- Bedankjes 0
Kan geen nieuwe personen meer toevoegen
- Albert Bremer
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Kan geen nieuwe personen meer toevoegen
16 sep 2024 14:23
Sinds vandaag loopt Aldfaer bij mij vast tijdens het opvoeren van een nieuw persoon terwijl dit vanmorgen nog zonder problemen ging.
Wel kan ik bestanden schonen, koppelingen tussen personen verwijderen en de databasegegevens muteren.
Wat kan er aan de hand zijn?
Wel kan ik bestanden schonen, koppelingen tussen personen verwijderen en de databasegegevens muteren.
Wat kan er aan de hand zijn?
- Jos van Rijn
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 13
Re: Kan geen nieuwe personen meer toevoegen
16 sep 2024 15:47 - 16 sep 2024 15:47
draai bestand opschonen en dan bestandscontrole en reparatie, dat lost het meestal wel op
Laatst bewerkt 16 sep 2024 15:47 door Jos van Rijn.
- Albert Bremer
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
16 sep 2024 20:40 - 16 sep 2024 21:07
Dank voor de reactie, maar deze optie had ik al uitgeprobeerd (zojuist nogmaals), maar helaas zonder resultaat.
Ik heb ondertussen Aldfaer (11.0) opnieuw geïnstalleerd en in deze nieuwe versie een nieuwe stamboom gestart, maar ook dan loopt hij vast zodra ik een nieuw persoon wil toevoegen.
Hierna heb ik de vorige versie (10.1) geïnstalleerd en deze werkt zonder problemen met een nieuwe stamboom, alleen kan ik hier mijn eigen bestand niet meer in openen omdat deze ondertussen naar versie 11.0 is geconverteerd.
Misschien nog andere tips? bijvoorbeeld hoe ik mijn bestand weer kan terug migreren?
Ik heb ondertussen Aldfaer (11.0) opnieuw geïnstalleerd en in deze nieuwe versie een nieuwe stamboom gestart, maar ook dan loopt hij vast zodra ik een nieuw persoon wil toevoegen.
Hierna heb ik de vorige versie (10.1) geïnstalleerd en deze werkt zonder problemen met een nieuwe stamboom, alleen kan ik hier mijn eigen bestand niet meer in openen omdat deze ondertussen naar versie 11.0 is geconverteerd.
Misschien nog andere tips? bijvoorbeeld hoe ik mijn bestand weer kan terug migreren?
Laatst bewerkt 16 sep 2024 21:07 door Albert Bremer.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
16 sep 2024 22:21
In de map Stambomen staat het conversiebestand met naam 'stamboomnaam - voor conversie vs 11.alx. In versie 10.1 kunt u dit bestand inlezen en opnieuw opslaan met de juiste naam.
- Han Kortekaas
-
16 sep 2024 22:43Albert, even voor de zekerheid; u zegt "deze optie"- enkelvoud-. De aanbeveling was (1) opschonen en daarna (2) bestandscontrole en - reparatie.Dank voor de reactie, maar deze optie had ik al uitgeprobeerd (zojuist nogmaals), maar helaas zonder resultaat.......knip
- Albert Bremer
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
17 sep 2024 09:15
Deze volgorde heb ik gedaan, maar werkt niet helaas.
- Albert Bremer
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
17 sep 2024 09:19
Met het activeren van het bestand 'voor conversie' ben ik al mijn gegevens vanaf dat moment kwijt 
Ik zie echter in het forum dat ik niet de enige ben met dit probleem. Hopelijk komt er een update waarin de problemen zijn verholpen. Daarop wachten scheelt me erg veel werk (+/- 200 nieuwe personen opgevoerd sinds de update).

Ik zie echter in het forum dat ik niet de enige ben met dit probleem. Hopelijk komt er een update waarin de problemen zijn verholpen. Daarop wachten scheelt me erg veel werk (+/- 200 nieuwe personen opgevoerd sinds de update).
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
17 sep 2024 09:56 - 17 sep 2024 09:58Met het activeren van het bestand 'voor conversie' ben ik al mijn gegevens vanaf dat moment kwijt
Albert,
Als ik het juist heb heeft u versie 10.1 terug geïnstalleerd.
Zo ja, probeer het volgende om de toevoegingen op te halen: installeer versie 11 opnieuw in een map bv. C:\Aldfaer_11 en open het versie 11 bestand met de toevoegingen. Exporteer met versie 11 een gedcom van dit bestand met als instelling GEDCOM 5.5.1. Importeer vervolgens het gedcombestand in versie 10.1.
Laatst bewerkt 17 sep 2024 09:58 door JayCee.