- Bedankjes 1634
Vereiste versienummer ontbreekt
- P.P.H.L. Geurts
- Auteur
Vereiste versienummer ontbreekt
24 feb 2021 15:35
Vereist versienummer van Aldfaer niet gevonden in bibliotheekbestand Basis. Controleer plaats en versienummer van dit bibliotheekbestand.
Basis: Versie .... in Lib Aldfaer
Vanaf versie 6.2 werkt nog alles goed en kan ik alle rapporten laten genereren. Maar als ik een nieuwe versie installeer of Laar update naar nieuwe versie dan lukt dit niet meer en krijg dan bovenstaande melding zonder dat er een versie nummer wordt genoemd. Meerdere malen aldfear verwijdert en opnieuw geïnstalleerd, mijn stamboom gemaakt in 6.2 wordt wel geladen maar dan lukt het niet meer om alle rapporten te genereren.
Zou iemand mij kunnen helpen om dit probleem op te lossen zonder gegevens verlies.
Ik gebruik al enige jaren Windows 10. Aldfaer staat standaard geïnstalleerd in c:/aldfaer
Ik hoor graag van iemand
B.V.D.
Dhr. P. Geurts
Basis: Versie .... in Lib Aldfaer
Vanaf versie 6.2 werkt nog alles goed en kan ik alle rapporten laten genereren. Maar als ik een nieuwe versie installeer of Laar update naar nieuwe versie dan lukt dit niet meer en krijg dan bovenstaande melding zonder dat er een versie nummer wordt genoemd. Meerdere malen aldfear verwijdert en opnieuw geïnstalleerd, mijn stamboom gemaakt in 6.2 wordt wel geladen maar dan lukt het niet meer om alle rapporten te genereren.
Zou iemand mij kunnen helpen om dit probleem op te lossen zonder gegevens verlies.
Ik gebruik al enige jaren Windows 10. Aldfaer staat standaard geïnstalleerd in c:/aldfaer
Ik hoor graag van iemand
B.V.D.
Dhr. P. Geurts
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
Re: Vereiste versienummer ontbreekt
24 feb 2021 16:17
Uw bestanden van 6 kunnen niet met een nieuwste versie werken. U moet versie 7.2 ophalen van de Aldfaer site, over de bestaande versie heen installeren en de stamboombestanden openen. Daarna Aldfaer afsluiten en heropenen, waarna Aldfaer u een versie 8 aanbiedt, tenminste als u bij de Extra > Instellingen heeft aangegeven dat bij start naar updates gekeken moet worden.
- P.P.H.L. Geurts
- Auteur
24 feb 2021 19:01
Bedankt voor uw reactie. Hetgeen dat u beschreef om te doen heb ik geprobeerd maar de gegevens van de stamboom worden wel geladen. Bij het laten genereren van willekeurig rapport verschijnt nog steeds de volgende foutmelding. Er is een fout opgetreden
Vereist versienummer van Aldfaer niet gevonden in het bibliotheekbestand Basis.
Controleer de locatie en het versienummer van het ingelezen bibliotheekbestand.
Versienummer Basis:
Locatie Basis: niet gevonden!
Waarom werkt wel alles onder aldfaerversie 6.2. en na laten updaten naar nieuwere versie werkt dit niet meer. Hoe is de foutmelding te verhelpen c.q. op te lossen.
Ik ben hier al enige tijd mee bezig maar het wil maar niet lukken vandaar jullie hulp.
P. Geurts
Vereist versienummer van Aldfaer niet gevonden in het bibliotheekbestand Basis.
Controleer de locatie en het versienummer van het ingelezen bibliotheekbestand.
Versienummer Basis:
Locatie Basis: niet gevonden!
Waarom werkt wel alles onder aldfaerversie 6.2. en na laten updaten naar nieuwere versie werkt dit niet meer. Hoe is de foutmelding te verhelpen c.q. op te lossen.
Ik ben hier al enige tijd mee bezig maar het wil maar niet lukken vandaar jullie hulp.
P. Geurts
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
24 feb 2021 19:45
P. Geurts,
Ga eens naar Menu Extra->Instellingen...
Tab Bestanden dan zie je het volgende overzicht.
zwart doorgestreept moet de eigen naam zijn rood vestigt de aandacht op het tussen streepje - en mag geen spatie zijn
Ga eens naar Menu Extra->Instellingen...
Tab Bestanden dan zie je het volgende overzicht.
zwart doorgestreept moet de eigen naam zijn rood vestigt de aandacht op het tussen streepje - en mag geen spatie zijn
- P.P.H.L. Geurts
- Auteur
24 feb 2021 20:56
Alle instellingen zoals u aangeeft nagegaan en kloppen allemaal. Hier staan de tussen streepjes zonder spatie. alleen bij mijn naam zit wel een spatie tussen, ik weet niet of dit een probleem is.
Hoe nu verder. Het probleem is er nog steeds.
Hoe nu verder. Het probleem is er nog steeds.
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
24 feb 2021 21:15
P.Geurts,
Graag een overzicht van de inhoud van de map c:\Aldfaer
Graag een overzicht van de inhoud van de map c:\Aldfaer
- P.P.H.L. Geurts
- Auteur
24 feb 2021 21:40
Zoals gevraagd hier de map c:/aldfaer. Zie Bijlage hiervoor.
Krijg afbeelding niet geplakt in dit tekst document. Mocht u het niet kunnen zien dan verneem ik dit graag.
Krijg afbeelding niet geplakt in dit tekst document. Mocht u het niet kunnen zien dan verneem ik dit graag.
- Evert
25 feb 2021 11:08
Als ik het goed zie ontbreekt het bestandje Aldfaer.chw
Dat zou op het 1e plaatje op plaats 4 horen te staan.
Zie ook dit bericht waarin ook .chw genoemd staat.:
aldfaerforum.nl/kunena/helpdesk/5673-ins...and-aldfaer-chm.html
(En dan zonder die sec vermelding want dat ging ergens anders over.)
Groet en succes,
Evert.
Dat zou op het 1e plaatje op plaats 4 horen te staan.
Zie ook dit bericht waarin ook .chw genoemd staat.:
aldfaerforum.nl/kunena/helpdesk/5673-ins...and-aldfaer-chm.html
(En dan zonder die sec vermelding want dat ging ergens anders over.)
Groet en succes,
Evert.
- Han Kortekaas
-
25 feb 2021 11:22
@Evert,
het Help bestand staat er wel; dat is met het icoontje 'vraagteken' aangegeven.
@Geurts
Een plaatje van de inhoud van de Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\\Lib Aldfaer\ is interessanter om te zien of het bestand basis.asjl daar ook staat. Voordat u een plaatje maakt kunt u dan in de verkenner > beeld > het blokje 'bestandsnaamextensies' aanvinken?
het Help bestand staat er wel; dat is met het icoontje 'vraagteken' aangegeven.
@Geurts
Een plaatje van de inhoud van de Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\\Lib Aldfaer\ is interessanter om te zien of het bestand basis.asjl daar ook staat. Voordat u een plaatje maakt kunt u dan in de verkenner > beeld > het blokje 'bestandsnaamextensies' aanvinken?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
25 feb 2021 11:58 - 25 feb 2021 11:59
@Evert,
U heeft gelijk als u vergelijkt met versie 8.1. Het plaatje is, volgens mij, een installatie van vs 7.2. Zowel vs 6.2 als 8.1 heeft geen bestand 'rubriek'.
U heeft gelijk als u vergelijkt met versie 8.1. Het plaatje is, volgens mij, een installatie van vs 7.2. Zowel vs 6.2 als 8.1 heeft geen bestand 'rubriek'.
Laatst bewerkt 25 feb 2021 11:59 door JayCee.
- Evert
25 feb 2021 12:16
JayCee,
Vreemd, Ik heb 8.1 maar rubriek staat er bij mij wel bij.
Overigens met een datum van 2014 (1kB)
Evert.
Vreemd, Ik heb 8.1 maar rubriek staat er bij mij wel bij.
Overigens met een datum van 2014 (1kB)
Evert.
- P.P.H.L. Geurts
- Auteur
25 feb 2021 12:50
Ik zie inderdaad dat deze twee bestandjes er niet tussen staan.
Is herinstallatie dan nodig of is het mogelijk dat u mij deze twee bestandjes kan door te sturen.
Dit zijn de twee bestandjes die u aan geeft.
twee bestandjes in de C:\Aldfaer en wel aldfaer.chm (3Mb) en Aldfaer.chw (27Kb)
B.V.D
Ik verneem graag of het doorsturen lukt.
P. Geurts
Is herinstallatie dan nodig of is het mogelijk dat u mij deze twee bestandjes kan door te sturen.
Dit zijn de twee bestandjes die u aan geeft.
twee bestandjes in de C:\Aldfaer en wel aldfaer.chm (3Mb) en Aldfaer.chw (27Kb)
B.V.D
Ik verneem graag of het doorsturen lukt.
P. Geurts