Foutje in controleer gegevens

Lees meer

Foutje in controleer gegevens

01 jul 2023 10:15
Melding: Broer of zus met dezelfde voornaam tegelijkertijd in leven
Deze melding is juist als deze uit één huwelijk geboren zijn

Deze melding wordt ook gegeven als één van kinderen uit b.v. een eerste huwelijk is geboren en het andere kind uit een tweede huwelijk is geboren.

Is dit te voorkomen ?

Lees meer

Re: Foutje in controleer gegevens

01 jul 2023 13:36
Ruud,

In het 1e geval hoeft het ook niet altijd een fout te zijn.
Ik weet uit mijn moeders tak dat er in 1 gezin 2 dochters met dezelfde voornaam waren.
Later beide gehuwd en kinderen gekregen.
Zowel vader als moeder hadden een moeder met dezelfde voornaam en misschien wilde ze niemand tekort doen.

Groet,
Evert.

Lees meer

01 jul 2023 17:15
Evert,
Dat is niet hetzelfde en komt ook bij mij voor en de melding is, zoals vermeld, juist

Mijn melding betreft kinderen met gelijke voornaam uit 2 huwelijken en dat komt veel vaker voor. Gevolg, je moet beide kinderen uitsluiten van controle om de melding op te heffen, maar dan worden ook alle andere controles uitgesloten zoals b.v. automatisch ovl-vink zetten indien ouder als 100 jaar

Lees meer

02 jul 2023 10:39
Overigens noch een probleemtje:
Kind geboren na overlijden ouder 1
In principe juist behalve als de geboorte binnen 10** maanden na overlijden van die ouder is.
** 10 maanden: kan zijn dat wettelijke termijn anders is.

Ook hier geldt weer: uitsluiten van controle heft alle andere meldingen op

Lees meer

02 jul 2023 11:32
Ook hier geldt weer: uitsluiten van controle heft alle andere meldingen op

Daarom net is, in dit geval, uitsluiten van controle niet aan te bevelen. Controleer gegevens is een functie die mogelijke fouten aangeeft, uitsluitend om de aandacht te vestigen en de juistheid ervan nog eens na te gaan.

Gemaakt door Kunena