ouders niet zichtbaar

Lees meer

ouders niet zichtbaar

11 jul 2023 12:59
Als ik een kind invoer dan staat hij bij de ouders. Als ik bij het kind kijk dan zie ik de ouders niet meer. Dit treedt vaak op, niet altijd.
Ik voer het kind in in het scherm van een van de ouders met de rechter muisknop op het vak kinderen. In de bijlage een voorbeeld.

Soms verwijder ik het kind weer en voeg het opnieuw toe. Soms komen de ouders dan terug in beeld bij het kind. Het treedt steeds vaker op en is behoorlijk hinderlijk.

Ik krijg overigens regelmatig de opmerking dat ik het programma niet goed zou hebben afgesloten. Dat klopt nooit, want ik zou niet weten hoe ik het anders moet afsluiten dan door op het kruisje rechts boven te klikken.

Bijlagen:

Lees meer

Re: ouders niet zichtbaar

11 jul 2023 14:01
Dit probleem heeft u vorige maand reeds gesteld en vermeld dat het opgelost zou zijn geweest. Echter, u heeft u niet gereageerd op de vraag van Han Kortekaas nml:

"Kunt u eens Stamboom -> Controleer gegevens -> fouten in database draaien? "

Lees meer

11 jul 2023 14:42
Dat was een jaar geleden. Ik heb toen wél op die vraag gereageerd.

Er zijn nu geen fouten in de database en toch komen die ouders weer niet in het venster.

Lees meer

11 jul 2023 14:53
In de bijlage de melding die ik nu vrijwel altijd krijg als ik Aldfaer open(ik gebruik de nieuwste versie)

Bijlagen:

Lees meer

11 jul 2023 17:32
Uit de melding blijkt dat u de stamboom door OneDrive laat synchroniseren, hetwelk al een hele tijd op het forum te lezen is om dit niet te doen.

Remedie is dus nu een VK terug te zetten die de melding niet heeft en te zorgen dat er geen synchronisatie met OneDrive plaatsvindt.

Lees meer

11 jul 2023 20:04
........blijkt dat u de stamboom door OneDrive laat synchroniseren, ........zorgen dat er geen synchronisatie met OneDrive plaatsvindt.

OneDrive?? waarschijnlijk 'DropBox ' bedoeld' niet?

Lees meer

12 jul 2023 12:02
Ik synchroniseer met Dropbox. Zoals ik met mijn hele computer doe. Wat is daar mis mee? En als dat al niet kan, hoe kan ik dan Aldfaer daarvan uitsluiten? En hoe maak ik dan wel een backup van Aldfaer? Dit wordt allemaal erg technisch.

Lees meer

12 jul 2023 12:04
En heeft dat dan ook invloed op het niet zichtbaar zijn van de ouders? Want dat is mijn probleem.

Lees meer

12 jul 2023 16:19
Maarten,

Dat kan wel de oorzaak zijn van jou probleem.
Aldfaer leest het stamboom bestand in deel bestanden in het geheugen van Aldfaer.
Als Aldfaer gesloten wordt dan worden deze deel bestanden weer terug geplaats als 1 bestand.
Dit heeft enige tijd nodig, als in dit tijdbestek een ook een Drobox zijn gegevens wegschrijft dan kan er een ongelijkheid op treden.

Een back-up in Aldfaer kan worden gemaakt op twee manieren.
1 Ga in Aldfaer naar menu Extra->Instellingen...
Tab Veiligheidskopie en Klik alle vinkje aan en max. aantal 25
Automatische veiligheidskopie
Dit betekent dat er 25 veiligheidskopieën worden bewaard voordat de eerst gemaakte wordt overschreven door de laatste.
Standaard map voor veiligheidskopie C:\Users\maart\Documents\Aldfaer\Veiligheidskopieën\

2 Handmatige veiligheidskopie
Die kan worden gemaakt via Menu Bestand_>Veiligheidskopie maken...
De Standaard map voor veiligheidskopie zal worden geopend en klik op OK om het bestand op te slaan
Het materiaal zal in deze veiligheidskopie worden opgenomen.

Lees meer

13 jul 2023 08:50
Beste Meije,
Dank voor een helder antwoord.
Als ik Aldfaer uit de backup wil halen, gaat het dan om het bestand met de extensie aldf? Of om meer bestanden?

Ik neem aan dat ik van de veiligheidscopieën wél een backup door Dropbox kan laten maken?
Maartem

Lees meer

13 jul 2023 09:14
........blijkt dat u de stamboom door OneDrive laat synchroniseren, ........zorgen dat er geen synchronisatie met OneDrive plaatsvindt.

OneDrive?? waarschijnlijk 'DropBox ' bedoeld' niet?
:P
DropBox is nog hachelijker dan OneDrive!
Het is prima te gebruiken per bestand maar zoals voor Aldfaer met deelbestandjes, die samengevoegd moeten worden, niet.

Lees meer

13 jul 2023 09:16
Alleen de stamboom, dus met extensie *.aldf moet niet gesynchroniseerd worden. Daarnaast mag de map C:\Aldfaer ook niet in de synchronisatie zitten.

Gemaakt door Kunena