- Bedankjes 996
Bestand open, maar geen gegevens te zien.
- Ruud de Ruiter
-
Lees minder
Lees meer
Re: Bestand open, maar geen gegevens te zien.
31 jul 2018 18:46 - 31 jul 2018 18:53
Alexander
Helaas zijn de schermprints slecht/niet leesbaar
Beperk de afbeeldingen tot het strict noodzakelijke
En U heeft toch niet Norton als Anti-Virus?
Het probleem wordt mijn inziens niet veroorzaakt door scherminstelling of Aldfaer lettergrootte. Dat is een verkeerd spoor anders zou ik dat op de Windwos 10 PC ook tegenkomen en dat is persé niet het geval.
Helaas zijn de schermprints slecht/niet leesbaar
Beperk de afbeeldingen tot het strict noodzakelijke
En U heeft toch niet Norton als Anti-Virus?
Het probleem wordt mijn inziens niet veroorzaakt door scherminstelling of Aldfaer lettergrootte. Dat is een verkeerd spoor anders zou ik dat op de Windwos 10 PC ook tegenkomen en dat is persé niet het geval.
Laatst bewerkt 31 jul 2018 18:53 door Ruud de Ruiter.
- Han Kortekaas
-
31 jul 2018 23:28Uw schermprints zijn van slechte kwaliteit en niet leesbaar. U moet een print maken van alleen het gedeelte waar het om gaat. Zie anders in de rubriek FAQ's van het forum voor het maken van schermprints.Alexander van de Zand schreef : Dat had ik als gedaan. Zie voorgaande bericht met 2 schermprints.
- Alexander van de Zand
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
01 aug 2018 10:22
Beste Han,
Over het algemeen zijn de schermprints die ik maak goed te zien. De schermprints zijn ongeveer 1477x466px waarvan de grootste 142Kb is. Maximaal zou het hier 240Kb mogen zijn.
Maar na het uploaden zijn de bestanden door dit forum verkleind en waarschijnlijk de langste zijde naar max 600px. Dan is dat lastig te zien.
Ik ga even bedenken hoe dat op te lossen. Misschien als PDF.
Over het algemeen zijn de schermprints die ik maak goed te zien. De schermprints zijn ongeveer 1477x466px waarvan de grootste 142Kb is. Maximaal zou het hier 240Kb mogen zijn.
Maar na het uploaden zijn de bestanden door dit forum verkleind en waarschijnlijk de langste zijde naar max 600px. Dan is dat lastig te zien.
Ik ga even bedenken hoe dat op te lossen. Misschien als PDF.
- Han Kortekaas
-
01 aug 2018 10:30
U maakt een print van het volledige scherm en daar draait het om; er zou een print gemaakt moeten worden van het gebied waar het om gaat, dus zonder de zwarte omgevingsranden. Als u de methode volgt die bij de FAQ's omschreven is zult u zien dat die betere resultaten geeft en dan kunnen wij ook beter helpen.
- Alexander van de Zand
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
01 aug 2018 11:59
Ik krijg de volgende melding na klikken op Maken van een schermafdruk. 504
Overigens ik maar alleen van het betreffende venster en dan nog een deel ervan een schermafdruk, dus niet met de knop PrtScn.
Overigens ik maar alleen van het betreffende venster en dan nog een deel ervan een schermafdruk, dus niet met de knop PrtScn.
- Ruud de Ruiter
-
01 aug 2018 12:25
In windows 7 en windos 10 heeft u standaard de knipsel functie waarmede u van een deel van een scherm een afbeelding kan maken
- Alexander van de Zand
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
01 aug 2018 12:50
Beste Ruud,
Ikzelf gebruik altijd Corel Paintshop Pro x9 om screenprints te maken en ervaar geen problemen hiermee. Maar ik heb nu uw advies opgevolgd en dat Knipselprogramma gebruikt De grootte is nu 855x339px en 23 Kb, maar ben benieuwd hoe groot het nog is na uploaden.
Mijn eerdere bestanden waren plm. 1477x466px
Ikzelf gebruik altijd Corel Paintshop Pro x9 om screenprints te maken en ervaar geen problemen hiermee. Maar ik heb nu uw advies opgevolgd en dat Knipselprogramma gebruikt De grootte is nu 855x339px en 23 Kb, maar ben benieuwd hoe groot het nog is na uploaden.
Mijn eerdere bestanden waren plm. 1477x466px
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
01 aug 2018 13:57
Alexander,
Zonder hierover verder te willen uitweiden, in bijlage een print (547x347 - 54.1 KB) gemaakt met het programma uit de FAQ's.
Klik op PrtScn > selecteer het te printen gedeelte en bewaar of kopieer. Let wel, wegschrijven in *.jpg i.p.v. *.png.
Zonder hierover verder te willen uitweiden, in bijlage een print (547x347 - 54.1 KB) gemaakt met het programma uit de FAQ's.
Klik op PrtScn > selecteer het te printen gedeelte en bewaar of kopieer. Let wel, wegschrijven in *.jpg i.p.v. *.png.
Bijlage niet gevonden
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
01 aug 2018 14:40
Alexander,
P.S. Het was niet de bedoeling het bestand in de tekst te plaatsen, alleen in bijlage. Momenteel looopt het weer mis met bijlagen. Bewerken van het bericht werd mij niet toegestaan.
P.S. Het was niet de bedoeling het bestand in de tekst te plaatsen, alleen in bijlage. Momenteel looopt het weer mis met bijlagen. Bewerken van het bericht werd mij niet toegestaan.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
01 aug 2018 14:41 - 01 aug 2018 14:49
Alexander,
Mijn vorig bericht met bijlage:
Het was niet de bedoeling het bestand in de tekst te plaatsen, alleen in bijlage. Momenteel looopt het weer mis met bijlagen. Bewerken van het bericht werd mij niet toegestaan.
Helaas loopt het met bijlagen nog steeds niet en ik heb deze dan ook verwijderd. Het lijkt er op dat *.png wel geaccepteerd worden
webmaster
Mijn vorig bericht met bijlage:
Het was niet de bedoeling het bestand in de tekst te plaatsen, alleen in bijlage. Momenteel looopt het weer mis met bijlagen. Bewerken van het bericht werd mij niet toegestaan.
Helaas loopt het met bijlagen nog steeds niet en ik heb deze dan ook verwijderd. Het lijkt er op dat *.png wel geaccepteerd worden
webmaster
Laatst bewerkt 01 aug 2018 14:49 door Webmaster.
- Alexander van de Zand
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1
01 aug 2018 16:30
Ik gaf al aan dat ik na het klikken op de link Schermafdruk maken in de FAQ de foutmelding 504 krijg.
Een stukje daarboven zag ik de volgende melding:
"21 juli 2018
504 Gateway Time-out
Sinds enige dagen lukt het niet meer om onderwerpen met een toegevoegde bijlage te openen. Dit is puur te wijten aan het nieuwe platform. U ziet dan een melding 504 Gateway Time-out
De fout wordt onderzocht.
Advies is om even geen doc of docx bijlagen aan het onderwerp te hechten."
Dus daar kom ik niet verder mee. Ik ga nog eens kijken of ik iets kan doen met dat Knipselprogramma.
Maar eigenlijk is het heel eenvoudig en dat wilde ik aanvullen met een schermplaatje.
De opmerking was dat ik via Menu > Bestand > Zoek Aldfaer bestanden, kon zien dat een *.aldf leeg kon zijn, dus 0 personen kon bevatten en toch geopend kon zijn.
Welnu, mijn geopende bestand bevat volgende deze zoekopdracht 6990 personen en is dus niet leeg.
Maar het scherm is leeg. Alleen bovenin het venster staat de bestandsnaam vermeld in het pad.
En ik denk nog steeds dat het iets te maken heeft met het wijzigen van de schermresolutie.
Dit heb ik gedaan omdat de letters in Aldfaer te klein zijn als ik lang voor het scherm zit.
Ik heb gemerkt na wisseling van versie 6.2 naar 7.0 de letter wijziging in het programma bij mij niet goed werkt. Bij het vergroten van het font, zakken de letters naar beneden.
De enige optie was om de scherminstelling van de monitor aan te passen.
Geen enkel ander programma heb ik daar problemen mee, alleen Aldfaer. En omdat het opvolgende acties waren, denk ik dat het zeer waarschijnlijk is dat het daaraan ligt. Het is m.i. ook niet per se uit te sluiten. Ik heb daar een schermplaatje van Windows zelf eerder bijgevoegd.
Een stukje daarboven zag ik de volgende melding:
"21 juli 2018
504 Gateway Time-out
Sinds enige dagen lukt het niet meer om onderwerpen met een toegevoegde bijlage te openen. Dit is puur te wijten aan het nieuwe platform. U ziet dan een melding 504 Gateway Time-out
De fout wordt onderzocht.
Advies is om even geen doc of docx bijlagen aan het onderwerp te hechten."
Dus daar kom ik niet verder mee. Ik ga nog eens kijken of ik iets kan doen met dat Knipselprogramma.
Maar eigenlijk is het heel eenvoudig en dat wilde ik aanvullen met een schermplaatje.
De opmerking was dat ik via Menu > Bestand > Zoek Aldfaer bestanden, kon zien dat een *.aldf leeg kon zijn, dus 0 personen kon bevatten en toch geopend kon zijn.
Welnu, mijn geopende bestand bevat volgende deze zoekopdracht 6990 personen en is dus niet leeg.
Maar het scherm is leeg. Alleen bovenin het venster staat de bestandsnaam vermeld in het pad.
En ik denk nog steeds dat het iets te maken heeft met het wijzigen van de schermresolutie.
Dit heb ik gedaan omdat de letters in Aldfaer te klein zijn als ik lang voor het scherm zit.
Ik heb gemerkt na wisseling van versie 6.2 naar 7.0 de letter wijziging in het programma bij mij niet goed werkt. Bij het vergroten van het font, zakken de letters naar beneden.
De enige optie was om de scherminstelling van de monitor aan te passen.
Geen enkel ander programma heb ik daar problemen mee, alleen Aldfaer. En omdat het opvolgende acties waren, denk ik dat het zeer waarschijnlijk is dat het daaraan ligt. Het is m.i. ook niet per se uit te sluiten. Ik heb daar een schermplaatje van Windows zelf eerder bijgevoegd.
- Han Kortekaas
-
01 aug 2018 16:51Een paar dagen geleden gaf ik u het bovenstaande advies. Wilt u eens de stamboom kopieren naar dat pad en daarna met Bestand-zoek aldfaer bestanden vinden en dan openen? Dan kunt u in ieder geval de schermresolutie voor de probleemanalyse uitsluiten.Han Kortekaas schreef : knip.........
Mijn advies is om eerst eens een standaard mappenstructuur aan te brengen en dan pas te gaan experimenteren met externe media.
De standaard mappenstructuur voor een stamboom bestand is c:\users\uw pc naam\documents\aldfaer\stambomen\