Foute overname van data.

• Bourgois
  • Auteur

Foute overname van data.

09 jul 2022 13:46
Beste.
Bij het aanmaken van een GEDCOM bestand voor het exporteren van mijn stamboom naar geneanet staan er in dit exportbestand fouten die niet in mijn Aldfaer programma zijn terug te vinden. In bijlage een voorbeeld.

Lees meer

Re: Foute overname van data.

09 jul 2022 14:42
Denk dat je de bijlage bent vergeten.

Lees meer

09 jul 2022 18:18 - 09 jul 2022 18:22
De bijlagen zijn er wel bij als je een antwoord prepareert en dan kun je ze openen.

Wat ik zie is dat deze Omer Patteeuw is geboren in 1884 met een vader Franciscus Batteau geboren in 1624. (260 jaar)

U laat niet het plaatje van Aldfaer zien van deze Omer of Franciscus, maar daar heeft u ongetwijfeld een koppelingsfout.

Los daarvan heeft u een vrij lange stamboomnaam. Ik adviseer u om de stamboom eens met 'Opslaan als' de naam in te korten en de datumstempels er uit te halen.
Laatst bewerkt 09 jul 2022 18:22 door Han Kortekaas.

• Bourgois
  • Auteur

11 jul 2022 10:11
Beste Han.In bijlage de plaatjes van Omer Patteeuw en Franciscus Batteau. Mij lijkt daar geen probleem te zijn.Dank u. Bernard

Bijlagen:

Lees meer

11 jul 2022 10:24 - 11 jul 2022 10:26
Ik zie aan die plaatjes niet de gekoppelde vader - zoon zoals Geneanet laat zien. Dus de vraag is hoe die gedcom er uit ziet waarmee u Geneanet de gegevens heeft gestuurd.
U zou zelf de gedcom kunnen controleren door een nieuw bestand aan te maken en die gedcom te importeren. Bekijk dan eens hoe de koppeling daar wordt getoond.

Kunt u eens Stamboom -> Controleer gegevens draaien -> fouten in database?
Laatst bewerkt 11 jul 2022 10:26 door Han Kortekaas.

• Bourgois
  • Auteur

11 jul 2022 14:31
Ik krijg een lijst van 164 problemen met als uitleg: "relatiecode niet uniek".
Een uittreksel uit die lijst in bijlage.

Bijlagen:

• Bourgois
  • Auteur

11 jul 2022 14:39
Ik maakte ook een nieuw Aldfaer-bestand aan en heb daarin de gemaakte Gedcom geimporteerd.
Ik krijg ook hier dezelfde fouten als bij het exporteren naar Geneanet.
Blijkbaar wordt de Gedcom verkeerd aangemaakt.

Lees meer

11 jul 2022 14:48 - 11 jul 2022 14:52
Die fouten zijn wel de oorzaak van het probleem en moeten worden opgelost.
Omdat het een relatiecode is die niet uniek is moet de relatie opgeheven worden, waarbij u zult zien dat er kinderen bij betrokken zijn waardoor je de partners niet kunt ontkoppelen.
Is het een kwestie van alleen kind -> ouder ,koppel het kind dan los van die ouder en koppel overnieuw.

In geval van een huwelijk:
Meestal laat ik de kinderen aan de moeder gekoppeld, dus via de kinderen de vader ontkoppelen waardoor je de vader van de moeder kunt ontkoppelen. Plak de huwelijksgegevens even bij de moeder in haar persoonsnotitie of schrijf ze op. Ontkoppel dan de vader en koppel de vader daarna overnieuw aan de moeder. Aldfaer zal vragen of de kinderen ook gekoppeld moeten worden. Zet daarna de huwelijksgegevens weer terug uit de persoonsnotitie bij de moeder.

De lijst toont 164 meldingen, maar het werkelijke aantal wat je moet corrigeren is minder.
Laatst bewerkt 11 jul 2022 14:52 door Han Kortekaas.

• Bourgois
  • Auteur

11 jul 2022 15:10
Bedankt Han voor de informatie. Ik ga hiermee aan de slag en laat je snel weten of het probleem hiermee is opgelost.
Vriendelijke groet, Bernard

Gemaakt door Kunena