- Bedankjes 0
Verkeerd koppelen van ouders en kinderen?
- P. Koop
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Verkeerd koppelen van ouders en kinderen?
13 nov 2024 04:03
Sinds kort gebruik ik Aldfaer versie 11 voor een kleine stamboom, maar ik denk dat ik ouders en kinderen verkeerd aan elkaar koppel, alleen ik weet niet wat er dan precies verkeerd gaat. In Aldfaer zelf ziet het er goed uit, maar als ik het gedcom-bestand naar de website GenealogieOnline.nl upload, dan
ziet het er zo uit
.
Oftewel: alle kinderen worden "los" weergegeven, terwijl het allemaal wettige kinderen van dezelfde ouders zijn. Ook in de "directe familie" weergave mist telkens 1 ouder. Bij GenealogieOnline.nl werd gezegd dat het komt door het verkeerd koppelen in Aldfaer, maar ik zie zelf niet wat ik dan verkeerd doe. Hopelijk kan iemand hier me helpen.
Alvast dank en groeten,
P. Koop
Oftewel: alle kinderen worden "los" weergegeven, terwijl het allemaal wettige kinderen van dezelfde ouders zijn. Ook in de "directe familie" weergave mist telkens 1 ouder. Bij GenealogieOnline.nl werd gezegd dat het komt door het verkeerd koppelen in Aldfaer, maar ik zie zelf niet wat ik dan verkeerd doe. Hopelijk kan iemand hier me helpen.
Alvast dank en groeten,
P. Koop
- Ruud de Ruiter
-
Re: Verkeerd koppelen van ouders en kinderen?
13 nov 2024 07:39
Welke Gedcom versie gebruikt U ? Zie Instellingen > Gedcom-Export. Als dat 7.0 is, kies 5.5.1 en wat is dan het resultaat?
- Han Kortekaas
-
13 nov 2024 10:14
Ik neem aan dat de kinderen gekoppeld zijn als 'biologisch', dus niet als 'wettig. Dat kunt u zien met een rechts.klik op de naam van het kind.
- P. Koop
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
14 nov 2024 14:22 - 14 nov 2024 14:23
@ Ruud de Ruiter: Dank voor de tip. Ik heb de gedcom-versie nu op 5.5.1 gezet en opnieuw ingeladen bij GenealogieOnline, maar de relaties worden helaas nog steeds niet juist weergegeven.
@ Han Kortekaas: De kinderen waren al als wettig kind aangemerkt, dus dat was het probleem dan ook niet.
@ Han Kortekaas: De kinderen waren al als wettig kind aangemerkt, dus dat was het probleem dan ook niet.
Laatst bewerkt 14 nov 2024 14:23 door P. Koop.
- Han Kortekaas
-
14 nov 2024 14:38
Dat is het probleem wel. Verander de status 'wettig' bij de kinderen naar 'biologisch'.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: P. Koop
- P. Koop
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
14 nov 2024 21:05
@ Han Kortekaas: Nu worden de kinderen inderdaad wel op de juiste manier weergegeven, dank voor de tip! De betekenis van wettig en biologisch is dan kennelijk precies tegenovergesteld van hoe ik het dacht.
- Han Kortekaas
-
14 nov 2024 21:39
U moet 'wettig' lezen als 'gewettigd', vaak als een opmerking in de akte. Gewettigde kinderen bij huwelijk.
- T. Remmits
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
15 nov 2024 01:28Ik ken minstens 1 regio in Nederland waar een verschil bestaat tussen "wettig" en "gewettigd".U moet 'wettig' lezen als 'gewettigd', vaak als een opmerking in de akte. Gewettigde kinderen bij huwelijk.
"Wettig" wordt bedoeld als "geboren, niet buitenechtelijk", "Gewettigd" wordt bedoeld als "buitenechtelijk geboren, gewettigd / erkend volgens geldende regels".
En dan ook nog eens de variant dat een buitenechtelijk kind dat gewettigd / erkend is, later als wettig benoemd wordt.
Ik kan me dus de denkwijze van P. Koop goed voorstellen.
Zou het een idee zijn om in Aldfaer de bewoording "wettig" te wijzigen in "gewettigd / erkend"?
- P. Koop
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
15 nov 2024 20:10
Ik weet inderdaad niet beter dan zoals T. Remmits het beschrijft. Ik vatte "biologisch" op als een onwettig kind, aangezien elke geboorte toch van nature biologisch is. Een dergelijk kind kan dan door erkenning gewettigd worden. Een kind dat tijdens een huwelijk geboren wordt ben ik gewend wettig te noemen.
Dus ik weet niet of dit vaker tot verwarring leidt, maar ik zou zeker voorstander zijn om "wettig" te veranderen in "gewettigd"
Dus ik weet niet of dit vaker tot verwarring leidt, maar ik zou zeker voorstander zijn om "wettig" te veranderen in "gewettigd"