- Bedankjes 1
Bestand open, maar geen gegevens te zien.
- Alexander van de Zand
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Re: Bestand open, maar geen gegevens te zien.
01 aug 2018 17:03
Dat advies kan ik me nog herinneren. Als gevolg daarop had ik en heb ik net nog een nieuwe stamboom willen maken in voornoemde standaardmap. En wat ik nu en ook eerder bemerkte en ook al meldde is dat ik na het aanmaken van een stamboom.aldf een venster krijg waarin ik gelijk een persoon kan aanmaken.
De eerste stap is dus het geslacht aangeven, bijv. man. Maar als ik dan in een van de navolgende invulvelden iets in wil vullen dan gaat het niet.
Ik wil het best proberen om mijn hele stamboom in de standaard map te plaatsen, maar of dat iets uithaalt? Wie weet.
De eerste stap is dus het geslacht aangeven, bijv. man. Maar als ik dan in een van de navolgende invulvelden iets in wil vullen dan gaat het niet.
Ik wil het best proberen om mijn hele stamboom in de standaard map te plaatsen, maar of dat iets uithaalt? Wie weet.
- Ruud de Ruiter
-
01 aug 2018 17:06
Alexander,
Aan de hand van het knipsel zie ik bestand van Gunteren met nul personen.
Dit duidt, zoals ik al vermoedde, op een fout tijdens de conversie naar versie 7.0. en waarschijnlijk ook voor de bestanden met wel personen aanwezig
Mijn ervaring in een dergelijk geval is de laatste v-kopie versie 6.2 te gebruiken voor conversie naar 7.0. Dat heeft in het geval wat ik gecorrigeerd heeft gewerkt. Een poging eerder uitgevoerd met de "voor conversie" v-kopie werkte niet maar niets let je dit als eerste toch te proberen.
Let op: met dit soort handelingen krijg je lange vreemde bestandsnamen die je, na een succesvolle conversie, naar een normale aanduiding terug moet brengen
Aan de hand van het knipsel zie ik bestand van Gunteren met nul personen.
Dit duidt, zoals ik al vermoedde, op een fout tijdens de conversie naar versie 7.0. en waarschijnlijk ook voor de bestanden met wel personen aanwezig
Mijn ervaring in een dergelijk geval is de laatste v-kopie versie 6.2 te gebruiken voor conversie naar 7.0. Dat heeft in het geval wat ik gecorrigeerd heeft gewerkt. Een poging eerder uitgevoerd met de "voor conversie" v-kopie werkte niet maar niets let je dit als eerste toch te proberen.
Let op: met dit soort handelingen krijg je lange vreemde bestandsnamen die je, na een succesvolle conversie, naar een normale aanduiding terug moet brengen
- Alexander van de Zand
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
01 aug 2018 17:11
Van Gunsteren gebruik ik helemaal niet staat er al jaren ongebruik op.
Het gaat om dit bestand: familieVandeZandenWillems.aldf en dat bevat 6990 personen.
Het gaat om dit bestand: familieVandeZandenWillems.aldf en dat bevat 6990 personen.
- Alexander van de Zand
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
01 aug 2018 17:17
Ik heb dus mijn stamboom c.a. in de standaardmap gezet C:\Users\Alexander\Documents\Aldfaer\Stambomen maar er is dus niets verbeterd. Ergo: probleem niet opgelost.
- Han Kortekaas
-
01 aug 2018 17:20
Kunt u het bestand 'familieVandeZandenWillems - voor conversie vs7.alx' ook naar diezelfde locatie zetten en dan openen met als bestandstype alx? Daarna begint de conversie overnieuw
- Alexander van de Zand
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
01 aug 2018 17:22
Ik begrijp het bovenstaande niet goed. Moet ik Aldfaer 6.2 weer installeren en mijn huidige 7.0 stanboombestand daarmee openen en vervolgens een conversie naar 7.0? Gaat dat wel goed.
- Alexander van de Zand
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
01 aug 2018 17:28
U bedoeld dus het recente veiligheidbestand familieVandeZandenWillems.alx in de veiligheidsmap kopiëren naar de standdaardmap stambomen?
- Han Kortekaas
-
01 aug 2018 17:55 - 01 aug 2018 17:56
Nee, bij de conversie op uw systeem is dat bestand met die naam aangemaakt en staat dus naast het toenmalige stamboombestand wat geconverteerd moest worden, dus op een van uw schijven.
Aldfaer 7.0 kan dat bestand van 6.2 lezen.
Aldfaer 7.0 kan dat bestand van 6.2 lezen.
Laatst bewerkt 01 aug 2018 17:56 door Han Kortekaas.
- Ruud de Ruiter
-
01 aug 2018 18:00
Alexander
re:Van Gunsteren gebruik ik helemaal niet staat er al jaren ongebruik op
Hoe komt die dan naar versie 7.0?
Maar dit begint een weinig effectieve communicatie te worden. Het beste is dat of Han of ondergetekende via Teamviewer één en ander in orde brengt
re:Van Gunsteren gebruik ik helemaal niet staat er al jaren ongebruik op
Hoe komt die dan naar versie 7.0?
Maar dit begint een weinig effectieve communicatie te worden. Het beste is dat of Han of ondergetekende via Teamviewer één en ander in orde brengt
- Alexander van de Zand
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
02 aug 2018 09:57
Met Teamviewer.
Is OK. Zeg maar wanneer.
Is OK. Zeg maar wanneer.
- Alexander van de Zand
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
03 aug 2018 12:06
Beste Han en Ruud,
Ruud had voorgesteld om het probleem op te gaan lossen d.m.v. Teamviewer.
Is dat ergens volgende week mogelijk?
Ruud had voorgesteld om het probleem op te gaan lossen d.m.v. Teamviewer.
Is dat ergens volgende week mogelijk?
- Ruud de Ruiter
-
03 aug 2018 12:21 - 03 aug 2018 16:41
Alexander,
Ik denk dat we die even moeten uitstellen. Zie het volgende:
1) Gebruik van 2 verwisselbare schijven. Ik vermoed dat de schijfletters G en H het gevolg zijn van automatische toewijzing door de PC(s). Als nu b.v. aan de C-schijf een partitie wordt toegewezen, dan kloppen die schijfletters niet meer of blokkeren. Het is daarom beter vaste schijfletters toe te kennen die “niet in de weg” zitten. Gebruik daartoe R, S, T en dergelijke.
Zie www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20Drive%20Letter.pdf
2) Het gebruik van 2 verwisselbare media met verschillende schijfletters met “gelijke” inhoud betekent een voortdurend gegoochel en leidt vroeg of laat tot het maken van fouten. Als men met één en het zelfde genealogie-bestand (of zelfs meerdere) op verschillende computers wenst te werken, dan is het beter om Aldfaer zelf ook op dat média te installeren. Hierbij komt dan zelfs het voordeel dat dan maar één enkel verwisselbaar medium nodig is. Het volstaat dan, na toewijzing van de vaste schijfletter vóór de installatie van Aldfaer, op iedere te gebruiken PC een snelkoppeling op het bureaublad te plaatsen.
Zie: www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20extern.pdf
3) Veiligheids-kopie: In de instellingen van Aldfaer op die externe schijf geeft u als locatie voor de v-kopie aan C:\Vkopie. Bij het maken van de automatische v-kopie wordt dan, indien dat nog niet bestaat, die locatie automatisch aangemaakt.
4) Materiaal. Ook dat zet u op die externe schijf maar…
Omdat de mogelijkheid van een handmatige v-kopie met Materiaal is komen te vervallen dient men, b.v. maandelijks, de map Materiaal met zijn inhoud naar de “Moeder” PC te kopiëren.
5) Bij de bovenstaande methode kloppen altijd alle paden ongeacht op welke PC die enkele schijf aangesloten is. Dit men dien verstande als nog een andere PC gebruikt gaat worden dient met minimaal die vaste schijfletter opnieuw toe te wijzen.
6) Teneinde bewust een onderscheid te hebben tussen Programma en Bestanden, is mijn suggestie:
T:\Aldfaer-Prog voor het programma en
T:\Aldfaer-Data voor alle andere bestanden
Spreekt voor zich dat de instellingen voor de bestanden hierop aangepast dienen te worden
Bijlagen zijn op dit moment niet meer mogelijk tot het probleem is opgelost
webmaster
Ik denk dat we die even moeten uitstellen. Zie het volgende:
1) Gebruik van 2 verwisselbare schijven. Ik vermoed dat de schijfletters G en H het gevolg zijn van automatische toewijzing door de PC(s). Als nu b.v. aan de C-schijf een partitie wordt toegewezen, dan kloppen die schijfletters niet meer of blokkeren. Het is daarom beter vaste schijfletters toe te kennen die “niet in de weg” zitten. Gebruik daartoe R, S, T en dergelijke.
Zie www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20Drive%20Letter.pdf
2) Het gebruik van 2 verwisselbare media met verschillende schijfletters met “gelijke” inhoud betekent een voortdurend gegoochel en leidt vroeg of laat tot het maken van fouten. Als men met één en het zelfde genealogie-bestand (of zelfs meerdere) op verschillende computers wenst te werken, dan is het beter om Aldfaer zelf ook op dat média te installeren. Hierbij komt dan zelfs het voordeel dat dan maar één enkel verwisselbaar medium nodig is. Het volstaat dan, na toewijzing van de vaste schijfletter vóór de installatie van Aldfaer, op iedere te gebruiken PC een snelkoppeling op het bureaublad te plaatsen.
Zie: www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20extern.pdf
3) Veiligheids-kopie: In de instellingen van Aldfaer op die externe schijf geeft u als locatie voor de v-kopie aan C:\Vkopie. Bij het maken van de automatische v-kopie wordt dan, indien dat nog niet bestaat, die locatie automatisch aangemaakt.
4) Materiaal. Ook dat zet u op die externe schijf maar…
Omdat de mogelijkheid van een handmatige v-kopie met Materiaal is komen te vervallen dient men, b.v. maandelijks, de map Materiaal met zijn inhoud naar de “Moeder” PC te kopiëren.
5) Bij de bovenstaande methode kloppen altijd alle paden ongeacht op welke PC die enkele schijf aangesloten is. Dit men dien verstande als nog een andere PC gebruikt gaat worden dient met minimaal die vaste schijfletter opnieuw toe te wijzen.
6) Teneinde bewust een onderscheid te hebben tussen Programma en Bestanden, is mijn suggestie:
T:\Aldfaer-Prog voor het programma en
T:\Aldfaer-Data voor alle andere bestanden
Spreekt voor zich dat de instellingen voor de bestanden hierop aangepast dienen te worden
Bijlage niet gevonden
Bijlagen zijn op dit moment niet meer mogelijk tot het probleem is opgelost
webmaster
Laatst bewerkt 03 aug 2018 16:41 door Webmaster.