- Bedankjes 996
Bug in Aldfaer 10?
- Patricia
- Auteur
Bug in Aldfaer 10?
12 aug 2021 10:52
Ik heb zojuist Aldfaer geüpdatet naar versie 10 met de bijbehorende kleinere updates.
Nu kan ik ineens geen stambomen en parentelen meer bekijken. Ik krijg de melding: Abnormal program termination en als ik op het kruisje klik, sluit Aldfaer zichzelf af.
Tot gisteravond (versie 8.nog wat) lukte het nog zonder problemen, dus het moet haast wel aan de update liggen.
Doe ik iets fout?
Nu kan ik ineens geen stambomen en parentelen meer bekijken. Ik krijg de melding: Abnormal program termination en als ik op het kruisje klik, sluit Aldfaer zichzelf af.
Tot gisteravond (versie 8.nog wat) lukte het nog zonder problemen, dus het moet haast wel aan de update liggen.
Doe ik iets fout?
- Patricia
- Auteur
Re: Bug in Aldfaer 10?
12 aug 2021 11:08
Dit geldt overigens zowel voor de tekstuele versies als voor de grafische versies.
- Ruud de Ruiter
-
Lees minder
Lees meer
12 aug 2021 11:31 - 12 aug 2021 11:31
Na de update van het programma volgt een update van o.a. rapportages
Heeft u die ook geïnstalleerd ?
Heeft u die ook geïnstalleerd ?
Laatst bewerkt 12 aug 2021 11:31 door Ruud de Ruiter.
- Patricia
- Auteur
12 aug 2021 11:51
Ja, ik heb alle kleinere updates die langskwamen ook geïnstalleerd.
- Han Kortekaas
-
12 aug 2021 12:20
Staat de installatie van Aldfaer op C:\Aldfaer?
Kunt u een screenshot maken van Extra -> Instellingen -> Bestanden?
Kunt u een screenshot maken van Extra -> Instellingen -> Bestanden?
- Patricia
- Auteur
- Patricia
- Auteur
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
12 aug 2021 13:37 - 12 aug 2021 13:40
Patricia,
ik meen op te merken, in de niet goed leesbare bijlage, dat uw stamboom zich in C:\Aldfaer\Aldfae\Stambomen bevindt. De stamboom hoort, rekening houdende met uw installatie, in C:\Gebruikers\Stack\Documenten\Aldfaer\Sambomen\.. te staan.
C:\Aldfaer is voorbehouden voor het programma.
ik meen op te merken, in de niet goed leesbare bijlage, dat uw stamboom zich in C:\Aldfaer\Aldfae\Stambomen bevindt. De stamboom hoort, rekening houdende met uw installatie, in C:\Gebruikers\Stack\Documenten\Aldfaer\Sambomen\.. te staan.
C:\Aldfaer is voorbehouden voor het programma.
Laatst bewerkt 12 aug 2021 13:40 door JayCee.
- Patricia
- Auteur
12 aug 2021 13:48
Ok, dat wist ik niet. Ik heb een aantal instellingen aangepast, waaronder dat de veiligheidskopie en de materialenmap e.d. op mijn Stack staan. Als mijn laptop dat crasht, ben ik niet alles kwijt.
Het vreemde blijft evengoed dat ik tot gisteravond gewoon (grafische) parentelen en (grafische) stambomen kon bekijken, vanmorgen van versie 8.1. nog wat naar versie 10 + de aanvullingen ben overgestapt en nu ineens niet meer. Als ik op het kruisje druk om de foutmelding te verwijderen, dan sluit Aldfaer zichzelf helemaal af.
Of ben ik een nu een verwijzing kwijt, die wel in 8.1... zat (al dan niet handmatig ingevoerd)?
Het vreemde blijft evengoed dat ik tot gisteravond gewoon (grafische) parentelen en (grafische) stambomen kon bekijken, vanmorgen van versie 8.1. nog wat naar versie 10 + de aanvullingen ben overgestapt en nu ineens niet meer. Als ik op het kruisje druk om de foutmelding te verwijderen, dan sluit Aldfaer zichzelf helemaal af.
Of ben ik een nu een verwijzing kwijt, die wel in 8.1... zat (al dan niet handmatig ingevoerd)?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
12 aug 2021 14:01 - 12 aug 2021 14:11
Ik vermoed dat er toch iets niet goed verlopen is met de installatie.
Een standaardinstallatie met uitsluitend de veiligheidskopieën en materiaal in de Stack zal, bijna zeker, geen problemen veroorzaken.
Een "werkende" foutieve installatie kan na een update de fout naar voor brengen.
correctie: in C:\Gebruikers\uwgebruikersnaam\Documenten\Aldfaer\Sambomen\..
Een standaardinstallatie met uitsluitend de veiligheidskopieën en materiaal in de Stack zal, bijna zeker, geen problemen veroorzaken.
Een "werkende" foutieve installatie kan na een update de fout naar voor brengen.
JayCee schreef : De stamboom hoort, rekening houdende met uw installatie, in C:\Gebruikers\Stack\Documenten\Aldfaer\Sambomen\.. te staan.
correctie: in C:\Gebruikers\uwgebruikersnaam\Documenten\Aldfaer\Sambomen\..
Laatst bewerkt 12 aug 2021 14:11 door JayCee.
- Patricia
- Auteur
12 aug 2021 14:15
Moet ik dan de oude versie weer installeren en van daaruit de update doen?
Of de nieuwe versie downloaden en de veiligheidskopie van gisteravond erin zetten (geen idee hoe dat moet, nog nooit gedaan, maar dat komt vast goed).
Of moet ik iets anders doen?
Of de nieuwe versie downloaden en de veiligheidskopie van gisteravond erin zetten (geen idee hoe dat moet, nog nooit gedaan, maar dat komt vast goed).
Of moet ik iets anders doen?
- Han Kortekaas
-
12 aug 2021 14:20
Ik vermoed dat u een niet-standaard installatie heeft zoals JayCee ook al meldde. Is uw inlognaam werkelijk Stack of is dat een extern aangekoppeld opslagmedium?
U moet reguliere updates altijd doen vanuit Aldfaer zelf, hetzij door de aankondiging, hetzij door zelf via Help->Versiebeheer Aldfaer e.e.a. Bijwerken.
U moet reguliere updates altijd doen vanuit Aldfaer zelf, hetzij door de aankondiging, hetzij door zelf via Help->Versiebeheer Aldfaer e.e.a. Bijwerken.