- Bedankjes 16
Smart Matches aangeboden info
- PeterB
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Smart Matches aangeboden info
17 mrt 2015 11:21
Is het niet mogelijk om de SM zo in te stellen dat er alleen een SM komt wanneer er aanvullende info beschikbaar is over een bepaald persoon, nu krijg je ook een Match als er dezelfde info of minder info beschikbaar is over een persoon die je zelf al hebt, nu krijg je heel veel Matches waar je niets aan hebt (die geen meerwaarde hebben)
Onderwerp is gesloten.
- G W Sandberg
Re: Smart Matches aangeboden info
17 mrt 2015 11:52
Beste Peter,
re: heel veel Matches waar je niets aan hebt
Zoiets vermoedde ik al toen de zgn. samenwerking werd aangekondigd, voor mij een reden om al die fancy features af te schakelen.
Of een evt. aanvulling relevant is, beslis ik graag zelf op het monent dat ik dat relevant vind.
Bij soortgelijke gevallen wordt ik tegenwoordig overspoeld door Google-hits uit MyHeritage en aanverwante sites.
Groeten Gijs.
re: heel veel Matches waar je niets aan hebt
Zoiets vermoedde ik al toen de zgn. samenwerking werd aangekondigd, voor mij een reden om al die fancy features af te schakelen.
Of een evt. aanvulling relevant is, beslis ik graag zelf op het monent dat ik dat relevant vind.
Bij soortgelijke gevallen wordt ik tegenwoordig overspoeld door Google-hits uit MyHeritage en aanverwante sites.
Groeten Gijs.
Onderwerp is gesloten.
- PeterB
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 16
17 mrt 2015 12:50
Gijs, ik zou hier in dit topic liever niet willen praten over het wel of niet gebruiken van de SM, daar zijn genoeg andere topics voor die je daarvoor kunt gebruiken, mijn vraag is puur een wens mbt de functionaliteit van de SM.
Onderwerp is gesloten.
- Anne van der Ploeg
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 57
17 mrt 2015 15:21
Dag Peter,
Het is zeker niet de bedoeling dat je matches krijgt waarin geen nieuwe of aanvullende gegevens staan. Heb je hier wat voorbeelden van?
Met vriendelijke groet,
Anne van der Ploeg
Aldfaer-team
Het is zeker niet de bedoeling dat je matches krijgt waarin geen nieuwe of aanvullende gegevens staan. Heb je hier wat voorbeelden van?
Met vriendelijke groet,
Anne van der Ploeg
Aldfaer-team
Onderwerp is gesloten.
- Han Kortekaas
-
17 mrt 2015 15:25 - 17 mrt 2015 15:26
Anne, als ik me niet vergis heeft Peter de wens om, alleen als MH méér gegevens/info heeft dan wat zijn persoon heeft, dat er dan een SM komt en anders niet. Dus niet iedere keer alles laten zien wat MH heeft.
Laatst bewerkt 17 mrt 2015 15:26 door Han Kortekaas.
Onderwerp is gesloten.
- Anne van der Ploeg
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 57
17 mrt 2015 17:07
Han,
Ah, zo kun je het inderdaad ook lezen. We wachten de reactie van Peter maar even af.
Met vriendelijke groet,
Anne van der Ploeg
Aldfaer-team
Ah, zo kun je het inderdaad ook lezen. We wachten de reactie van Peter maar even af.
Met vriendelijke groet,
Anne van der Ploeg
Aldfaer-team
Onderwerp is gesloten.
- PeterB
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 16
18 mrt 2015 09:18
Anne en Han,
Mijn wens is dat er alleen SM getoond worden die nieuwere of meer info bevatten over de persoon als dat je zelf al hebt, je hebt in feite niets aan een Match op MH als deze dezelfde info of minder heeft dan jij zelf al hebt.
Mijn wens is dat er alleen SM getoond worden die nieuwere of meer info bevatten over de persoon als dat je zelf al hebt, je hebt in feite niets aan een Match op MH als deze dezelfde info of minder heeft dan jij zelf al hebt.
Onderwerp is gesloten.
- Ruud de Ruiter
-
18 mrt 2015 20:33 - 18 mrt 2015 20:38
Anne,
Peter bevestigt wat Hans stelt. Ik heb daar zo mijn bedenkingen over want dat betekent dat veel en veel meer info naar MH gestuurd en vergeleken moet worden.
a) ik ben tegen het sturen van meer info
b) ik vermoed, maar dat kan jij al dan niet bevestigen, dat dit het proces aanmerkelijk gaat vertragen.
Opmerking, Ik vind dagelijks aanvullende info en dat gratis en voor niets.
Als ik voor een persoon matches aangedragen krijg en ik zie op mijn scherm dat ik alles heb, dan hoef ik niet verder de kijken en die match dus niet openen.
Wil niet zeggen dat ik de wens niet begrijp maar je kan nu eenmaal niet voor een dubbltje (en hier minder als een dubbeltje) op de eerste rang zitten
Peter bevestigt wat Hans stelt. Ik heb daar zo mijn bedenkingen over want dat betekent dat veel en veel meer info naar MH gestuurd en vergeleken moet worden.
a) ik ben tegen het sturen van meer info
b) ik vermoed, maar dat kan jij al dan niet bevestigen, dat dit het proces aanmerkelijk gaat vertragen.
Opmerking, Ik vind dagelijks aanvullende info en dat gratis en voor niets.
Als ik voor een persoon matches aangedragen krijg en ik zie op mijn scherm dat ik alles heb, dan hoef ik niet verder de kijken en die match dus niet openen.
Wil niet zeggen dat ik de wens niet begrijp maar je kan nu eenmaal niet voor een dubbltje (en hier minder als een dubbeltje) op de eerste rang zitten
Laatst bewerkt 18 mrt 2015 20:38 door Ruud de Ruiter.
Onderwerp is gesloten.
- PeterB
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 16
19 mrt 2015 09:45
Ruud,je opmerking voor een dubbeltje op de eerste rang zitten begrijp ik niet helemaal, laten we wel stellen dat Aldfaer zelf heeft gekozen voor de functie in te bouwen voor de SM, gebruikers mogen dan heus wel suggesties/wensen aandragen mbt deze functie, dit heeft niets te maken met voor een dubbeltje op de eerste rang te willen zitten.
Je opmerking over het versturen van meer info na MH zou volgens mij niet zo een probleem mogen opleveren, de info die nu verstuurd wordt om een SM te vinden wordt na de actie ook verwijderd, over de extra tijd die dit gaat kosten heb ik ook geen kennis van, dat is iets wat de ontwikkelaars beter kunnen beoordelen.
Je opmerking over het versturen van meer info na MH zou volgens mij niet zo een probleem mogen opleveren, de info die nu verstuurd wordt om een SM te vinden wordt na de actie ook verwijderd, over de extra tijd die dit gaat kosten heb ik ook geen kennis van, dat is iets wat de ontwikkelaars beter kunnen beoordelen.
Onderwerp is gesloten.
- Anne van der Ploeg
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 57
19 mrt 2015 13:41
Peter,
Uiteraard mag je als gebruiker suggesties aandragen. Maar eerlijk gezegd is het me nog niet helemaal duidelijk.
Bedoel je de matches die MyHeritage op de resultaatpagina toont? Deze staan gesorteerd op 'Waarde' en de bovenste match(es) moeten altijd nieuwe of aanvullende informatie bevatten ten opzichte van je gegevens in Aldfaer. Het kan zijn dat meer onderaan de lijst matches staan die dezelfde of minder gegevens bevatten dan je gegevens in Aldfaer. In de schermafdruk zie je daar een voorbeeld van: de bovenste match bevat twee toevoegingen (datum en plaats overlijden) en de onderste twee matches niet.
Als dit is wat je bedoelt kan ik met MyHeritage overleggen of dit aan hun kant gewijzigd kan worden zodat matches zonder toegevoegde waarde niet teruggemeld en getoond worden.
Met vriendelijke groet,
Anne van der Ploeg
Aldfaer-team
Uiteraard mag je als gebruiker suggesties aandragen. Maar eerlijk gezegd is het me nog niet helemaal duidelijk.
Bedoel je de matches die MyHeritage op de resultaatpagina toont? Deze staan gesorteerd op 'Waarde' en de bovenste match(es) moeten altijd nieuwe of aanvullende informatie bevatten ten opzichte van je gegevens in Aldfaer. Het kan zijn dat meer onderaan de lijst matches staan die dezelfde of minder gegevens bevatten dan je gegevens in Aldfaer. In de schermafdruk zie je daar een voorbeeld van: de bovenste match bevat twee toevoegingen (datum en plaats overlijden) en de onderste twee matches niet.
Als dit is wat je bedoelt kan ik met MyHeritage overleggen of dit aan hun kant gewijzigd kan worden zodat matches zonder toegevoegde waarde niet teruggemeld en getoond worden.
Met vriendelijke groet,
Anne van der Ploeg
Aldfaer-team
Onderwerp is gesloten.
- PeterB
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 16
22 mrt 2015 09:10
Anne sorry voor de late reactie maar ik zit momenteel midden in een verhuizing dus heb ik wat minder tijd over voor mijn hobby.
Het zou inderdaad wenselijk zijn dat matches zo als jij aangeeft in je voorbeeld (dus de onderste 2) dat deze niet meer getoond gaan worden, omdat ze geen enkele toegevoegde waarde hebben.
Het zou inderdaad wenselijk zijn dat matches zo als jij aangeeft in je voorbeeld (dus de onderste 2) dat deze niet meer getoond gaan worden, omdat ze geen enkele toegevoegde waarde hebben.
Onderwerp is gesloten.