- Bedankjes 0
Kan Aldfaer naar one drive
- ralph van der willigen
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Kan Aldfaer naar one drive
06 aug 2023 20:51
Sinds kort heb ik nwe pc en laptop. Vandaag bleek dat ik op mijn laptop kennelijk een oudere versie van de stambomen had staan. Aangezien ik op beide apparaten wil kunnen werken met hetzelfde vraag ik mij af of ik alles zou kunnen verplaatsen naar de cloud one drive. Zo ja wat moet/kan ik dan allemaal verplaatsen en kan ik de bestaande bestanden op laptop en pc dan verwijderen ?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
Re: Kan Aldfaer naar one drive
06 aug 2023 21:34
Op dit forum
te vinden.
.
Zoeken met 'OneDrive' als trefwoord zal u informeren waarom dit te vermijden is.
Zoeken met 'OneDrive' als trefwoord zal u informeren waarom dit te vermijden is.
- ralph van der willigen
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
07 aug 2023 11:40
Kan niets duidelijks vinden, bedoelt U met vermijden dat ik beter helemaal niets van Aldfaer naar one drive kan verzetten ? Dan kan ik dus ook niet op beide apparaten werken ?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
07 aug 2023 13:15Inderdaad........., bedoelt U met vermijden dat ik beter helemaal niets van Aldfaer naar one drive kan verzetten ?...
Het enige wat in de OneDrive mag komen is de fotomateriaalmap en de map voor de veiligheidskopieën. Dat zijn normale bestanden. Het stamboombestand is een gepacked bestand van een aantal indexen.
Bij het wisselen van pc kunt u telkens de laatste veiligheidskopie vanaf OneDrive openen. De datumstempel geeft de recenste aan. In dit geval zou in de instellingen het maximum aantal VK's best op ca. 15 gezet worden.
- Ruud de Ruiter
-
08 aug 2023 08:07 - 08 aug 2023 08:22
Ralph,
Een alternatief kan zijn een netwerkschijf op de internet module. Daar plaatst u de *.aldf bestanden alsmede het materiaal en stelt u op iedere PC de plaats voor de V-kopie naar naar C:\AldfaerVK.
Voordeel: U heeft dan altijd op fysiek verschillende media de *.aldf en de *.alx bestanden
Afhankelijk van de internet module kan de externe schijf ook een stick zijn welke permanent aangesloten is op die internet module.
Een alternatief kan zijn een netwerkschijf op de internet module. Daar plaatst u de *.aldf bestanden alsmede het materiaal en stelt u op iedere PC de plaats voor de V-kopie naar naar C:\AldfaerVK.
Voordeel: U heeft dan altijd op fysiek verschillende media de *.aldf en de *.alx bestanden
Afhankelijk van de internet module kan de externe schijf ook een stick zijn welke permanent aangesloten is op die internet module.
Laatst bewerkt 08 aug 2023 08:22 door Ruud de Ruiter. Reden: tikfoutje