C:\Users\jan-s\OneDrive\Documenten\Aldfaer\Stambomen staat op een foute plaats

Lees meer

C:\Users\jan-s\OneDrive\Documenten\Aldfaer\Stambomen staat op een foute plaats

01 dec 2023 11:03
Beste,
Ik heb al een hele tijd een probleem dat de synchronisatie naar OneDrive vastloopt. Na zoeken en dit forum consulteren vind ik dat er een bestand C:\Users\jan-s\OneDrive\Documenten\Aldfaer\ op mijn OneDrive staat en datzelfde bestand staat ook op C:\Users\jan-s\Documents\Aldfaer\ . Het probleem zou liggen aan C:\Users\jan-s\OneDrive\Documenten\Aldfaer\Stambomen\_0xADFAE350_Voorouders Lenaerts Jan_\ HK dat geopend is door een programma (AldFear).
Nu lees ik hier dat er, behalve Materialen en foto's, eigenlijk geen bestanden op OneDrive mogen staan. Ik weet echt niet hoe dat bestand in mijn OneDrive is terecht gekomen, het is ook niet belangrijk. Mijn vraag is hoe het wordt opgelost. Kan ik alles wat in die OneDrive bestanden staat kopiëren naar de bestanden op de C-schijf? Of is een procedure die ik moet volgen?
Bedankt voor de goeie zorgen,
Jan Lenaerts

Lees meer

Re: C:\Users\jan-s\OneDrive\Documenten\Aldfaer\Stambomen staat op een foute plaats

01 dec 2023 11:55 - 01 dec 2023 12:08
Indien u OneDrive wil blijven gebruiken voor andere zaken moet de synchronisatie van de mappen van Aldfaer naar OneDRive gestopt worden.
Houdt de stamboom uit de GoogleDrive en plaats de stamboom gewoon op C:\user\uw naam\Documents\Aldfaer. Hetzelfde voor invoegtoepassingen en rapporten. Wat eventueel wel mag is bv het Materiaal en Veiligheidskopieën naar GoogleDrive laten schrijven. Dit laatste, alleen als u OneDrive voor andere doeleinden wil blijven gebruiken.
Laatst bewerkt 01 dec 2023 12:08 door JayCee.

Lees meer

Re: C:\Users\jan-s\OneDrive\Documenten\Aldfaer\Stambomen staat op een foute plaats

01 dec 2023 16:33
Zoals hoger vermeld is dat nu niet zo, hoe zorg ik er voor dat alles op de plaats komt staan waar het hoort te staan. OneDrive wil ik blijven gebruiken, materiaal en veiligheidskopieën blijven daar staan omdat het kan en mag. Kortom hoe krijg ik alle bestanden van AldFear op de plaats waar ze voor AldFear moeten staan?

Lees meer

01 dec 2023 16:49 - 03 dec 2023 12:46
Jan, de eigen bestanden van Aldfaer staan allemaal standaard onder C:\Users\jan-s\Documenten\Aldfaer\ en dan in submappen Gedcom; Invoegtoepassingen ; Materiaal ; Stambomen ; Rapportuitvoer en Veiligheidskopieën.

Wat u waarschijnlijk wellicht onbewust heeft gedaan is de volledige map Documenten laten synchroniseren door OneDrive. De boven in rood aangemerkte mappen mogen niet gesynchroniseerd worden en u moet dus binnen de map OneDrive die submappen uit de synchronisatie halen.
Laatst bewerkt 03 dec 2023 12:46 door Han Kortekaas.

Lees meer

02 dec 2023 10:44
Beste Han,
In de map C:\Users\jan-s\OneDrive\Documenten\Aldfaer\ staat alleen Aldfear met de submappen Invoegtoepassingen (gewijzigd op 2/12/2021), Rappotyuitvoer (gewijzigd op 30/11/2023), Stambomen (gewijzigd op 4/09/2022) en Veiligheidskopieen (gewijzigd op 17/05/2022).
In de map C:\Users\jan-s\OneDrive\Documenten\Aldfaer\ staat onder andere Aldfear met de submappen Gedcom (gewijzigd op 1/12/2023), Invoegtoepassingen (gewijzigd op 10/12/2022), Materiaal (gewijzigd op 31/01/2019), Rapportuitvoer (gewijzigd op 5/11/2023), Stambomen (gewijzigd op 2/12/2023) en Veiligheidskopieën (gewijzigd op 10/12/2022).
Hoe los ik het op dat alles in de juiste map terechtkomt zonder verlies van data.
Ik kan niet verklaren wat er ooit gebeurt is maar nu ik de antwoorden lees krijg ik schrik dat ik op een moment al mijn werk kwijt ben.
Groeten,
Jan

Lees meer

02 dec 2023 11:02 - 02 dec 2023 11:05
Jan,
Start Aldfaer
Doe Menu > Bestand > Zoek Aldfaer bestanden
Zet alle vinken
Bewaar het resultaat en hang dat aan een antwoord
Er is dan een overzicht van alles wat Aldfaer betreft en kan een zinvol advies gegeven worden want tot op heden is alleen deelinformatie verschaft

Aanhangen doe je via de knop Aktie en niet via Snel Antwoord
Ruud
Laatst bewerkt 02 dec 2023 11:05 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

02 dec 2023 13:35
Beste,
in bijlage het gevraagde.
Ik heb na een lange tijd zonder beweging de aktie onderbroken, (map v , C:\_1701516627 , daar stond het stil)
Bedankt voor de goeie zorgen,
Jan

Bijlage:

Bestandsnaam: Aldfaer-be...ijst.txt
Bestandsgrootte:27 KB

Bijlage:

Bestandsnaam: Aldfaer-be...ijst.txt
Bestandsgrootte:27 KB

Lees meer

02 dec 2023 18:55
Jan,
de ",txt lijsten zijn niet leesbaar
kan je die naar een *docx of pdf omzetten en versturen

Lees meer

02 dec 2023 20:54
Ruud, In bijlage het bestand in Word, ik kon het leesbaar openen met kladblok. Ik deed ook een nieuwe poging maar dan zonder de veiligheidskopieën en toen werkte het verder tot het einde. Ik voeg dat ook bij.

Bijlage:

Bestandsnaam: Aldfaer-be...ien.docx
Bestandsgrootte:13 KB

Bijlage:

Bestandsnaam: Aldfaer-be...ien.docx

Lees meer

02 dec 2023 20:57
Snap niet waarom tweemaal hetzelfde bestand, poging twee.

Bijlage:

Bestandsnaam: Aldfaer-be...jst.docx
Bestandsgrootte:14 KB

Bijlage:

Bestandsnaam: Aldfaer-be...-02.docx

Lees meer

03 dec 2023 11:37
Jan,

Download en open het aangehangen document en volg de instructies

Ruud

Bijlagen:

Lees meer

03 dec 2023 11:55
Hallo Jan
dit was ik niet, nav de vraag.

gjhofte

Gemaakt door Kunena