Hoe koppel ik iemand aan twee partners?

Lees meer

Re: Hoe koppel ik iemand aan twee partners?

28 feb 2024 17:21
Er staat "gehuwd".

Nu ben ik wel heel erg benieuwd of we wel naar hetzelfde kijken. Bij de mogelijkheden die ik ken is er geen 'Gehuwd" bij.

Kunt u een plaatje maken van datgene wat u ziet?

Lees meer

29 feb 2024 13:56
[img]C:\Users\jhlv\OneDrive\Bureaublad<image2.jpg[/img] Dit is het plaatje.

Ik wil dus proberen de eerdere echtgenoot van nicht Anita te laden )die staat wel in de database, maar ik kan hem bij nicht Anita niet zichtbaar krijgen. (Nou..., dat kan wel, maar dan zie ik meneer Buursink niet meer), zodat ik de hele stamboom kan uitdraaien voor haar, inclusief haar kinderen.

Lees meer

29 feb 2024 14:10 - 29 feb 2024 14:42
Eindelijk is het duidelijk dat we over verschillende zaken hebben.
U maakt nu pas duidelijk met dit plaatje dat er een partner is die niet in het zicht komt terwijl die er wel is. Ik denk dat u het linker blokje Huwelijk waar nu (1) partner te zien is gewoon moet vergroten door uw cursor op het scheidingsvlak  met het blokje Kinderen te klikken en vasthouden  en als u het pijltje dubbelzijdig ziet het blok te vergroten. dan komt nr (2) vanzelf in beeld.

Laatst bewerkt 29 feb 2024 14:42 door Han Kortekaas.

Lees meer

01 mrt 2024 09:32
Ik kan no. 2 helemaal niet toevoegen als partner, in wat voor relatievorm dan ook...
Dat is het probleem... 

Lees meer

01 mrt 2024 10:29
Jack,
Plaats de andere partner van Anika in het hoofdvenster en stuur daarvan een plaatje.

Lees meer

01 mrt 2024 11:21 - 01 mrt 2024 11:51
Jack,
Begin eens met je installatie van Aldfaer uit te voeren ZONDER OneDrive. Zoals getoond in bericht #49257
Het enige wat je in OneDrive mag plaatsen zijn V-kopie en Materiaal
Die afbeelding toont ook dat de installatie van Aldfaer volgens mij "beschadigd" is want er ontbreken links boven 3 iconen

Afgezien van bovenstaande: u klikt op de persoon.
Als u een partner wil toevoegen rechtsklikt u in het vak "Huwelijk" om de functie Partner koppelen te verkrijgen
Als u een kind aan een "koppel" wil toevoegen doet u een rechtsklik op de titel Kinderen, maar...... Lees de Help
Laatst bewerkt 01 mrt 2024 11:51 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

01 mrt 2024 11:52 - 01 mrt 2024 11:56
Ik kan no. 2 helemaal niet toevoegen als partner, in wat voor relatievorm dan ook...
Dat is het probleem... 
Jack, u zit helemaal verkeerd met uw denkwijze dat er iemand moet worden toegevoegd. Het is overduidelijk dat er al een tweede partner is want anders staat er geen (1) voor de eerste partner. U kunt dit ook zelf constateren door bijvoorbeeld een Persoonskaart te maken van de persoon in het hoofdvenster!!

Het linker segment van het hoofdvenster bestaat uit blokken; Partner; Kinderen; Ouders; Gezin. Die blokken kun je verkleinen en vergroten Die blokken hebben heel flauw zichtbare randen. Als u met de cursor over de rand  tussen het Partner- en Kinderenblok beweegt dan ziet u plotseling een tweezijdige pijl ontstaan. Op dat moment klikt u en houdt de cursor vast en sleep het vakje naar beneden op de gewenste grootte.
Laatst bewerkt 01 mrt 2024 11:56 door Han Kortekaas.

Lees meer

01 mrt 2024 12:03
Ruurd Die afbeelding toont ook dat de installatie van Aldfaer volgens mij "beschadigd" is want er ontbreken links boven 3 iconen
Dit kan ook een instelling zijn als er kozen instelling zijn die gemaakt is door de gebruiker.
Klik daarvoor op de drie puntjes naast het lege vak met de rechtermuisknop en een uitklap venster wordt zichtbaar
Waarbij Bestand niet is aangevinkt vink deze aan en de iconen zijn weer zichtbaar. 

Lees meer

01 mrt 2024 12:31
Dank je Meije,
Weer wat geleerd.

Groet,
Evert.

Lees meer

01 mrt 2024 13:41
Klopt Meije met als gevolg dat hij niet meer tussentijds kan opslaan, een nieuw of een ander bestand openen

Lees meer

01 mrt 2024 14:50
[img]"C:\Users\jhlv\OneDrive\Bureaublad\Harrie Stegemann - in hoofdvenster.jpg"[/img]   

N.a.v. de opmerking van JayCee : Bijgaande een plaatje met dhr. Stegemann in het hoofdvenster, zoals gevraagd.
Ik heb overigens ook "bestand opschonen" en "bestandscontrole en -reparatie" uitgevoerd, maar dat helpt niet.

Lees meer

01 mrt 2024 16:33
@Ruud
Als je Bestand selecteert en klikt op de linkermuisknop dan wordt een uitklap venster getoond met alle mogelijkheden die ook de 3 iconen geven.

Gemaakt door Kunena