- Bedankjes 1024
Vereiste versienummer ontbreekt
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: Vereiste versienummer ontbreekt
25 feb 2021 13:37 - 25 feb 2021 13:38Alvorens hierop advies te geven is een reactie op de vraag van Han Kortekaas' laatste bericht gewenst.P.P.H.L. Geurts schreef : ....Is herinstallatie dan nodig...
Laatst bewerkt 25 feb 2021 13:38 door JayCee.
- Evert
25 feb 2021 13:41
Het chm bestand is volgens mij wel aanwezig.
Dat is die met het ?.
Dus onder de map sjablonen het 2e icoontje
Dat andere kan ik je wel sturen maar dan moet je of je mail adres aan je profiel hangen of mij even buiten het forum om een mailtje sturen.
Klik onder mijn naam op meer en ga met de muis over het envelopje.
Evert.
Dat is die met het ?.
Dus onder de map sjablonen het 2e icoontje
Dat andere kan ik je wel sturen maar dan moet je of je mail adres aan je profiel hangen of mij even buiten het forum om een mailtje sturen.
Klik onder mijn naam op meer en ga met de muis over het envelopje.
Evert.
- Han Kortekaas
-
25 feb 2021 14:18
het Aldfaer.chw bestandje kan achterwege blijven en heeft niets met de foutmelding te maken.
Graag het plaatje van de inhoud van de map \Lib Aldfaer\
Graag het plaatje van de inhoud van de map \Lib Aldfaer\
- Han Kortekaas
-
25 feb 2021 17:44 - 25 feb 2021 17:44
Geurts
nogmaals aandacht voor uw eerste melding die gaat over het feit dat u stamboombestanden heeft van versie 6.2; u zegt ook dat u de (nieuwste ?) versie heeft geïnstalleerd, daarna klopte iets niet en weer geïnstalleerd. En dat verschillende keren.
Kunt u kijken onder Menu > Zoek Aldfaer bestanden en controleren hoeveel keer u Aldfaer.exe heeft geïnstalleerd en met welke versie uw stamboombestanden *.aldf gemaakt zijn.
Als u Aldfaer met de snelkoppeling op uw bureaublad opent kunt u dan nagaan wat het pad is van die snelkoppeling? (rechtermuis op de snelkoppeling > Eigenschappen)
Mochten we er niet uit komen dan zal een Teamviewersessie soelaas moeten bieden.
nogmaals aandacht voor uw eerste melding die gaat over het feit dat u stamboombestanden heeft van versie 6.2; u zegt ook dat u de (nieuwste ?) versie heeft geïnstalleerd, daarna klopte iets niet en weer geïnstalleerd. En dat verschillende keren.
P.P.H.L. Geurts schreef : knip......
Vanaf versie 6.2 werkt nog alles goed en kan ik alle rapporten laten genereren. Maar als ik een nieuwe versie installeer of Laar update naar nieuwe versie dan lukt dit niet meer en krijg dan bovenstaande melding zonder dat er een versie nummer wordt genoemd. Meerdere malen aldfear verwijdert en opnieuw geïnstalleerd, mijn stamboom gemaakt in 6.2 wordt wel geladen maar dan lukt het niet meer om alle rapporten te genereren. ...........knip
Kunt u kijken onder Menu > Zoek Aldfaer bestanden en controleren hoeveel keer u Aldfaer.exe heeft geïnstalleerd en met welke versie uw stamboombestanden *.aldf gemaakt zijn.
Als u Aldfaer met de snelkoppeling op uw bureaublad opent kunt u dan nagaan wat het pad is van die snelkoppeling? (rechtermuis op de snelkoppeling > Eigenschappen)
Mochten we er niet uit komen dan zal een Teamviewersessie soelaas moeten bieden.
Laatst bewerkt 25 feb 2021 17:44 door Han Kortekaas.
- P.P.H.L. Geurts
- Auteur
25 feb 2021 20:38
Hallo,
Bij deze het gevraagde plaatje van de inhoud van de map \Lib Aldfaer\
(zie bijgevoegde bijlage)
Graag verneem ik of hier iets mee is. Graag dan de mogelijke oplossing.
B.V.D.
Bij deze het gevraagde plaatje van de inhoud van de map \Lib Aldfaer\
(zie bijgevoegde bijlage)
Graag verneem ik of hier iets mee is. Graag dan de mogelijke oplossing.
B.V.D.
- Han Kortekaas
-
25 feb 2021 20:53
de map Lib Aldfaer heeft de inhoud van versie 7.2
- P.P.H.L. Geurts
- Auteur
25 feb 2021 21:02
Hier het overzicht van hoeveel keer Aldfaer bestanden er zijn en hoeveel keer Aldfaer.exe is geinstalleerd. (Zie bijgevoegd bijlage betsandje)
Via snelkoppeling op bureaublad na gecheckt wat het Pad is. Dit staat op c:\Aldfaer\Aldfaer.exe.
Hoor graag van u.
B.V.D.
Via snelkoppeling op bureaublad na gecheckt wat het Pad is. Dit staat op c:\Aldfaer\Aldfaer.exe.
Hoor graag van u.
B.V.D.
- P.P.H.L. Geurts
- Auteur
25 feb 2021 21:05
Zo te horen klopt dit dan niet. Welke versie zou dit dan wel moeten zijn? en hoe kan ik dit dan oplossen.
- P.P.H.L. Geurts
- Auteur
25 feb 2021 21:36
Beste Evert,
Als het goed is zou u mijn mail adres nu moeten kunnen zien/vinden. Staat nu op dat alle forumleden dit kunnen zien.
Mocht het lukken! Zou u mij dan de het bestandje willen doorsturen en waar moet ik hem dan plaatsen.
Anders hoor ik het graag.
B.v.d.
P. Geurts
Als het goed is zou u mijn mail adres nu moeten kunnen zien/vinden. Staat nu op dat alle forumleden dit kunnen zien.
Mocht het lukken! Zou u mij dan de het bestandje willen doorsturen en waar moet ik hem dan plaatsen.
Anders hoor ik het graag.
B.v.d.
P. Geurts
- Han Kortekaas
-
25 feb 2021 21:37
Bent u in staat om de installaties in C:\program files en C:\program files (x86) te verwijderen? Zo ja doe dit dan eerst.
Daarna krijgt u een advies om Aldfaer een versie te verlagen
Als u dat heeft gedaan dan graag wederom de opstelling van de Stamboomzoeker, dus wat u nu als plaatje heeft.
Vervolgens zijn er een reeks opmerkingen te plaatsen over de benamingen van stamboombestanden en verkeerd terugzetten van Veiligheidskopieën.
Daarna krijgt u een advies om Aldfaer een versie te verlagen
Als u dat heeft gedaan dan graag wederom de opstelling van de Stamboomzoeker, dus wat u nu als plaatje heeft.
Vervolgens zijn er een reeks opmerkingen te plaatsen over de benamingen van stamboombestanden en verkeerd terugzetten van Veiligheidskopieën.
- Han Kortekaas
-
25 feb 2021 21:39 - 25 feb 2021 21:41
@Evert,
een ongewone vraag, maar kun je dat bestandje NIET sturen. Ten eerste is het absoluut niet nodig en ten tweede interrumpeert het mogeliijk het proces waar we nu mee doende zijn.
een ongewone vraag, maar kun je dat bestandje NIET sturen. Ten eerste is het absoluut niet nodig en ten tweede interrumpeert het mogeliijk het proces waar we nu mee doende zijn.
Laatst bewerkt 25 feb 2021 21:41 door Han Kortekaas.
- P.P.H.L. Geurts
- Auteur
25 feb 2021 22:34
Oké dat is duidelijk.
Maar mijn probleem heb ik nog steeds, hebt u nog andere oplossingen, tips enz.
Ik blijf hiermee worstelen en vind het wel erg fijn dat u probeert te helpen.
Paul
Maar mijn probleem heb ik nog steeds, hebt u nog andere oplossingen, tips enz.
Ik blijf hiermee worstelen en vind het wel erg fijn dat u probeert te helpen.
Paul