Bug in Aldfaer 10?

Lees meer

Re: Bug in Aldfaer 10?

12 aug 2021 14:37
Voor alle zekerheid, maak een veiligheidskopie of zorg dat uw stamboom(men), veilig staan. Sluit Aldfaer en verwijder de huidige map C:\Aldfaer. Maak een volledige nieuwe standaard installatie versie 10 via Aldfaer website. . (linker bovenhoek). Plaats de stamboom in de submap C:\Gebruikers\uwgebruikersnaam\Documenten\Aldfaer\Sambomen\..Open de stamboom via Bestand > Open > navigeernaar de stamboom. Controleer, en pas desnoods aan, de instellingen voor Materiaal, Invoegtoepassingen en Veiligheidskopieën.
Dit is een kleine omweg maar leerzaam.;)

Lees meer

12 aug 2021 18:04
Kijk eerst eens na of de update rapporten ook werkelijk geïnstalleerd is en niet alleen gedownload
Menu > Help > Versiebeheer Aldfaer. Rood is niet geïnstalleerd

N.B. Ben dit bij mij ook tegen gekomen voor Help en Aldfaer-rapporten

• Patricia

13 aug 2021 12:30
Sorry voor mijn late reactie, maar ik word sinds gisteravond ineens geweigerd (geblokkeerd, of niet geactiveerd, maar daar heb ik ook helemaal geen mail voor ontvangen. Hoop dat ik er nu niet uit wordt gegooid, ik heb niet een onbeperkt aantal emailadressen om me hier mee aan te melden ;-) ). Ik ben dus dezelfde Patricia van gisteren, alleen met een iets andere gebruikersnaam.

Ik heb gisteravond het probleem van de parentelen en stambomen op kunnen lossen. Bleek dat de Windows anti-virus de map van Aldfaer had beschermd, of zoiets. I.i.g. na uitschakeling daarvan, deed Aldfaer het weer :-)

Los daarvan heb ik in dit draadje dus ontdekt dat mijn programma, of de inhoud niet goed staat.
Nu is mijn laptop een paar weken geleden helemaal opgeschoond en opnieuw geïnstalleerd. Aldfaer is er toen dus ook weer nieuw opgekomen (nog de 8.1+kleine update-versie) en vanuit de back-up is mijn informatie er weer in gezet. Is hier iets mis mee gegaan? Ik krijg dan altijd zo de zenuwen of het wel goed gaat, maar bij mijn weten ging het allemaal vanzelf en heb ik zelf niets aan hoeven te geven van hoe of waar ik het wilde hebben.

Zo ook de update naar versie 10 ging geheel automatisch. Ik kreeg de melding vanuit Aldfaer dat ik kon updaten en die melding heb ik aangeklikt. Daarna kwamen nog 2 kleine updates meen ik er achteraan en die heb ik ook aangeklikt. Meer heb ik niet gedaan.
Maar als ik het goed begrijp moet het dus anders. Dat gaat me vast lukken (veiligheidskopieën maak ik sowieso elke dag en die gaan naar mijn Stack( niet mijn gebruikersnaam, maar inderdaad een externe opslag in de cloud)), maar ik zou graag willen weten waarom dat zou moeten. Uit veiligheid, of kun je op dit manier meerdere stambomen in 1 programma kwijt?
Ik ben pas sinds Pasen bezig met genealogie en ken Aldfaer nog niet tot in de kleinste hoekjes, dus excuses als dit een hele domme vraag is...

Lees meer

13 aug 2021 13:30
Met een standaardinstallatie zal je weinig, of geen problemen ondervinden. De veiligheidskopieën, alsook het materiaal kan je in de submap laten en een backup maken op de Stack, of bij afsluiten van Aldfaer automatisch een VK rechtsreeks in de Stack wegschrijven. In de instelling voor VK kan je aangeven waar het naartoe moet.
In Aldfaer kunnen een onbeperkt aantal stambomen aangemaakt worden. Echter, het is niet aanbevolen stambomen die gemeenschappelijke personen hebben te splitsen. In dergelijk geval met groepen werken.
tip: als je via de menu een venster opent en vervolgens op F1 drukt wordt je rechtstreeks naar de betreffende helppagina verwezen.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Patricia

Gemaakt door Kunena