kaders aldfaer

• Groot
  • Auteur

kaders aldfaer

07 jun 2018 10:17
Goedendag, bij de vorige versie bleven de lijnen of kaders op het werkblad staan zoals men deze had neergezet/geplaatst, bij deze nieuwe versie 7 verschuiven elke keer de twee onderste lijnen zoals "gezin" en Ouders" deze moet men dus bij het openen van Aldfaer elke keer weer terugzetten, hoe lost men dat op?
Bij de Engelse versie als men een parenteel uitdraait dan leest de browser bepaalde namen die karakters hebben, die nota bene in het Nederlands wel correct worden weergegeven overigens, dat ziet er dus zo uit als voorbeeld:
Maôn Naomi (Maôn)in het Nederlands en nu de Engelse:Maôn Naomi (Maôn) hoe lost men dit op?
Met vriendelijke groet, H.de Groot

Bijlagen:

Onderwerp is gesloten.
Lees meer

Re: kaders aldfaer

07 jun 2018 11:31
Probleem 1 is bekend, maar er is voorlopig geen oplossing.
Probleem 2 wordt vandaag opgelost. Ik zet zo een nieuwe versie neer van de Engelse rapporten waarin dit is opgelost.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

07 jun 2018 11:54
Probleem 1 - kan ik niet reproduceren
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

07 jun 2018 12:59
Bij probleem 1 hangt het er vanaf wat je precies doet. Als ik bijvoorbeeld de ouderbalk naar beneden schuif en daarbij de gezinsbalk meeneem, dan de ouderbalk terug iets naar boven schuif, en dan afsluit, dan blijkt bij heropstarten de ouderbalk iets gezakt te zijn. Maar als ik maar 1 balk tegelijk verschuif worden de posities bijna steeds goed onthouden. Alleen als ik de kinderbalk te hoog zet  (en het vak partners daarbij beperk tot 1 lijn), dan zakt de kinderbalk na heropstarten iets naar beneden. Al bij al een heel beperkt probleem bij mij.
Onderwerp is gesloten.
  • Groot
  • Auteur

07 jun 2018 17:25
Goedendag Antoon, oké ik wacht de melding wel af wat betreft voor het Engelse probleem.
Dat andere met die verschuifbare "kaders" zeg maar even, ik dacht dat zit ergens in een sjabloon verborgen ga eens zoeken maar helaas, dus ik zal het nu eens voorzichtiger gaan uit proberen.
Die ruimte voor kinderen mag best wel ruim zijn, gisteren had ik er eentje die had achttien (18!) kinderen verwekt bij drie vrouwen dus U begrijpt dan heb je wel die ruimte hard nodig.
ieder geval ik wacht wel af wat er komen gaat, bedankt bij voorbaat.
Met vriendelijke groet.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

07 jun 2018 17:59
De nieuwe Engelse rapporten zijn ondertussen al beschikbaar.
Onderwerp is gesloten.
  • Groot
  • Auteur

08 jun 2018 11:38
Goedendag Antoon, inderdaad en bedankt daarvoor de voor en achternamen zijn nu correct weergegeven.
Maar ik kom even terug op dat venster waarvan de balken verschuifbaar zijn, dat gegeven van die verschuifbare balken moet toch ergens in een code zijn verwerkt.
Ik heb diverse sjablonen eens bekeken met Notepad en zie hier en daar wel iets staan maar weet nu niet zeker of dat ook daadwerkelijk met dat venster of balken van doen heeft.
Als ik iets kan en mag voorstellen om de waardes van deze balken vast te zetten met een cijferreeks bijvoorbeeld 1 voor laag en 2 voor iets naar omhoog etc. ik geef maar wat aan hoor, weet zelf wel iets van van codes maar je moet wel weten waar de juiste codes zich bevinden om daarmee te gaan stoeien.
Wellicht iets te veranderen in Aldfaer.iniprogram?
Ik verneem het graag want ondanks uw suggestie van het voorzichtig verschuiven gaat hier bij mij niet op helaas.
ieder geval heb ik het bestandje Aldfaer.ini een kopie/back up van gemaakt en op een andere schijf/map gezet zodat ik een eventuele nieuwe update dat zo weer over de "nieuwe" .ini kan plakken, op die manier blijven wel al mijn persoonlijk instellingen gewaarborgd en hoef ik niet elke keer in die sjablonen te gaan spitten.
met vriendelijke groet.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

08 jun 2018 14:22 - 08 jun 2018 14:24
Een update verandert de instellingen niet, dus ook niet het *.ini. Zelfs de conversie 6.2 > 7.0 behield de Aldfaer.cfg instellingen en plaatste die in *.ini's
De weergaves in het hoofdvenster worden niet door een sjabloon gestuurd maar direct vanuit het programma
Laatst bewerkt 08 jun 2018 14:24 door Ruud de Ruiter.
Onderwerp is gesloten.
  • Groot
  • Auteur

08 jun 2018 16:05 - 08 jun 2018 16:07
Klopt de . ini veranderd niets met een update want daar staan de instellingen in die door de gebruiker zelf zijn aangepast, maar ik maak er altijd wel een back up van, je weet maar nooit, net zoals van alle sjablonen die ik apart heb opgeslagen als back up.
Net zoals dat ik mijn gehele bestand automatisch na het afsluiten wordt opgeslagen op een externe server ergens in de States en een tweede back up gaat richting Australië en de derde staat op een eigen tweede account bij een provider gestationeerd, in geval van een crash of weet ik veel wat er allemaal kan gebeuren is het wel zeer handig als je diverse kanalen hebt waar je je complete bestand kwijt kan in geval van een calamiteit.

helaas heb ik nog geen definitief antwoord gekregen op die verschuivende balken van ouders en gezin, daar had ik in de 6.2 versie totaal geen last van, eenmaal ingesteld bleef het ook staan na afsluiten en wederom opstarten, nu met de versie 7.0 gaat het volledig mis, hopelijk weet er iemand een oplossing voor want ik blijf het lastig vinden.
Als dat vanuit het programma wordt aangestuurd dan zou daar de oplossing moeten liggen, de techneuten zouden daar eens naar moeten gaan kijken en wat is het dan het verschil tussen de 6.2 versie en de huidige 7.0 dat moet toch zichtbaar zijn neem ik aan.

Met vriendelijke groet.
Laatst bewerkt 08 jun 2018 16:07 door Groot.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

08 jun 2018 16:23 - 08 jun 2018 16:30
Ik kan dit met enige moeite niet reproduceren. Zoals u zegt gaat na afsluiten een back-up naar verschillende oorden. Super de super, maar kunnen elkaar ook wel eens tegenwerken. Maar dat terzijde.

Als u zegt 'na het afsluiten automatisch' betekent dat dat u de back-up programma's heeft ingesteld dat die nà het afsluiten een kopie nemen of gewoon automatisch op de achtergrond synchroniseren. Het laatste moet vermeden worden.
Als u de vensters heeft verschoven dan moet u een verandering zien in de *.ini bestanden waar zulks wordt vastgelegd.

Wat is uw Windows versie?

Aanvulling; voor de vensters moet u Aldfaer.iniprogam vergelijken.
Laatst bewerkt 08 jun 2018 16:30 door Han Kortekaas.
Onderwerp is gesloten.
  • Groot
  • Auteur

08 jun 2018 18:20
Beste heer Kortekaas, het automatisch back uppen naar 3 buitenlandse servers is opzich niet vreemd, ik haal daar geen bestanden op is puur bedoeld om de bestanden te beveiligen mocht er onverhoopt iets met de SSD C:schijf gebeuren, de stamboom staat en blijft gewoon op mijn C schijf (een SSD schijf, overigens ik beschik over 5 SSD schijven maar dat terzijde)
Dit bovenstaande heeft niets van doen met het probleem wat zich nu voordoet in versie 7.0 van Aldfaer.Het is dus puur bedoeld om mijn immense bestand te beschermen zodat ik het werk van meer dan 20 jaar niet kwijt raakt door iets of gene.
Het hoofdvenster met die verschuifbare balken, niet allemaal overigens, was in de versie 6.2 eenmaal ingesteld bleven deze ook na opening van Aldfaer gewoon staan zoals ik ze had ingesteld, nu in versie 7.0 staan deze "balken" van ouders en gezin weer dicht op elkaar en moet ik ze wederom gaan verplaatsen zoals ik dat graag hebben wil, maar na afsluiten en later weer openen van Aldfaer zijn ze weer in elkaar geschoven en zo blijf je aan de gang.
Ik vroeg mij dus af waar dit in het programma fout gaat ten opzichte van versie 6.2 waar de balken wel bleven zoals ze waren ingesteld.
Daar zou toch iemand verstand van moeten hebben waar dat precies zit in de code's van Aldfaer waarmee het venster is opgebouwd, vandaar de vraag dus.
Mijn Windows versie is Windows 10 werkt perfect en zonder problemen overigens, ook met de versie 6.2 van Aldfaer naar alle tevredenheid,enige probleem wat ik heb zijn die terugkerende balken van ouders en gezin die constant bij openen weer opnieuw ingesteld moeten worden en dit geldt ook voor het venstervlak "Notitie" overigens die moet ik ook elke keer weer naar beneden schuiven, opzich geen probleem want ik gebruik dat vlak bijna nooit.
Ik stuur u hierbij twee bijlagen, eentje zoals deze nu is bij geopende Aldfaer en door mij ingesteld en eentje na opening van Aldfaer als ik even daarvoor Aldfaer had afgesloten, dit ter illustratie.
Met vriendelijke groet.

Bijlagen:

Onderwerp is gesloten.
Lees meer

08 jun 2018 19:07 - 08 jun 2018 19:09
Als de hoofding van het vak 'Kinderen' voor een maximum van 11 kinderen(11 regels) verschuift zullen het vak 'Kinderen' en 'Gezin' niet overlappen. Pas lager dan 11 zullen overlappen. Zolang dit bij u niet het geval is zult u hiervan, in afwachting van een oplossing, geen hinder ondervinden.
Laatst bewerkt 08 jun 2018 19:09 door JayCee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Groot
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena