Koppeling Materiaal met stamboom

Lees meer

Koppeling Materiaal met stamboom

20 dec 2022 19:53
L.S. Sinds kort zie ik geen afbeelding meer bij personen
Het vreemde vind ik dat ook de veiligheidskopiëën sinds kort via "One Drive"" worden opgeslagen
Daarna ontstond het probleem
Hoe krijg ik de afbeeldingen weer te zien
Als bijlage een voorbeeld
Bij voorbaat dank

Lees meer

Re: Koppeling Materiaal met stamboom

20 dec 2022 22:37 - 20 dec 2022 22:46
De schermafdruk is niet goed leesbaar. Ik vermoed dat uw stamboom in OneDrive staat, wat niet aanbevolen is, of een veiligheidskopie wil openen vanuit OneDrive.
Een veiligheidskopie(vk) inlezen is niet nodig tenzij de stamboom verloren of beschadigd is.
Indien u de vk's niet op OneDrive wenst moet het pad voor vk in Extra > Instellingen gewijzigd worden.

De rode tekst voor de afbeelding wordt getoond wanneer het bestand zich niet op deze locatie bevindt. Controleer in de instelling voor het Materiaal (Stamboom > Eigenschappen) en pas desnoods aan.
Laatst bewerkt 20 dec 2022 22:46 door JayCee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: rienflinterman

Lees meer

21 dec 2022 13:55
Inmiddels de afbeeldingen weer te zien bij personen. Maar hoe een en ander nu via One Drive terecht is gekomen is mij een raadsel. Dit bij het opslaan van de gegevens aangepast. Overigens staan alle documenten nu via One Drive, mogelijk door een Update van Windows??????

Lees meer

21 dec 2022 16:19
Rien,
op een of andere manier heeft u zelf ingestemd met de synchronisatie van de volledige map Documenten hetwelk betekent dat alles in die map ook in OneDrive komt te staan.

Lees meer

21 dec 2022 19:05
Heer Kortekaas
Dat kan zo zijn , maar dan per ongeluk en niet bewust. Inmiddels alle Documenten bij One Drive verwijderd.
Echter nu ben ik opnieuw de foto's kwijt bij personen in Aldfaer. In eerste instantie was de reparatie gelukt, maar nu lukt het mij tot op heden niet. Heeft U nog tips voor mij?
Gaarne in afwachting van Uw reactie en bij voorbaat hartelijk dank
Rien

Lees meer

21 dec 2022 19:27
Wederom onder Stamboom -> Eigenschappen surfen naar de map waar het fotomateriaal staat. Als u slechts hier en daar fotomateriaal mist dan moet u eens kijken waar u nog meer fotomateriaal heeft en dat materiaal in de Aldfaer map voor materiaal zetten.

Lees meer

22 dec 2022 12:43
Het laatste redmiddel is, waar ik tegenop zie, alle afbeeldingen bij de personen verwijderen en opnieuw terugzetten.
Dat is een flinke klus gezien het aantal afbeeldingen (ca 1500) met aantal personen in het bestand van 11.790.
De verwijzing is juist, edoch de foto''s zijn niet zichtbaar, zie mijn eerdere screenshot.
vriendelijke groeten Rien

Lees meer

22 dec 2022 12:57 - 22 dec 2022 13:00
Hier opnieuw een screenshot
Rien
Laatst bewerkt 22 dec 2022 13:00 door rienflinterman. Reden: dubbele afbeelding

Lees meer

22 dec 2022 13:07
Rien,
zo te zien is het pad goed ingesteld. Draai eens Stamboom -> Bestandscontrole en - reparatie, waardoor alle koppelingen hersteld worden. Dat hoeft niet een voor een.

Als er dan nog een paar foto's niet getoond worden dat staat de foto gewoon ergens anders.

Lees meer

22 dec 2022 13:51 - 22 dec 2022 13:52
Rien,
,...Als er dan nog een paar foto's niet getoond worden dat staat de foto gewoon ergens anders.
aansluitend: of de naam vh bestand is gewijzigd.
Laatst bewerkt 22 dec 2022 13:52 door JayCee.

Lees meer

23 dec 2022 13:43
Han, Allereerst bedankt voor de snelle reactie. Bestandscontrole en -reparatie sorteerde geen effect.
Echter het is mij wel gelukt een en ander te herstellen, door gebruikmaking van vorige backups
Fijne dagen en een Voorspoedig en Gezond Nieuwjaar

Gemaakt door Kunena