naam in rood of groen: betekenis?

Lees meer

naam in rood of groen: betekenis?

02 jan 2024 18:16
Ik vond een huwelijksakte van 2 personen waarvan ik overigens geen gegevens heb.
De naam van de echtgenote verschijnt in Aldfaer in rode letters.
Ik vond eveneens een dochter van het echtpaar. >De naam van het kins staat in Aldfaer in het groen.
Wat is de betekenis?
Hoe kan ik dat rechtzetten?

Vriendelijke groet,

Jan

Lees meer

Re: naam in rood of groen: betekenis?

02 jan 2024 18:34 - 02 jan 2024 18:36
Zie Instellingen > Vensters > Personen of gebruik de Help
Laatst bewerkt 02 jan 2024 18:36 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

02 jan 2024 23:37
Ik denk dat u een referentiepersoon heeft ingesteld, hetwelk betekent dat voor- en nageslacht een (instelbare) kleur krijgen en een generatienummer achter de naam.

Zie de Help.

Lees meer

03 jan 2024 13:43
Dank u voor uw aanwijzingen.
Toch blijft dit voor mij een vraagteken?
In mijn bestand zitten momenteel 782 personen en slechts 1 persoon is aangeduid in het rood. En heer kind in het groen.
Ik zie niet in wie ik als referentiepersoon zou aangeduid hebben. En hoe ik dat rechtzet.

Lees meer

03 jan 2024 15:25 - 03 jan 2024 15:26
Jan,
Ga naar Instellingen/Vensters en onder Personen zie je de kleur van o.a. de referentie persoon.
In jouw geval waarschijnlijk rood.
-Dit kun je ook overslaan maar dan weet je waar je eventueel de kleur kunt bepalen en/of wijzigen-
Sluit het instellingen venster en ga nu naar die persoon door het groene huisje in de knoppenbalk aan te klikken.
Vervolgens: Persoon/Referentiepersoon/Referentie opheffen.

Groet,
Evert.
Laatst bewerkt 03 jan 2024 15:26 door Evert.

Lees meer

03 jan 2024 15:36
Dag Jan,

Indien de persoon die de rode kleur heeft de referentie persoon is dan is het symbool 'Huisje'op de knoppenbalk groen als deze grijs is dan is er geen referentiepersoon aangewezen.

1 Indien huisje rood is dan referentiepersoon opheffen
Ga dan naar Menu Persoon->Referentiepersoon te klikken en daarna te klikken op referentie opheffen.

2 Indien geen referentiepersoon niet is aangewezen (grijs huisje) ga dan plaats dan de persoon met rode kleur op het hoofdvenster open dan de tab Diversen en haal daar de vink weg die staat voor kleur. met daaronder Voorbeeld
Herhaal dit voor de persoon kleur Voorbeeld

Lees meer

03 jan 2024 19:34
.......Toch blijft dit voor mij een vraagteken?......

Jan,
Tijdens een Teamviewer-sessie heb ik u het gebruik van de kleuren getoond. Daarvoor was het nodig een referentiepersoon aan te duiden, en is sindsdien zo gebleven.

Gemaakt door Kunena