ouders niet zichtbaar

Lees meer

Re: ouders niet zichtbaar

13 jul 2023 09:21
Beste Hans,
Dit lijkt me een dubbel antwoord. "Alleen .aldf niet" Dat kan ik begrijpen. Maar dan schrijf je ook nog dat de hele map Aldfaer niet mee mag doen. Dat begrijp ik niet. Het zou ook betekenen dat materiaal geen backup krijgt en dat kan niet. En ja, dat materiaal kan ik natuurlijk proberen te verplaatsen, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Overigens was mijn vraag hoe het kan zijn dat de ouders van een kind soms niet zichtbaar zijn. Dat staat hier volgens mij los van. Klopt dat?

Lees meer

13 jul 2023 09:48
Dag Maarten,

Han geeft aan de map c:\Aldfaer en daar zijn de installatie bestanden voor Aldfaer opgeslagen niet de bestanden voor veiligheidskopieën deze zijn bij jou opgeslagen in
C:\Users\maart\Dropbox\Documents\Aldfaer\Veiligheidskopieën\
Overigens was mijn vraag hoe het kan zijn dat de ouders van een kind soms niet zichtbaar zijn. Dat staat hier volgens mij los van. Klopt dat?

Indien je eerst je stamboom niet meer in de Dropbox hebt staan, kun je zelf waarnemen of jou klacht hierna niet meer voorkomt. Nadat je deze fouten hebt hersteld.

P.s. de extensie van een veiligheidskopie is alx .

Lees meer

18 jul 2023 09:23
Inmiddels heb ik het bestand uit de synchronisatie met Dropbox gehaald. En ook de map C: Aldfaer zit er niet in. Maar ik blijf dezelfde foutmelding krijgen "Aldfaer is de laatste keer niet goed afgesloten ...etc".
En ook het oorspronkelijke probleem blijft bestaan: soms wordt een van de ouders (soms zelfs beiden) niet zichtbaar bij het kind.
Wat nu?

Lees meer

18 jul 2023 12:16
Het is logisch dat de melding blijft gezien het bestand beschadigd is geworden door de eerdere synchronistie, mogelijk ook een aantal veiligheidskopieën.

Open de recenste veiligheidskopie in en indien de fout blijft moet u telkens een eerdere veiligheidskopie inlezen.

Lees meer

18 jul 2023 17:44
Ik heb hem wel 10 keer gesloten en geopend na het verwijderen uit de Dropbox. Dat zou genoeg moeten zijn. Ik heb ook mijn pc herstart.
Niet in 100% van die gevallen kreeg ik een foutmelding. Wel vaak en zeker ook de laatste keer. Er moet iets anders aan de hand zijn.

Lees meer

18 jul 2023 20:02 - 18 jul 2023 20:13
Indien u dit wenst kan een Teamviewer-sessie hopelijk soelaas brengen. Zo ja klik op 'Meer' (linker kolom) voor mijn e-mailadres en stuur mij een bericht om af te spreken. Wat is Teamviewer?
Laatst bewerkt 18 jul 2023 20:13 door JayCee.

Lees meer

20 jul 2023 08:42
Ik voel hier niet zoveel voor.
Is er geen andere mogelijkheid om eruit te komen?

Lees meer

20 jul 2023 10:01
Toch is een Teamviewersessie hét middel om lokaal te kunnen beoordelen wat de diepere oorzaak kan zijn van uw probleem.
Als u kiespijn heeft dan laat u toch ook de tandarts in uw mond kijken?

Meerdere keren afsluiten, Aldfaer overnieuw installeren, PC afsluiten helpt niet.

Omdat dit al langer aan de hand is én het komt bij meerdere ouders/kinderen zo voor én u heeft de melding dat er verkeerd is afgesloten dan is het aannemelijk dat een indexbestand verstoord is. Omdat dit al enige tijd duurt is aan te nemen dat dezelfde fout ook in de veiligheidskopie (VK) zit. Als u uw VK aantal op meer dan de standaard heeft dan zou u kunnen proberen om terug te gaan naar een VK zonder die fout en vandaar uit overnieuw opbouwen en Bestandsreparatie uitvoeren na Controleer gegevens op 'fouten in database'.

Een andere mogelijkheid rest nog om van de huidige stamboom een gedcom export te maken en die gedcom in een schoon bestand te importeren, waarna die nieuwe stamboom door u nagekeken moet worden voor deze verstoorde ouder/kind relatie(s)

U kunt natuurlijk ook stoppen met Aldfaer.

Lees meer

21 jul 2023 06:25
Sommige personen staan wantrouwig tegenover een Teamviewer sessie omdat ze denken dat er private gegevens zouden kunnen bekeken worden.
Het is nochtans zeer veilig en je kan meevolgen wat er op het scherm gebeurd.
Bij het starten van de sessie moet je zelf een code doorgeven aan de correspondent.
Na de sessie wordt de verbinding verbroken en is de computer terug volledig van u.

Lees meer

26 jul 2023 20:58
Ik voel hier niet zoveel voor. Is er geen andere mogelijkheid om eruit te komen?
.

Toch wel! Zorg dat u u een standaardinstallatie hebt voor Aldfaer. Open Aldfaer en druk vervolgens op de toets F1 en lees de rubriek "Stap voor stap" door in de handleiding.

Lees meer

28 jul 2023 14:58
Dat is raar: De handleiding verschijnt niet met F1 en ook niet met het menu help/documentatie. Er gebeurt wel iets. In de taakbalk zie ik dat de handleiding er is, maar hij is niet zichtbaar.
Ik begrijp het niet

Lees meer

28 jul 2023 16:17
Beste Maarten,

Het geheel van je doorlopende/aanhoudende problemen overziende adviseer ik, in aansluiting op René zijn reactie, in te gaan op het voorstel van een TV-sessie.
Tuurlijk is dat de eerste keer eng.
Ik weet het uit ervaring.
Maar: het is ook een kwestie van vertrouwen in mensen hebben.
En niet onbelangrijk: na afloop zul je zeggen: dat had ik eerder moeten doen.

Evert.

Gemaakt door Kunena