Leeftijden

Lees meer

Leeftijden

16 dec 2022 18:02
Leeftijden worden in sommige gevallen verkeerd berekend: 113 jaar ipv 73 jaar.

Lees meer

Re: Leeftijden

16 dec 2022 18:23
Kunt u daar een voorbeeld van geven? Het liefst met een plaatje van het hoofdvenster waaruit de verschillende datums te zien zijn en de bijbehorende leeftijd.

Lees meer

17 dec 2022 10:17
Hierbij de schermafdruk waarop de fout bij de leeftijd. In het rijtje gezinsleden linksonder staat op de vierde plek nog een fout met de leeftijd. 111 ipv 81.
Meer problemen (dan houd ik op):
- Volgens Genealogieonline maak ik bij het versturen van een Gedcombestand gebruik van een verouderde versie. Hoe controleer ik dit?
- De helpfunctie onder F1 produceert linksonder een klein stukje van een venstertje waar ik verder niets mee kan doen.

Bijlagen:

Lees meer

17 dec 2022 11:02
Uw schermafdruk is slecht leesbaar; ik denk dat er een geboortedatum van 6-4-1909 staat. Vergeleken met vandaag is dat toch 113 jaar?
Waarom zou dit 73 moeten zijn? Is die persoon overleden, dan is de overlijdensdatum niet ingevuld. Dat zal bij die andere persoon ook wel het geval zijn.

In de volgende versie is een nieuwe versie van gedcom beschikbaar.

Dat kleine venstertje in de werkbalk kunt u toch vergroten.

Overigens heet u uw stamboom op een niet-standaard plek opgeslagen.

Lees meer

17 dec 2022 11:25
Probleem met de leeftijden is opgelost. Ik had de overlijdensdatum ingevuld in het doopveld en het venstertje kan ik nu vergroten.
Wat bedoelt u met een niet-standaardplek? Wat zou een standaardpek moeten zijn?

Lees meer

17 dec 2022 15:43
standaard locatie voor stambomen op te slaan is \Documenten\Aldfaer\Stambomen. Ik vermoed dat u meerdere zaken niet-standaard heeft.

Lees meer

17 dec 2022 15:55 - 17 dec 2022 15:56
Herman
U heeft de OVL datum als gedoopt ingevoerd. Het kan natuurlijk zijn dat iemand op 81-jarige leeftijd gedoopt wordt :-)
Laatst bewerkt 17 dec 2022 15:56 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

17 dec 2022 17:34
@Ruud; dat heeft Herman al gezegd.

Lees meer

17 dec 2022 19:31
@Han
Het aloude probleem van het forum. Dat toont de "oudste" niet gelezen en je ziet niet dat er latere reacties zijn

Lees meer

17 dec 2022 23:27
Dat kun je zelf instellen in het profiel

Lees meer

18 dec 2022 13:45
Na uw opmerking dat ik mijn stamboom op een niet-standaardplek heb opgeslagen heb ik geprobeerd dit recht te zetten wat resulteerde in grote chaos. Na onnavolgbaar geschuif met mappen heb ik Aldfaer opnieuw geïnstalleerd en met veel moeite de foto's weer op hun plek gekregen. Maar Aldfaer ligt nu in diverse mappen verspreid door mijn harde schijf. Mijn bedoeling was natuurlijk alles netjes in een makkelijk bereikbare map te stoppen. Wat zou ik nu het beste kunnen doen om dat ideaal te verwezenlijken?

Lees meer

18 dec 2022 14:38
Hopelijk heeft u Aldfaer niet tweemaal geïnstalleerd.

Zes standaardmappen zijn aangemaakt in Documenten\Aldfaer\ waarin u uw bestanden kan bewaren:
• Documenten\Aldfaer\Stambomen: een map voor uw stamboombestanden;
• Documenten\Aldfaer\Gedcom: een map voor uw GEDCOM-bestanden;
• Documenten\Aldfaer\Materiaal: een map voor het gekoppelde materiaal van uw stamboombestanden. In De eigenschappen van de stamboom vastleggen leest u meer over het instellen van deze standaardmap;
• Documenten\Aldfaer\Rapportuitvoer: een map voor de uitvoer van de rapporten;
• Documenten\Aldfaer\Invoegtoepassingen: een map voor eigen sjablonen en invoegtoepassingen. In Plaats van bestanden aangeven leest u meer over het instellen van deze standaardmap en die voor rapportuitvoer;
• Documenten\Aldfaer\Veiligheidskopieën: een map voor de veiligheidskopieën van uw stamboombestanden. In De veiligheidskopie specificeren leest u meer over het instellen van deze standaardmap.
Plaats/kopieer of verschuif al uw bestanden(stambomen, foto’s e.d.) in hun respectievelijke mappen. Controleer de instellingen voor Rapporten > Bestanden.

Als u er niet uitkomt kan, indien u dit wenst, via Teamviewer geholpen worden. Zo ja klik op mijn naam en vervolgens op het zwart envelopje voor mijn emailadres om af te spreken. Wat is TeamViewer

Gemaakt door Kunena