Oude versie weer terug zetten

Lees meer

Oude versie weer terug zetten

14 sep 2024 17:08
Hoe kan ik de vorige versie weer terug zetten.
Versie 11 werkt van geen meter. Erg traag en nieuwe relaties toevoegen gaat helemaal verkeerd. Ik heb er geen vertrouwen in.
Programma loopt vast.

Lees meer

Re: Oude versie weer terug zetten

14 sep 2024 17:47 - 14 sep 2024 17:54
Sluit eventueel Aldfaer
Ga naar C:\Aldfaer en hernoem die map naar C:\aldfaer_oud
Download vervolgens de oude versie op  aldfaer.net/sitemap//index.php?q=webfm_send/194
Installeer e.e.a. op C:\Aldfaer
Na start ga naar Aldfaer>Bestand>Zoek Aldfaer bestanden en kijk bij de versie 10.1 naar de laatste stamboom en/of VK
Klik op die regel en de knop "Open stamboom"

Indien succes verwijder dan de map C:\aldfaer_oud (ik neem aan dat u niets zelf in die map heeft geplaatst)

Ik ben wel geïnteresseerd wat er dan helemaal fout gaat bij die relaties. Dat kan te maken hebben  met het niet opschonen en/of het draaien van bestandscontrole en -reparatie. Ook bij het vastlopen graag iets meer toelichting.
Hoeveel records heeft het bestand?
Laatst bewerkt 14 sep 2024 17:54 door Han Kortekaas.

Lees meer

15 sep 2024 10:59
Na elke invoer duurt het 3 tot 5 seconde voor hij naar het volgende veld springt. Erg iritant.
Bij het invoeren van relaties doet hij het dubbel en wordt een vorige ingevoerde relatie er bij gekoppeld terwijl dat helemaal niet de bedoeling is.
Het vastlopen geen idee waarom dat gebeurde een kwartier gewacht maar nog steeds de melding "Aldfaer reageert niet".  Toen maar moedwillig het programma afgesloten.
Daarna ging het mis met het invoeren van nieuwe relaties. Er zal ergens een bitje zijn omgevallen?
Mijn bestand omvat nu 248172 personen.
Ik hoop dat u hier wat mee kunt.

Lees meer

15 sep 2024 11:03
Nog een aanvulling ik gebruik zeer regelmatig de optie "Bestand opschonen" Zeker 1 maal per week.
Ik heb na de installatie van versie 11.0 ook een keer Bestandscontrole en reparatie gedraaid om te zien of de vertraging bij het invoeren wat zou versnellen maar daarna geen verschil gemerkt.

Lees meer

15 sep 2024 11:42
Bij een bestandsgrootte als het uwe is er sprake van traagheid. Terug naar de versie 10.1 is dan de beste optie.

Lees meer

15 sep 2024 20:07
Heeft niets met bestandsgroote te maken, zie mijn laatst geplaatste post windows 11 versie 11
Tijdens testfase was het juist sneller, denk dat iets ervoor zorgt wat in versie 7 of versie 8 ook er even in zat jaren geleden, en nu opnieuw is toegevoegd.

Lees meer

15 sep 2024 21:42
zie ook ander post

groepen verwijderen, bestand opgeslagen en blijft zelfde stand traag.
datum na datum gaat wel snel vul je de plaats in dan krijg je vertraging
idem ervaar ik dit bij ouders of notities vullen.

Lees meer

16 sep 2024 17:55
Ik ondervind ook een grote traagheid bij versie 11. Nu probeer ik dus weer versie 10.1 te installeren met de aangegeven link, maar daar volgt geen reactie!
Als ik dan naar de download-optie ga op de Aldfaer website krijg ik alleen een download file met de naam "niet bevestigd 779527". Hoe kan ik de vorige Aldfaer versie terug krijgen?

Lees meer

16 sep 2024 22:26
Harry,

Probeer via deze link

Lees meer

16 sep 2024 22:48 - 16 sep 2024 22:53
knip..........
Als ik dan naar de download-optie ga op de Aldfaer website krijg ik alleen een download file met de naam "niet bevestigd 779527". ..................knip
Afhankelijk van de browser krijgt u een venstertje te zien met een melding. Meestal staan daar een paar puntjes achter en als je daar op klikt komt een keuze om het bestand te behouden, waarna je ook de werkelijke naam van het bestand kunt zien in de map Downloads.
Laatst bewerkt 16 sep 2024 22:53 door Han Kortekaas.

Gemaakt door Kunena