- Bedankjes 1024
Personenlijst blijft open staan
- Jo Saerens
- Auteur
Personenlijst blijft open staan
16 mei 2021 18:45
Goeie dag.
Aan de linkerkant van mijn scherm staat Aldfaer-versie 8.1 open, terwijl ik aan de rechterkant aktes raadpleeg in een andere toepassing.
Wanneer ik bij de getoonde persoon in het Hoofdvenster Partner, Kinderen of Ouders toevoeg door deze te koppelen via de voorgestelde lijst onderaan het invulscherm, blijft daarna Personenlijst (achter het Hoofdvenster weliswaar) open staan, maar deze bedekt dan wel mijn aktes...
Niet direct een ramp, maar storend want ik moet de personenlijst telkens opnieuw sluiten.
Onder Instellingen/Vensters/Hoofdvenster staat 'Personenlijst zichtbaar' niét aangevinkt.
Doe ik iets fout of is er iets fout?
Alvast bedankt en vriendelijke groeten!
Jo Saerens;
Aan de linkerkant van mijn scherm staat Aldfaer-versie 8.1 open, terwijl ik aan de rechterkant aktes raadpleeg in een andere toepassing.
Wanneer ik bij de getoonde persoon in het Hoofdvenster Partner, Kinderen of Ouders toevoeg door deze te koppelen via de voorgestelde lijst onderaan het invulscherm, blijft daarna Personenlijst (achter het Hoofdvenster weliswaar) open staan, maar deze bedekt dan wel mijn aktes...
Niet direct een ramp, maar storend want ik moet de personenlijst telkens opnieuw sluiten.
Onder Instellingen/Vensters/Hoofdvenster staat 'Personenlijst zichtbaar' niét aangevinkt.
Doe ik iets fout of is er iets fout?
Alvast bedankt en vriendelijke groeten!
Jo Saerens;
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: Personenlijst blijft open staan
16 mei 2021 19:46 - 16 mei 2021 19:47
U doet niets fout. De vink bij 'Personenlijst zichtbaar' dient om de personenlijst aan het hoofdvenste te hechten.
Maak de personenlijst bijna even groot als het hoofdvenster plaatsen of minimaliseren. Met F9 brengt u een venstertje op de voorgrond waarmee u tussen hoofdvenster en personenlijst kan afwisselen.
Maak de personenlijst bijna even groot als het hoofdvenster plaatsen of minimaliseren. Met F9 brengt u een venstertje op de voorgrond waarmee u tussen hoofdvenster en personenlijst kan afwisselen.
Laatst bewerkt 16 mei 2021 19:47 door JayCee.
- Jo Saerens
- Auteur
17 mei 2021 12:13
Bedankt JayCee, maar dit is het niet.
F9 op mijn PC activeert een andere functie (los van Aldfaer) en het aanpassen van de venstergrootte kende ik, maar dan verlies ik te veel interessante informatie.
Gewoon automatisch sluiten na gebruik - ik laat mijn ijskast ook niet open staan nadat ik er een pintje heb uitgenomen
Iemand een andere tip...?
F9 op mijn PC activeert een andere functie (los van Aldfaer) en het aanpassen van de venstergrootte kende ik, maar dan verlies ik te veel interessante informatie.
Gewoon automatisch sluiten na gebruik - ik laat mijn ijskast ook niet open staan nadat ik er een pintje heb uitgenomen
Iemand een andere tip...?
- Frans de Vos
-
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Jo Saerens
- Han Kortekaas
-
17 mei 2021 12:28
U kunt natuurlijk het hoofdvenster van Aldfaer iets laten zakken en dan de Personenlijst in uw situatie naar links en zorgen dat die net boven het hoofdvenster uitsteekt. Zo kunt u van de een naar de ander klikken.
- Jo Saerens
- Auteur
17 mei 2021 12:55Frans de Vos schreef : een tweede scherm kopen.
Plaatsgebrek en lastig voor de nek :lol:
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
17 mei 2021 13:34Jo Saerens schreef : Gewoon automatisch sluiten na gebruik /quote] Dit hoeft niet, gebruik gewoon de menu Venster.
- Antoon
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 95
17 mei 2021 14:22Dat begrijp ik niet. De personenlijst gaat niet automatisch open bij het koppelen van personen aan de persoon in het hoofdvenster via het koppelvenster. De personenlijst onderaan het koppelvenster gaat weer dicht als u het koppelvenster afsluit. Dus wat doet u precies dat de personenlijst doet verschijnen?Wanneer ik bij de getoonde persoon in het Hoofdvenster Partner, Kinderen of Ouders toevoeg door deze te koppelen via de voorgestelde lijst onderaan het invulscherm, blijft daarna Personenlijst (achter het Hoofdvenster weliswaar) open staan,
- Jo Saerens
- Auteur
17 mei 2021 16:41 - 17 mei 2021 16:59Antoon schreef :Dat begrijp ik niet. De personenlijst gaat niet automatisch open bij het koppelen van personen aan de persoon in het hoofdvenster via het koppelvenster. De personenlijst onderaan het koppelvenster gaat weer dicht als u het koppelvenster afsluit. Dus wat doet u precies dat de personenlijst doet verschijnen?Wanneer ik bij de getoonde persoon in het Hoofdvenster Partner, Kinderen of Ouders toevoeg door deze te koppelen via de voorgestelde lijst onderaan het invulscherm, blijft daarna Personenlijst (achter het Hoofdvenster weliswaar) open staan,
Dat is het 'm juist, Antoon: ik doe niets fout (denk ik toch
Wanneer ik bovenaan 'Voeg nieuwe persoon toe' aanklik, wordt - na het inbrengen van de gegevens - bij het aanklikken van 'OK' het venster gesloten en is er verder geen probleem (Personenlijst wordt dus niét geopend).
Wanneer ik ga koppelen, en ik selecteer iemand uit de Personenlijst door 'Kies uit lijst' aan te klikken en daarna op 'OK' wordt het venster ook gesloten, maar opent tegelijkertijd de Personenlijst welke ik dan telkens moet sluiten door op 'X' te klikken rechtsboven.
Laatst bewerkt 17 mei 2021 16:59 door Jo Saerens.
- Han Kortekaas
-
17 mei 2021 17:26
Jo,
spraakverwarring. U heeft de Personenlijst gewoon open staan. Daarna gaat u koppelen met waarschijnlijk het Koppelvenster OVER de openstaande Personenlijst heen, waardoor u die niet meer ziet.. De lijst die u onderaan het koppelvenster heeft is een aparte instantie van de Personenlijst maar heeft niets van doen met de nog steens openstaande Personenlijst. Na het koppelen sluit u het koppelvenster en dan komt gewoon het nog steeds openstaande Personenlijst weer in beeld.
spraakverwarring. U heeft de Personenlijst gewoon open staan. Daarna gaat u koppelen met waarschijnlijk het Koppelvenster OVER de openstaande Personenlijst heen, waardoor u die niet meer ziet.. De lijst die u onderaan het koppelvenster heeft is een aparte instantie van de Personenlijst maar heeft niets van doen met de nog steens openstaande Personenlijst. Na het koppelen sluit u het koppelvenster en dan komt gewoon het nog steeds openstaande Personenlijst weer in beeld.
- Jo Saerens
- Auteur
17 mei 2021 17:29 - 17 mei 2021 17:32
Dag Han.
Personenlijst staat niét open hoor...!
Personenlijst staat niét open hoor...!
Laatst bewerkt 17 mei 2021 17:32 door Jo Saerens.
- Han Kortekaas
-
17 mei 2021 17:41
Toch wel denk ik, u kunt de openstaande vensters zien onder Menu -> Vensters.
Het is onmogelijk dat u via het Koppelvenster de aparte Personenlijst activeert. Dat is nog nooit gelukt. Vandaar ook Antoon zijn reactie
Ik dacht dus dat er sprake was van verwarring en dacht aan gewoon Windows vensterbeheer zoals ik adviseerde.
Als u nog een keer gaat koppelen dan zou ik dus
1. eerst menu -> Vensters bekijken of de Personenlijst aan staat en die dan uitzetten
2. koppelvenster openen en afsluiten
3. Vensters bekijken of de Personenlijst open staat
Het is onmogelijk dat u via het Koppelvenster de aparte Personenlijst activeert. Dat is nog nooit gelukt. Vandaar ook Antoon zijn reactie
Ik dacht dus dat er sprake was van verwarring en dacht aan gewoon Windows vensterbeheer zoals ik adviseerde.
Als u nog een keer gaat koppelen dan zou ik dus
1. eerst menu -> Vensters bekijken of de Personenlijst aan staat en die dan uitzetten
2. koppelvenster openen en afsluiten
3. Vensters bekijken of de Personenlijst open staat