kaders aldfaer

• Groot
  • Auteur

Re: kaders aldfaer

08 jun 2018 20:12
Nee ik heb er geen hinder van maar ik doelde alleen dat ze steeds bij het opstarten weer goed gezet moeten worden aangezien je ouders ook moet invullen.
Ik wacht wel af wat de techneuten voor een oplossing gaan vinden, hopelijk hebben zij nog de versie van 6.2 en daarmee kunnen ze dus gaan vergelijken.

Met vriendelijke groet.
Onderwerp is gesloten.
  • Groot
  • Auteur

24 jun 2018 11:55
Goedendag, ik heb nog altijd geen definitieve oplossing gezien voor die verschuifbare balken van ouders en gezin maar ook wat mij opviel de "balk" van notitie en getuigen etc. ook die blijven niet op hun plaats staan bij een herstart.
Ik blijf het toch vreemd vinden waarom zoiets niet in versie 6.2 voorkwam en ook niet in alle voorgaande versies van Aldfaer, behalve nu bij de nieuwste 7.0, er moet toch ergens iets niet helemaal goed gegaan zijn neem ik aan anders zou dit probleem zich niet voordoen, het blijft overigens hinderlijk.
Voor de rest draait het programma prima en daar ben ik bijzonder tevreden over behalve dus over die verschuifbare balken deze zouden wat mij betreft een bepaalde vaste waarde moeten krijgen of hebben.
In afwachting van uw antwoord, met vriendelijke groet.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

24 jun 2018 12:08
U kunt proberen om de twee *.ini in C:\Aldfaer een rename te geven als Aldfaer uit staat. Daarna kunt u Aldfaer herstarten. Let op dat u dan wel de Instellingen moet nalopen.
Zoals u in de wijzigingen van Aldfaer 7.0 kunt lezen zijn alle vensterposities èn *.ini t.o.v. Aldfaer.cfg gewijzigd. Reden waarom dit in 6.2 niet voorkwam.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Groot
Onderwerp is gesloten.
  • Groot
  • Auteur

01 jul 2018 15:30 - 01 jul 2018 15:33
Dat heb ik dus maar eens gedaan na ik de twee originele bestanden had gekopieerd naar een andere locatie want mocht het mislukken om een of andere reden dan kan ik altijd die twee bestandjes zo weer terugplaatsen.
Nu het was een waar gedoe, echt alle instellingen waren verdwenen en dat klopt ook want ik was daar voor al gewaarschuwd, geen beginnen meer aan, heel jammer waarom het in versie 6.2 helemaal geen issue was maar in deze versie 7.0 wel.
Daar moeten de heren/dames ontwikkelaars toch wel van bewust zijn neem ik aan.
De vraag die nu opkomt is, waarom die specifieke instelling uit de 6.2 versie niet konden worden geïmplementeerd in versie 7.0, ik heb de originele bestandjes maar weer terug gezet en het maar gelaten zoals het is, ik wacht echt op een definitieve oplossing via de makers.

Wat mij ook nog opviel is dat bepaalde namen met een umlaut in Internet Explorer/Edge niet is opgelost.
dat zit zo, ik bewerk bijna al mijn parentelen in het programma Dreamweaver van Adobe zo kan ik dus in bepaalde parentelen ook de linken aanklikbaar maken voor de eventuele bezoeker.
Nu is het zo dat er soms iets veranderd moet worden halverwege zo'n parenteel, dus dan doe ik het volgende, ik draai de parenteel in zijn geheel opnieuw uit via Aldfaer, dan klik ik op het wereldbolletje wat de browser aangeeft dan rechts klikken en de broncode aanklikken, dan de regel opzoeken waar je de (nieuwe) verandering wilt aanbrengen of vanaf dat punt alles selecteren naar beneden toe, de rest, zeg maar het voorgaande wat je al gedaan hebt is niet nodig want dan zou je het parenteel helemaal weer opnieuw moeten gaan bewerken, kortom dan kopieer je dat gedeelte en plak dat in Dreamweaver en dan zijn daar de veranderingen zichtbaar geworden.
Het vervelende is dat die broncode via Internet Explorer/Edge verloopt en die blijkt nog altijd een andere unicode te hebben dan Firefox of Chrome waar je dit probleem niet bij hebt of ondervind.(zie hierbij het antwoord van Antoon die dat heeft opgelost behalve dan in Explorer/Edge)
Ik kan dat wel vermijden natuurlijk maar dan wordt het helemaal een omslachtig gedoe om een parenteel in zijn geheel opnieuw uit te draaien en dan opslaan in een tijdelijk aparte map en via Firefox o.i.d. te gaan openen en dan pas daar de broncode te gaan selecteren.
Ook zou het handig zijn als de ontwikkelaars een keuze zouden kunnen maken tussen verschillende browsers zoals daar zijn Firefox en Chrome en Edge de eerste en de tweede browser zijn wel de twee meest gebruikte browsers ter wereld namelijk, die Edge van Microsoft gebruik nauwelijks of nooit, teveel troep in zeg ik maar en fouten, niet alles wordt daar namelijk goed in ondersteund.
Dit is wel voor voer voor mensen die ook wellicht met een HTML/PHP bewerkingsprogramma werken maar ik heb dit programma Dreamweaver nu eenmaal om mijn website in te onderhouden maar is ook geschikt om bijvoorbeeld dus die parentelen in te bewerken, mits deze niet al te lang worden of zijn want dan wordt het een crime.
Ja het is een beetje lang verhaal maar neem uw tijd ervoor ik verneem het antwoord wel t.z.t..
Met vriendelijke groet..........
Laatst bewerkt 01 jul 2018 15:33 door Groot.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

02 jul 2018 00:27
U werkt dus met Aldfaer versie 7.0 die geïnstalleerd staat op C:\Aldfaer?
Als u IE11 heeft geïnstalleerd dan moet in de Instellingen -> Rapporten de IE compatability op IE11 - modus (Standard doc-mode) staan.

Voorts is het uiterst gevaarlijk om een Aldfaer stamboom geopend te hebben als op de achtergrond automatische back-ups draaien. U riskeert een corrupte stamboom.

Als u de html van de rapportages opent in een editor dan zult u zien dat de karakterset vanaf versie 7.0 op UTF-8 staat, dus als u oude rapportages die met 6.2 gemaakt zijn draait zullen diakrieten niet altijd goed weergegeven worden.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

02 jul 2018 08:55
In de volgende versie wordt de plaats van de balken zoals Kinderen, Ouders, Gezin, wederom onthouden. De volgorde kan niet gewijzigd worden en blijft dus Huwelijk, Kinderen, Ouders, Gezin
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Groot
Onderwerp is gesloten.
  • Groot
  • Auteur

02 jul 2018 12:04
Beste heer Kortekaas, ik begrijp even niet goed wat u bedoelt met "als op de achtergrond automatische back-ups draaien" er draait op de achtergrond geen back ups, die back ups gaan pas werken of worden in werking gesteld als Aldfaer wordt afgesloten.
Ik denk niet dat u hiermee het bewerkingsprogramma Dreamweaver bedoelt dat is uitsluitend bestemd voor het onderhouden van mijn website, maar zoals ik al meldde je kan er elk HTML bestand in bewerken mocht dat nodig zijn, hou mij ten goede Dreamweaver is geen back up programma.
Met vriendelijke groet.
Onderwerp is gesloten.
  • Groot
  • Auteur

02 jul 2018 12:06
Aha dat zou mooi zijn, hebben daar geen omkijken meer naar, dank in ieder geval dat er toch aan gewerkt en vooral aan gedacht wordt.

Met vriendelijke groet.
Onderwerp is gesloten.
  • Groot
  • Auteur

02 jul 2018 12:07
Daar ga ik even naar kijken naar die IE11 hoe dat precies erbij staat, dank voor uw antwoord.

Met vriendelijke groet.
Onderwerp is gesloten.
Lees meer

02 jul 2018 12:09
Groot schreef : Beste heer Kortekaas, ik begrijp even niet goed wat u bedoelt met "als op de achtergrond automatische back-ups draaien" er draait op de achtergrond geen back ups, die back ups gaan pas werken of worden in werking gesteld als Aldfaer wordt afgesloten........knip

U heeft in een voorgaand bericht e.e.a. gemeld en daar reageer ik op.
Beste heer Kortekaas, het automatisch back uppen naar 3 buitenlandse servers is opzich niet vreemd, ik haal daar geen bestanden op is puur bedoeld om de bestanden te beveiligen mocht er onverhoopt iets met de SSD C:schijf gebeuren, de stamboom staat en blijft gewoon op mijn C schijf (een SSD schijf, overigens ik beschik over 5 SSD schijven maar dat terzijde)
Onderwerp is gesloten.
  • Groot
  • Auteur

02 jul 2018 14:07
Beste heer Kortekaas, deze back ups starten pas als ik Aldfaer afsluit, ik haal daar geen bestand vanaf om Aldfaer te openen bijvoorbeeld, dat gebeurt gewoon via de locatieschijf (SSD) op mijn PC.kortom deze draaien niet mee op de achtergrond ze worden pas geactiveerd als ik Aldfaer afsluit hier, ik kan dat ook handmatig doen maar automatisch is beter je zou het zomaar kunnen vergeten nietwaar.
Deze back ups zijn bedoeld om mijn immense bestand te beveiligen mocht er onverhoopt iets gebeuren met mijn SSD schijf of schijven de kans daarop is nihil maar weten doe je nooit.
Ik ben twee jaar geleden compleet overgegaan op SSD schijven aangezien ik tot tweemaal toe een crash had met een conventionele schijf, aangezien ik geen risico wil lopen dat dit nogmaals zou gaan plaatsvinden heb ik dus geïnvesteerd in SSD schijven, kost wat maar dan heb je ook wat.

Niet alleen Aldfaer wordt daar neergezet op die server(s)maar ook de vele video's, foto's van vroeger jaren zo ook de oude films van mijn overleden vader staan daarop dit waren ooit Super 8 films maar zijn allen gedigitaliseerd, zeg maar een back up voor de nazaten, ja genealogie gaat wel heel ver in dit geval.

Deze back up bestanden staan op beveiligde servers waarvan twee gratis toegankelijk zijn en alleen op uitnodiging van derden, dus niet iedereen kan er zomaar gebruik van maken, de derde staat bij een familielid in Australië die een eigen server tot zijn beschikking heeft, zijn zoon heeft daar een IT bedrijf en heeft zijn vader behoorlijk wat serverruimte gegeven en daar maak ik dus ook gebruik van en tegen een kleine vergoeding wel te verstaan.

Met vriendelijk groet.
Onderwerp is gesloten.
  • Groot
  • Auteur

10 nov 2018 12:07 - 10 nov 2018 12:09
Ruud de Ruiter schreef : In de volgende versie wordt de plaats van de balken zoals Kinderen, Ouders, Gezin, wederom onthouden. De volgorde kan niet gewijzigd worden en blijft dus Huwelijk, Kinderen, Ouders, Gezin

Goedendag, ik vraag mij werkelijk af wanneer er een "volgende" versie van Aldfaer eraan zit te komen, die volgende versie zou ook het probleem met die balken oplossen?
Wat ook bijzonder irritant is dat als je iets wilt veranderen bij "notities" of een ander item dat er een schuifbalk aanwezig die aangeeft "sorteren als" als men die eens weg zou laten zou dat heel erg prettig zijn, al die verschuifbare lijnen/balken etc. zijn in principe overbodig en is behoorlijk irritant allemaal, ik zou zeggen hou het simpel zoals in versie 6.2 nooit geen problemen mee gekend maar met die laatste versie werd er opeens van alles aan veranderd ik vraag mij werkelijk af, als iets goed werkt en naar alle tevredenheid blijf er dan vanaf, ga niet zitten morrelen aan iets wat goed werkt, daar erger ik mij persoonlijk heel erg aan, aan mensen die iets gaan veranderen aan een programma wat goed werkt, ik hoop echt dat het probleem met die balken in het hoofdvenster zeer snel zal worden opgelost en als die nieuwe update eenmaal binnen is en goed werkt zal ik direct het vinkje uitzetten bij automatische updates, want niet alle updates zijn altijd even goed.
Met vriendelijke groet, Great!
Laatst bewerkt 10 nov 2018 12:09 door Groot.
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena