gegevens verlies

Lees meer

gegevens verlies

04 jul 2023 13:17
Goedendag, ik werk al jaren met Aldfaer. en zet mijn gegevens met Gedcom op Genealogie.nl.
Maar nu krijg ik de melding dat er kans is op gegevens verlies.
Het is mij niet helemaal duidelijk hoe en wat .Maar het is iets met specificatie en een uitgevoerde validatie door GED-line.
Hopelijk is dit iets dat opgelost kan worden want ik raak niet graag mijn in jaren vergaarde gegevens kwijt .
Hoop snel wat van jullie te horen hoe ik dit kan oplossen.
Ik hoop dat het probleem duidelijk is voor jullie?
m.vr.gr.Mevr E Stoffelen

Lees meer

Re: gegevens verlies

04 jul 2023 14:43
Aanvullende vraag: zelfde probleem op genealogieonline.nl
Daar wordt aangegeven dat de GEDCOM versie 5.5.1 is en men adviseert om versie 7 te gebruiken (5.5.1 stamt uit 1999, de actuele versie GEDCOM 7 is van 2021).
Kun je met Aldfaer GEDCOM 7 exporteren? Zo niet: gaat dat er binnenkort komen?
Met vriendelijke groet,
Ineke Lautenbach

Lees meer

04 jul 2023 16:45
Zoals al is te lezen is er een bèta versie 11 in ontwikkeling met daarin de gedcom specificatie 7.

Lees meer

04 jul 2023 19:30
.......want ik raak niet graag mijn in jaren vergaarde gegevens kwijt .
De melding die u krijgt verwijst naar een mogelijk gegevensverlies bij Genealogie.nl maar niet bij Aldfaer.

Lees meer

04 jul 2023 20:54
Als je uw gegevens bijhoud en opslaat in Aldfaer ... raak je toch niets kwijt, ben 20 jaar bezig, nu bijna 90.000 personen, éénmaal een verlies van ong. 500 personen door stroomuitval, sla nu na iedere bijwerking op op datum, waarvan ik 10 versies bijhoud, en steeds de oudste wis als alles oké is. Snap niet dat je uw gegevens in Aldfaer verliest met Gedcom naar ander programma.

Grtjs

Lees meer

05 jul 2023 18:26
Ik snap niet waarom deze bericten dan worden verzonden.Er is dan toch iets niet in orde?
Ik sla ook alles op zoals U maar het zit hem denk ik aan het overzetten naar Genealogie online via Gedcom,
Ik ga gewoon verder met de stamboom en sla hem gewoon regelmatig op. sorry dat ik dit melde maar ik maakte me toch ongerust.Je wilt toch niks van al je werk kwijt raken>
Bedankt mevr Stoffelen

Lees meer

06 jul 2023 09:08 - 06 jul 2023 09:49
Gedcom versie 7.0.12 dateert van 23 februari 2023!
En dat is, gezien het nummer, volgens mijn inzicht een "patch" versie.

Gedcom 5.5.1 was volgens versie 7.0.12 gepubliceerd als bèta versie in 1999 en een formele publicatie was herhaald in oktober 2019. Dit naar aanleiding van o.a. het (niet doorgezette) Gedcom X project.

Re: Mogelijk gegevensverlies.
Zie de specificaties in de Help van Aldfaer. Dit laat het gebruik van “Aldfaer eigen” tags toe. Deze tags worden door ontvangende programma’s niet of niet altijd overgenomen. De reden van de melding door het ontvangende programma van “gegevensverlies”. Wat blijkbaar bij gebruikers als een “rode lap” werkt. Geen paniek want uw gegevens binnen Aldfaer worden niet aangetast.

Vergeet niet dat Genealogie online voorheen een soortgelijke verklaring gaf dat de "fantasie" versie Gedcom 5.5.5. gebruikt moest worden.

Verder: versie 5.5.1 en versie 7.x zijn niet kruislings te gebruiken dus afhankelijk van het ontvangende programma zal dan een keuze gemaakt moeten worden welke Gedcom versie dan gebruikt moet/kan worden.

Gedcom 7.0.12 spec is te vinden onder. gedcom.io/specifications/FamilySearchGEDCOMv7.pdf

Ruud de Ruiter
Laatst bewerkt 06 jul 2023 09:49 door Ruud de Ruiter.

Gemaakt door Kunena