Bestand open, maar geen gegevens te zien.

Lees meer

Bestand open, maar geen gegevens te zien.

30 jul 2018 17:12
Ik heb pc1(=desktop) en pc2(=Laptop).
ES:H (=Externe Schijf H) en ES:G (=Externe Schijf G)
Windows 10 en Aldfaer 7.0

ES:H originele stamboom
ES:G kopie stamboom

Probleem: ik zie het geopend bestand NIET op PC1 met ES:H én ES:G, maar WEL op pc2 met ES:G.

Daarvoor had ik een kopie gemaakt van gehele map met stamboomgegevens van PC1 met ES:H naar ES:G
Dat doe ik elke keer als ik op PC1 met ES:H gewerkt heb aan de stamboom en de pc1 afsluit.

Nadat bleek dat ik de stamboom op pc2 wel te openen én te zien was, heb ik een kopie gemaakt van de *.aldf en *.log bestand en op ES:H teruggezet.
Probleem blijft.

Nog steeds op pc1: Ik heb het bestand geopend op ES:G en er is weer niets te zien.

Helemaal bovenin de programmabalk staat wel dat het bestand geopend is.

Nu heb ik wel de schermresolutie van PC1 voordat ik ging werken wat vergroot omdat de letters iets te klein zijn. Maar dat doe ik wel eens vaker en dan is er niets aan de hand.
De resolutie is nu weer teruggezet.

Rara wat is het probleem.

Lees meer

Re: Bestand open, maar geen gegevens te zien.

30 jul 2018 17:38 - 30 jul 2018 17:38
De verschillende schijfletters in het pad van de stambomen??

Aldfaer 7.0 heeft een nieuwe functie waarmee de tekstgrootte kan aangepast worden - Zie instellingen > Algemeen.
Laatst bewerkt 30 jul 2018 17:38 door JayCee.

Lees meer

30 jul 2018 17:42
Naar mijn smaak is uw probleem dat de padnamen per definitie naar de ene schijf nu eenmaal anders zijn dan de andere.
Mijn advies is om eerst eens een standaard mappenstructuur aan te brengen en dan pas te gaan experimenteren met externe media.
De standaard mappenstructuur voor een stamboom bestand is c:\users\uw pc naam\documents\aldfaer\stambomen\

Lees meer

30 jul 2018 21:46 - 30 jul 2018 21:48
Dag Alexander,
ES:H en ES:G, beide externe schijven. Zijn op beide PC's de externe schijven in gebruik EN zijn de schijfletters op beide PC identiek vastgelegd?
Zie: www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20Drive%20Letter.pdf

Aanvulling: mijn aanbeveling voor externe schijfletters is R,S,T te gebruiken en niet schijfletters die dicht" bij de interne schifjf(partieities) liggen.
Laatst bewerkt 30 jul 2018 21:48 door Ruud de Ruiter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Alexander van de Zand

Lees meer

31 jul 2018 09:54
Ik heb pc1(=desktop) en pc2(=Laptop).
ES:H (=Externe Schijf H) en ES:G (=Externe Schijf G)
Windows 10 en Aldfaer 7.0

ES:H originele stamboom
ES:G kopie stamboom

Ik werk al heel wat jaartje op dezelfde wijze. Dus als ik een kopie maak van mijn desktop PC1 en ES:H naar de ES:G en ik open op mijn laptop PC2 de stamboom vanaf ES:G, dan gaat dat altijd goed. Het enige wat ik dan moet wijzigen om de plaatjes te zien die ergens in de Materialenmap zitten, de schijfletter te wijzigen van H in G.

Ik heb het volgende nog geprobeerd:
- Aldfaer nogmaals over de bestaande installatie installeren.
- Aldfaer van HD verwijderen en geheel opnieuw installeren.

En ik heb nog gekeken of ik iets kon bereiken met de scherminstelling, omdat voor dat het probleem begon, ik de resolutie had veranderd.

Ook heb ik in Aldfaer onder algemeen de letterinstelling een paar keer op verschillende grootte aangepast.

Ik heb ook een nieuw bestand aangemaakt in de standaard map.
Waarbij mij het volgende opviel:
Nadat ik een nieuw bestand had aangemaakt, werd gelijk het scherm geopend om een nieuw persoon in te voeren. Nadat ik het geslacht had aangevinkt kon ik verder niets invullen. Heel vreemd.

Dus al mijn vorige pogingen hebben niets uit gehaald.

Ik ga nu nog iets proberen en daar kom ik wel op terug.

Lees meer

31 jul 2018 11:04
Bijgaand een schermprint. Je iet ook dat het bestand in het programma geladen is, maar bijna allen menuknoppen zijn grijs.

Bijlagen:

Lees meer

31 jul 2018 11:24 - 31 jul 2018 11:27
Alexander,
Doe eens Menu > Bestand > Zoek Aldfaer bestanden en je zal waarschijnlijk zien dat de niet getoonde bestanden, na conversie naar 7.0, nul personen bevat.
Dit lijkt op een probleem van conversie van het/de genea-bestand(en) naar versie 7.0.
Doe eens een test met een oudere (niet de laatste) v-kopie versie 6.2 en open die in Aldfaer 7.0

N.B. ik ben een dergelijk probleem recent tegengekomen bij een andere gebruiker
Laatst bewerkt 31 jul 2018 11:27 door Ruud de Ruiter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Alexander van de Zand

Lees meer

31 jul 2018 12:50
Ik heb twee zoekopdrachten gedaan op schijf H en een op G.
En het bestand waarmee ik werk heeft 6990 personen, op beide schijven.
Zie bijlagen.

Ik denk nog steeds dat de wijziging in de schermresolutie de oorzaak is, zoals ik gister suggereerde.
Ik kwam ook net onder de link bij Beeldscherm > Schaal en lay-out >Geavanceerde scherminstellingen, onder Aangepaste schaal bijgaande tekst tegen. Schermprintje in nieuw bericht

Bijlagen:

Lees meer

31 jul 2018 12:51
Scherminstellingen

Bijlagen:

Lees meer

31 jul 2018 12:53
Ook het openen van een bestand ouder dan 7.0 geeft hetzelfde resultaat. Bestandsnaam staat wel boven in de balk vermeld, maar gegevens zijn met geen mogelijkheid in te zien.

Lees meer

31 jul 2018 14:45
Alexander van de Zand schreef : Bijgaand een schermprint. Je iet ook dat het bestand in het programma geladen is, maar bijna allen menuknoppen zijn grijs.
Wilt u eens zoeken via Menu -> Bestand -> Zoeken naar Aldfaer bestanden

Lees meer

31 jul 2018 16:12
Dat had ik als gedaan. Zie voorgaande bericht met 2 schermprints.

Gemaakt door Kunena