- Bedankjes 0
Feiten
- Klaas Roos
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Feiten
17 mei 2024 14:20
Ik gebruik de in de rubriek feiten in de rubriek soort overig. In de categorie heb ik een aantal mogelijkheden aangemaakt. Nu wil ik een aantal items in de rubriek categorie verwijderen omdat ik ze niet meer gebruik. Is dit mogelijk en hoe moet ik dit doen?
Met vriendelijke groet,
Klaas Roos
Met vriendelijke groet,
Klaas Roos
- Han Kortekaas
-
Re: Feiten
17 mei 2024 15:52 - 17 mei 2024 15:53
Klaas,
een Categorie kun je niet verwijderen. Via Menu>Stamboom>Onderhoud kun je kiezen voor Categorie en dan zoek op de naam. Heb je de juiste categorie per persoon gevonden dan klik je op Zoek en zie je bij welke personen die is opgenomen; klik op de persoon waarna je die categorie per persoon verwijdert. Er is geen mogelijkheid om dat geheel automatisch te doen.
een Categorie kun je niet verwijderen. Via Menu>Stamboom>Onderhoud kun je kiezen voor Categorie en dan zoek op de naam. Heb je de juiste categorie per persoon gevonden dan klik je op Zoek en zie je bij welke personen die is opgenomen; klik op de persoon waarna je die categorie per persoon verwijdert. Er is geen mogelijkheid om dat geheel automatisch te doen.
Laatst bewerkt 17 mei 2024 15:53 door Han Kortekaas. Reden: typo
- Peter van IJperen
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
27 mei 2024 14:26
Han, Ik heb precies hetzelfde probleem. heb staan de feit OVERIG en dan LIVING.
waneer nu een persoon overlijd wil ik dit weghalen,echter of ik snap jouw methode niet of er is iets anders, ik kan niets weghalen wel de tekst veranderen ,maar dan veranderd hij dat bij alle personen in het bestand. per persoon krijg ik het niet voor mekaar helaas
je kunt dus niets wehalen....wel veranderen......
Of doe ik iets niet goed?
Peter van IJperen
waneer nu een persoon overlijd wil ik dit weghalen,echter of ik snap jouw methode niet of er is iets anders, ik kan niets weghalen wel de tekst veranderen ,maar dan veranderd hij dat bij alle personen in het bestand. per persoon krijg ik het niet voor mekaar helaas
je kunt dus niets wehalen....wel veranderen......
Of doe ik iets niet goed?
Peter van IJperen
- Han Kortekaas
-
27 mei 2024 16:12
Als u met de rechtermuis klikt op LIVING dan krijgt u een keuzevenster met de vraag 'verwijderen'; dat betekent dan dat dat Overig feit niet meer bij de persoon staat.
De Categorie LIVING via Stamboom Onderhoud kunt u niet verwijderen.
De Categorie LIVING via Stamboom Onderhoud kunt u niet verwijderen.
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
27 mei 2024 19:10
De Categorie LIVING is wel te verwijderen via Stamboom onderhoud als aan deze Categorie geen andere personen zijn gekoppeld.
Ga naar Stamboon onderhoud Categorie klik met rechtermuis en maak de keuze
Zoek bij behorende personen...
In de meest rechter kolom zullen de gekoppelde personen worden weergegeven.
Als deze kolom geen informatie bevind dan is er geen persoon meer gekoppeld.
Je kunt kiezen voor 'Overbodige teksten verwijderen' en daarmee wordt ook de Categorie LIVING verwijderd.
N.B.
Indien er nog personen aan een Categorie zijn gekoppeld en je kiest voor 'Overbodige teksten verwijderen' dan wordt de tekst 'Er zijn geen overbodige teksten gevonden.' gegeven
Ga naar Stamboon onderhoud Categorie klik met rechtermuis en maak de keuze
Zoek bij behorende personen...
In de meest rechter kolom zullen de gekoppelde personen worden weergegeven.
Als deze kolom geen informatie bevind dan is er geen persoon meer gekoppeld.
Je kunt kiezen voor 'Overbodige teksten verwijderen' en daarmee wordt ook de Categorie LIVING verwijderd.
N.B.
Indien er nog personen aan een Categorie zijn gekoppeld en je kiest voor 'Overbodige teksten verwijderen' dan wordt de tekst 'Er zijn geen overbodige teksten gevonden.' gegeven
- Han Kortekaas
-
27 mei 2024 22:14
Meije,
bedankt voor de verduidelijking hoe je een lege categorie kunt verwijderen.
bedankt voor de verduidelijking hoe je een lege categorie kunt verwijderen.
- Ruud de Ruiter
-
29 mei 2024 12:03 - 29 mei 2024 12:05
Helaas, ik heb dit geprobeerd
Ik heb bij één persoon een overig feit Categorie XX met een inhoud
Ik zoek de persoon die dat feit> categorie XX heeft
Ik verwijder vervolgens de inhoud van de categorie XX
Het resultaat is dat de OK knop grijs wordt en alleen de knop annuleer aktief is. De inhoud blijft dus aanwezig
Conclusie: men kan bij de laatste persoon geen categorie leeg maken en dus blijft die categorie aanwezig
Ik heb bij één persoon een overig feit Categorie XX met een inhoud
Ik zoek de persoon die dat feit> categorie XX heeft
Ik verwijder vervolgens de inhoud van de categorie XX
Het resultaat is dat de OK knop grijs wordt en alleen de knop annuleer aktief is. De inhoud blijft dus aanwezig
Conclusie: men kan bij de laatste persoon geen categorie leeg maken en dus blijft die categorie aanwezig
Laatst bewerkt 29 mei 2024 12:05 door Ruud de Ruiter.