- Bedankjes 0
Hoe koppel ik iemand aan twee partners?
- Jack Voncken
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Hoe koppel ik iemand aan twee partners?
21 feb 2024 13:42
Hoe koppel ik iemand aan twee partners, zodat ik ook kinderen met beide partners kan invoeren.
Mij lukt het om 1 partner in te voeren, maar hoe je een tweede erbij zet, is mij niet duidelijk. Met de helpfunctie van Aldfaer kom ik er ook niet uit.
Mij lukt het om 1 partner in te voeren, maar hoe je een tweede erbij zet, is mij niet duidelijk. Met de helpfunctie van Aldfaer kom ik er ook niet uit.
- Jos van Kuijck
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Re: Hoe koppel ik iemand aan twee partners?
21 feb 2024 13:48
op dezelfde manier waarop je de eerste Partner hebt gekoppeld, klik op de grijze balk boven de eerste partner en de rest wijst zich vanzelf
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
21 feb 2024 13:56
aanvullend: let wel, selecteer de juiste partner wanneer kinderen gekoppeld worden.
- Jack Voncken
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
23 feb 2024 10:18
Als ik dat doe, krijg ik een pop-up met de tekst "Partner koppelen", maar die tekst is grijs (ik krijg een afbeelding ervan helaas niet leesbaar toegevoegd. Dat zal wel een resolutieprobleem zijn). Ik kan dan niet verder. Ik kan daar niet op klikken.
Hoe komt dit/wat kan ik eraan doen?
Hoe komt dit/wat kan ik eraan doen?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
23 feb 2024 11:22
Is de persoon als 'Ongehuwd' aangegeven?
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
23 feb 2024 11:23
Jack,
Je moet wel op de tekst 'Partner koppelen' klikken, daarna krijg je een vervolg venster en kun je de gewenste partner kiezen.
Je moet wel op de tekst 'Partner koppelen' klikken, daarna krijg je een vervolg venster en kun je de gewenste partner kiezen.
- Jack Voncken
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
23 feb 2024 18:54
Bij de persoon waar ik het bij probeer gaat het niet. Er komt inderdaad wel "Partner koppelen" te staan in een pop-up window, maar die tekst is grijs en niet aanklikbaar (Ik heb er op geklikt, maar dan gebeurt er niets). Ik heb het eens geprobeerd bij iemand anders, en dan kan ik dat wèl aanklikken... Bug in de software? Of heb ik bij die persoon dan misschien ergens iets aangevinkt dat dat onmogelijk maakt? Ik snap er niets van.
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
23 feb 2024 19:47
Jack,
Probeer eens Menu Stamboom->Bestand opschonenuit te voeren.
En als dat niet voldoende is dan Menu Stamboom->Bestandscontrole en -reparatie
Probeer eens Menu Stamboom->Bestand opschonenuit te voeren.
En als dat niet voldoende is dan Menu Stamboom->Bestandscontrole en -reparatie
- Ruud de Ruiter
-
25 feb 2024 12:27 - 25 feb 2024 12:32
Jack
"tekst is grijs" betekent dat u deze in het personenlijst gedeelte van het koppelvenster gekozen hebt en volstaat het in het koppelvenster op OK te klikken om de koppeling te bevestigen
.
Indien een persoon getoond wordt die niet grijs is heeft u die handmatig ingevoerd in het koppelvenster en ook dan via OK bevestigt u de gemaakte invoer. Dit is dan een nieuw toegevoegde persoon in het bestand
"tekst is grijs" betekent dat u deze in het personenlijst gedeelte van het koppelvenster gekozen hebt en volstaat het in het koppelvenster op OK te klikken om de koppeling te bevestigen
.
Indien een persoon getoond wordt die niet grijs is heeft u die handmatig ingevoerd in het koppelvenster en ook dan via OK bevestigt u de gemaakte invoer. Dit is dan een nieuw toegevoegde persoon in het bestand
Laatst bewerkt 25 feb 2024 12:32 door Ruud de Ruiter.
- Han Kortekaas
-
26 feb 2024 10:01
Jack, met de rechtermuis klikken in het partnerveld geeft een pop-up venster. Als daarvan de keuze 'Partner koppelen ...' grijs is dan staat er een vinkje voor 'Ongehuwd' en om dat ongedaan te maken klik je 'Ongehuwd ' aan waarna je weer een partner kunt toevoegen. Dat is zoals JayCee al adviseerde.
Mocht het je desondanks toch niet lukken dan volg je het advies van Meije op om Stamboom > Opschonen en Stamboom > Bestandscontrole en -reparatie uit te voeren.
De 'normaal situatie'
De 'ongehuwd' situatie
Mocht het je desondanks toch niet lukken dan volg je het advies van Meije op om Stamboom > Opschonen en Stamboom > Bestandscontrole en -reparatie uit te voeren.
De 'normaal situatie'
De 'ongehuwd' situatie