- Bedankjes 0
Unable to write
- Rob van Geuns
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Unable to write
09 mrt 2024 17:22 - 09 mrt 2024 17:49
Met excuses voor een domme vraag maar ik ben een Newbie tav Aldfaer.
Ik heb versie 10.01 na download geinstalleerd.
Het startscherm komt met de foutboodschap : "De stamboom kan niet worden geopend. Controleer of de schijf vol is, of dat er niet op de schijf geschreven mag worden"
Ik klik op OK.
Vervolgens kies ik Nieuw en dan komt het scherm in bestand 1 (bijlage) Dat lijkt me goed en ik klik op OK.
Dan komt de foutboodschap in bestand 2 (bijlage)
Hetzelfde gebeurt als ik een gedcom bestand probeer in te lezen.
Wat doe ik verkeerd.
GRAAG advies
Inmiddels opgelost: Probleem was een instelling in Windows beveiliging die Aldfaer ten onrechte als gevaarlijk zag en daarom elke schijfactie tegen hield. Na correctie werkte alles als verwacht. Ik beschouw eea wel als een fout in Aldfaer!
Ik heb versie 10.01 na download geinstalleerd.
Het startscherm komt met de foutboodschap : "De stamboom kan niet worden geopend. Controleer of de schijf vol is, of dat er niet op de schijf geschreven mag worden"
Ik klik op OK.
Vervolgens kies ik Nieuw en dan komt het scherm in bestand 1 (bijlage) Dat lijkt me goed en ik klik op OK.
Dan komt de foutboodschap in bestand 2 (bijlage)
Hetzelfde gebeurt als ik een gedcom bestand probeer in te lezen.
Wat doe ik verkeerd.
GRAAG advies
Inmiddels opgelost: Probleem was een instelling in Windows beveiliging die Aldfaer ten onrechte als gevaarlijk zag en daarom elke schijfactie tegen hield. Na correctie werkte alles als verwacht. Ik beschouw eea wel als een fout in Aldfaer!
Laatst bewerkt 09 mrt 2024 17:49 door Rob van Geuns. Reden: Oplossing
- Han Kortekaas
-
Re: Unable to write
11 mrt 2024 16:14Ik wil geen polemiek starten maar U kunt zich ook afvragen of die tekortkoming soms niet bij Windows Defender?? ligt en dat nog meer dan wel betere informatie te geven bij de installatie van soortgelijke programma'sknip ..........................