tabblad persoon

Lees meer

Re: tabblad persoon

04 jun 2021 16:37
Robert,

Ik vind het erg dat u mijn goed bedoelde mail vervelend vond. Uit uw laatste bericht kan ik alleen maar afleiden dat u niets begrepen hebt van hetgeen in mijn mail beschreven staat, en in het bijzonder wat de NAS betreft.

Ter info:
uit uw laatste bericht vandaag:
Robert Weijers schreef : ...Ik heb op geen enkel moment aan gegeven dat ik met Windows 8.1 werk....
uit uw van bericht van 02 juni:
Robert Weijers schreef : Ik heb 8.1 verwijderd en 8.0 geinstalleerd en wat gebeurd er dan.......

Ik respecteer uw beslissing en beloof u nooit meer vervelende mails te zullen sturen.

Lees meer

04 jun 2021 17:03
Robert,
jammer dat u geen gebruik wilt maken van het aanbod van JayCee, die ik als zeer bekwaam in het oplossen van problemen klassificeer. U ontneemt uzelf een mogelijkheid om van PC probleem af te komen.

U heeft diverse problemen gemeld, via dit forum en in privémails; deze mails zijn nu eenmaal niet afdoende duidelijk en JayCee heeft een totaaloverzicht voor zijn begrip gemaakt alvorens hij (op verzoek en aandringen van Ruud) met Teamviewer kan kijken.

Uw reactie siert u niet.

Lees meer

04 jun 2021 18:05
Mijnheer Weijers,

Ik deel volledig de mening/reacties van de heren Han, JayCee, Ruud en anderen die er alleen waren om u te helpen met een probleem in verband met Aldfaer-matige problemen.
We zijn ondertussen een kleine maand vanaf uw eerste probleemstelling en ikzelf zie geen betering in de hele discussie, alleen lijkt dit eerder uit te monden op verwijten aan personen die u alleen willen helpen.

Ik wil u alleen zeggen dat dit forum er is om gezamenlijk eventuele problemen op te lossen. Dus 'back to start' ! Stel de vraag die je graag opgelost ziet !!

Lees meer

04 jun 2021 18:51
Robert,
Mag ik even
In de e-mail communicatie zegt u op 4 juni 3:25 pm: Ik werk vanaf 1 computer "Medion ".
In de e-mail van 4 juni 3:05 pm stuurt u 2 plaatjes. Eén schermweergave Medion en één schermweergave Samsung. Als ik goed tel zijn dat 2 computers of zie ik dat verkeerd of anders wat is dan Samsung ?

Het pad Medion geeft aan dat het bestand staat op:
C:\Users\dyspr\Documents\Aldfaer\Stambomen\test (156212 personen)
Het pad Samsung geeft aan dat het bestand staat op:
C:\Users\Robert Weijers\Documents\Aldfaer\Stambomen\test_20210621501 (156212 personen)

Het is dus een feit dat er 2 apparaten zijn want de gebruikersnamen zijn verschillend, respectievelijk “dyspr” en “Robert Weijers” en ik heb nog nooit gezien dat één en dezelfde computer verschillende gebruikersnamen heeft.

Of bedoelt u met Samsung de NAS en heeft u naast de eerder aangegeven 6 schijf partities ook nog een C-schijf partitie toegekend?

Medion herkent het materiaal. Samsung herkent het materiaal niet. Dat betekent zowiezo dat Samsung een verkeerde instelling heeft voor
Menu > Stamboom > Eigenschappen > Mappen > Materiaal.
Op Samsung is Bestandsherstel/rep gestart. Het is duidelijk dat dit nooit tot een einde komt omdat geen Materiaal gevonden kan worden omdat er geen of een verkeerde instelling is.

• Robert Weijers
  • Auteur

05 jun 2021 10:01
Ruud,

Omdat het Bestandsherstel/rep op mijn Medion Computer was afgebroken, omdat naar mijn mening er een internetonderbreking was bij Ziggo, in ieder geval was dat herstel al voor de helft klaar, maar is dus afgebroken, dus laat ik maar zeggen door een voor mij onbegrijpelijke reden.

Nogmaals ik werk normaal vanaf 1 Computer ; De Medion PC
Vanwege de u bekende problemen, heb ik gisteren op eigen initatief mijn

Samsung PC wederom aangezet om vanaf deze PC het
Bestandsherstel/rep opnieuw in werking te zetten.

Alvorens ik dat kon doen moest ik er dus voor zorgen dat de Aldfaer vanaf de
Samsung PC de Materiaal map kan benaderen die op mijn Synology Nas is gepositioneerd.

Dat is me gelukt, wat ik ook heb doorgegeven.

Het Bestandsherstel/rep Aldfaer versie 8.0 dat nu dus bezig is op de Samsung PC;
sinds gisteren 04-06-2021 is inmiddels
op ongeveer 25% genaderd.

De materiaal map van Aldfaer is op mijn NAS gepositioneerd en is dientengevolge te benaderen door zowel mijn Medion PC als mijn Samsung PC

Omdat er vanaf de Medion geen verbeteringen zichtbaar werden van alle gemelde
problemen heb ik dus Aldfaer 8.1 ook verwijderd en Aldfear 8.0 op de C. partitie van de
Medion PC geinstalleerd zoals het hoort.

Nu waren de problemen verdwenen, ik had dus nu ook geen LEEFTIID/PERSOON grootte onverklaarbare toestand meer.

Vanuit hier ben ik dus Bestandsherstel/rep Aldfaer versie 8.0 op gaan starten en nadat dat proces voor pakweg 51 % was voltooid is het onderbroken.

De NAS is bekabeld op de router, dus waarom het programma na de internetonderbreking niet verder is gegaan is mij onduidelijk.

Voor mij is het duidelijk dat mijn Samsung PC normaliter met Bestandsherstel/rep
wel tot een eindresultaat zal moeten komen.

En dat , dat een langdurend proces is ivm de hoeveelheid personen is mij nu al meerdere malen duidelijk gemaakt.

Resumerend ;

1 Er zijn 2 PC door Windows op correcte wijze geupdated.

2 Er is 1 Synology NAS met daarop gepositioneerd de Materiaal map van Aldfaer

3 Deze materiaal map die op de NAS staat op schijf V

4 Deze materiaal map die op de NAS staat is dus door zowel
De Medion PC, als de Samsung PC te benaderen.

5. Het Aldfaerprogramma 8.0 is op zowel

De Medion PC, als op de Samsung PC geïnstalleerd op de C partitie, zoals het hoort

Robert

• Robert Weijers
  • Auteur

05 jun 2021 10:26
JayCee,

Het bericht van 02-06-2021

Daar staat Ik heb 8.1 verwijderd en 8.0 geinstalleerd en wat gebeurd er dan.......

In de context van het verhaal zou te lezen moeten zijn ;

Ik heb Aldfear 8.1 verwijderd en Aldfaer 8.0 geinstalleerd en wat gebeurd er dan.......

Mijn reactie van gisteren was misschien over de top.

Ik barstte van de koppijn en had zo niet moeten reageren

Excuses daarvoor,

Robert

Lees meer

05 jun 2021 16:46
Robert,
Eerst afwachten wat bestandsherstel/rep op de Samsung doet
Daarna kijken we verder

• Robert Weijers
  • Auteur

06 jun 2021 13:54
Ruud,

Tussenstand Bestandscontrole-en reparatie op de Samsung PC

Onderwijl ben ik gewoon in Aldfaer aan het werk op de Medion.

Het zit elkaar dus niet in de weg.

Robert

Bijlagen:

Lees meer

06 jun 2021 15:07 - 06 jun 2021 15:08
RobertJammer, maar in dit plaatje zien we niet of het pad naar het document herkend is. (rood of afbeelding?) Vermoedelijk rood, gezien de plaatjes die je met e-mail stuurde. Hetgeen betekent dat de instelling Stamboom > Eigenschappen > Materiaal niet naar de juiste map wijst.
Bijgaand de 2 direct gestuurde plaatjes omgezet naar jpg formaat

Laatst bewerkt 06 jun 2021 15:08 door Ruud de Ruiter.

Lees meer

06 jun 2021 15:19
Het "startprobleem" Lettergrootte
Ik heb in versie 8.1 wat uitgeprobeerd om uit te vissen of er een probleem is en wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Onderstaand een weergave met letter grootte 15 en schermresolutie respectievelijk 125, 150 en 175%

Zoals te zien is, is er geen verschill in lettergrootte van de tekst Leeftijd/Persoon binnen één en hetzelfde scherm

Ik ben een verschil in grootte van de tekst Leeftijd/Persoon tijdens mijn "gespeel" tegen gekomen maar dat was niet blijvend.
De enige verklaring die ik kan geven is dat een verschil zich kan voordoen na het veranderen van de scherm resolutie van het scherm zonder een herstart van Aldfaer te hebben uitgevoerd.

Hierbij de vraag aan het team om dit al dan niet te bevestigen.

Lees meer

06 jun 2021 15:53
Robert,

'Het zit elkaar dus niet in de weg.'
Ben je daar zeker van?
Nu ben je via Samsung alles aan het controleren en herstellen.
Ondertussen is dezelfde map materiaal ook in gebruik als je via Medion aan het invoeren bent.

Evert.

Lees meer

08 jun 2021 07:43
Robert,
Waarom staan de paden op de Samsung PC in rood aangegeven? Dit betekent dat het pad verwijst naar een locatie waar het bestand niet staat.
Volgens mij is de oorzaak dat de Samsung PC opnieuw in gebruik is genomen NA het veranderen van de organisatie van het materiaal in alfabetische submappen op de NAS

Bijlage Materiaalpad.JPG niet gevonden

Mijn conclusie: wachten tot Bestandsherstel/rep tot een einde komt.

Gemaakt door Kunena