Afbeeldingen worden niet meer getoond

Lees meer

Afbeeldingen worden niet meer getoond

23 nov 2024 15:34
Opeens ontdekte ik, dat de afbeeldingen in mijn stamboom niet meer getoond worden. Dat is vreemd, omdat ze wel in de goede map staan, en ook bij Stamboom/Onderhoud/Materiaal worden zowel de bestandsnaam als bijschriften getoond.
Nu kan ik wel opnieuw overal langslopen en alle afbeeldingen weer koppelen aan de namen, maar .... het zijn er wel ca. 6000 ...... Is daar een oplossing voor?

Lees meer

Re: Afbeeldingen worden niet meer getoond

23 nov 2024 16:10 - 23 nov 2024 16:11
Stamboom>Bestandscontrole en-reparatie; herstelt alle koppelingen. 
Als u verschillende stambomen heeft let dan op dat iedere Stamboom > eigenschappen de verwijzing naar het materiaalmap moet staan.
Laatst bewerkt 23 nov 2024 16:11 door Han Kortekaas.

Lees meer

24 nov 2024 08:31
Helaas heeft dat niet geholpen. Ik heb een reservekopie gevonden die wel de afbeeldingen weergeeft. De laatst toegevoegde personen (22) moet ik opnieuw invoeren, maar de gegevens kan ik vanuit een exportbestand kopieren, dus de hoeveelheid werk valt mee.

Lees meer

24 nov 2024 09:51 - 24 nov 2024 09:53
.... dat de afbeeldingen in mijn stamboom niet meer getoond worden......

Wordt e.o.a. melding gegeven waarvoor ze niet getoond worden? Indien ze in de juiste map staan en de bestandsnamen niet gewijzigd zijn geweest, moeten ze kunnen getoond worden.
Ga naar Stamboom > Eigenschappen en klik op de gele map rechts van het invoerveld 'Materiaal' en navigeer naar de map waar de afbeeldingen staan > OK. Als de afbeeldingen niet verschijnen draai dan Stamboom > Bestandscontrole en -reparatie.

Staat de stamboom en/of de afbeeldingen op OneDrive/DropBox?
Laatst bewerkt 24 nov 2024 09:53 door JayCee.

Lees meer

24 nov 2024 16:10
Noij de eigenschappen staat de juiste map vermeld: Stamboom\Materiaal, waarbij het  bestand .aldf in de map stamboom staat. Bestandsherstel had geen invloed.
Het terugzetten van een een oudere backup werkt - net dien verstande dat ik een aantal personen opnieuw moet invoeren. Gelukkig hoef ik niet meer de archieven door te bladeren om ze te vinden, want die gegevens stond nog wel in de (schijnbaar) gecorrumpeerde bestand. 

Lees meer

24 nov 2024 16:21
Beste Roeland,

gelet op uw andere opmerkingen/meldingen inzake het niet kunnen plakken van teksten, problemen met weergave van afbeeldingen , het niet slagen van een standaard functie zoals Stamboom -> Bestandscontrole en -reparatie noopt bij mij de vraag welke Windowsversie u gebruikt, van welke datum uw PC/schijf is en of u wel eens iets heeft gedaan aan benchmarking.

Gemaakt door Kunena