- Bedankjes 1634
tabblad persoon
- Robert Weijers
- Auteur
Re: tabblad persoon
02 jun 2021 18:16
Ruud
Mijn opvatting om de grootste hoeveelheid te verplaatsen intern de NAS was niet de oplossing van het probleem,
echter ik wel degelijk iets gevonden wat wellicht de verklaring kan zijn.
Allereerst ben ik nu verlost van de te grote doorgifte van Leeftijd-Persoon weergave in Aldfear.
Het veranderd niets wat betreft de snelheid van de Bestandscontrole -en Reparatie die niet vooruit te branden is in 8.1
Ik heb 8.1 verwijderd en 8.0 geinstalleerd en wat gebeurd er dan.
Ja, ik heb weer normaal beeld en dus geen te grootte weergave van Leeftijd-Persoon in de 8.0 versie
en Nee,
Het veranderd niets wat betreft de snelheid van de Bestandscontrole -en Reparatie die niet vooruit te branden is, dus ook in 8.0
Dit systeem werkt op een ge update Windows 10 versie en is mijn Medion-PC
Nu kwam ik weer op een ander idee ;
Ik heb ook een wat oudere Samsung PC die ook op een ge update Windows 10 werkt.
Op de Samsung PC heb ik eveneens Aldfear 8.0 geinstalleerd.
Vervolgens heb ik een kopie gemaakt van mijn laatste aangemaakte veiligheidskopie met daarop dus ; 156212 personen
En wat gebeurt er op mijn oude Samsung PC
In Aldfear 8.0 heb ik deze veiligheids kopie binnen een half uur wel kunnen voltooien.
en ik heb het dus over dezelfde veiligheids kopie met ; 156212 personen
Dus helemaal geen resolutie, punten of wat dan ook is de oorzaak.
Hoe kunnen twee verschillende PC met Windows een zo absurd verschil laten zien.
Ik snap echt totaal niet wat hier fout gaat maar ik weet wel dat ik ook 8.1 niet zal installeren op mijn medion
Wellicht kunnen jullie hier Chocola van maken , ik in ieder geval niet
de Bestandscontrole -en Reparatie die niet vooruit te branden is in 8.1
Mijn opvatting om de grootste hoeveelheid te verplaatsen intern de NAS was niet de oplossing van het probleem,
echter ik wel degelijk iets gevonden wat wellicht de verklaring kan zijn.
Allereerst ben ik nu verlost van de te grote doorgifte van Leeftijd-Persoon weergave in Aldfear.
Het veranderd niets wat betreft de snelheid van de Bestandscontrole -en Reparatie die niet vooruit te branden is in 8.1
Ik heb 8.1 verwijderd en 8.0 geinstalleerd en wat gebeurd er dan.
Ja, ik heb weer normaal beeld en dus geen te grootte weergave van Leeftijd-Persoon in de 8.0 versie
en Nee,
Het veranderd niets wat betreft de snelheid van de Bestandscontrole -en Reparatie die niet vooruit te branden is, dus ook in 8.0
Dit systeem werkt op een ge update Windows 10 versie en is mijn Medion-PC
Nu kwam ik weer op een ander idee ;
Ik heb ook een wat oudere Samsung PC die ook op een ge update Windows 10 werkt.
Op de Samsung PC heb ik eveneens Aldfear 8.0 geinstalleerd.
Vervolgens heb ik een kopie gemaakt van mijn laatste aangemaakte veiligheidskopie met daarop dus ; 156212 personen
En wat gebeurt er op mijn oude Samsung PC
In Aldfear 8.0 heb ik deze veiligheids kopie binnen een half uur wel kunnen voltooien.
en ik heb het dus over dezelfde veiligheids kopie met ; 156212 personen
Dus helemaal geen resolutie, punten of wat dan ook is de oorzaak.
Hoe kunnen twee verschillende PC met Windows een zo absurd verschil laten zien.
Ik snap echt totaal niet wat hier fout gaat maar ik weet wel dat ik ook 8.1 niet zal installeren op mijn medion
Wellicht kunnen jullie hier Chocola van maken , ik in ieder geval niet
de Bestandscontrole -en Reparatie die niet vooruit te branden is in 8.1
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
02 jun 2021 18:27
Het verhaal van punten enz deelde ik van meet af aan al niet. De grotere oorzaak moet u echt vinden in de opzet van uw NAS vis avis de gebruikte bestandslocaties van Aldfaer en of er onmiddellijk gesynchroniseerd moet worden of niet.
- Ruud de Ruiter
-
02 jun 2021 21:13
Han,
"Puntjes" is al lang niet meer aan de orde. We zijn in direkte communicatie al "iets" verder.
Bekijk eens de plaatjes die Robert heeft getoond. Vooral die naam, voornaam, datums, namen gekoppelde bestandenjh en inhoud notities weergeven
Ik weet niet wat ik daarmede aan moet. Naam, Voornaam, Plaatsen en notities zijn via onderhoud te corrigeren.
Naamgeving gekoppelde bestanden ?? Als je die aanraakt ben je de koppeling kwijt.
Versie 8.0
Vermoedelijk is daar een default installatie uitgevoerd en verklaart de "normale" werking en zijn Medion 8.1 installatie is dat waarschijnlijk (bijna zeker) niet.
In directe communiatie heb ik aangeraden:
Mijn actie zou zijn:
a. Alles volgens default installatie plaatsen
b. Vervolgens een map V-kopie op de NAS en zo adresseren in Instellingen > Veiligheidskopie > alle vinken zetten
c. De map Materiaal met als inhoud al het materiaal, zelfs als (nog) niet gekoppeld, naar de NAS in een map Materiaal en zo adresseren in Stamboom > Eigenschappen.
d. Nu draai je bestandsherstel opdat Aldfaer de koppelingen aanpast.
e. Nu kan je binnen die map Materiaal sub-mappen gebruiken op basis van het soort materiaal
Kortom, Ik zie niet hoe zijn bestand "normaal" te maken, zonder verlies van gegevens, maar als je een oplossing weet ???
"Puntjes" is al lang niet meer aan de orde. We zijn in direkte communicatie al "iets" verder.
Bekijk eens de plaatjes die Robert heeft getoond. Vooral die naam, voornaam, datums, namen gekoppelde bestandenjh en inhoud notities weergeven
Ik weet niet wat ik daarmede aan moet. Naam, Voornaam, Plaatsen en notities zijn via onderhoud te corrigeren.
Naamgeving gekoppelde bestanden ?? Als je die aanraakt ben je de koppeling kwijt.
Versie 8.0
Vermoedelijk is daar een default installatie uitgevoerd en verklaart de "normale" werking en zijn Medion 8.1 installatie is dat waarschijnlijk (bijna zeker) niet.
In directe communiatie heb ik aangeraden:
Mijn actie zou zijn:
a. Alles volgens default installatie plaatsen
b. Vervolgens een map V-kopie op de NAS en zo adresseren in Instellingen > Veiligheidskopie > alle vinken zetten
c. De map Materiaal met als inhoud al het materiaal, zelfs als (nog) niet gekoppeld, naar de NAS in een map Materiaal en zo adresseren in Stamboom > Eigenschappen.
d. Nu draai je bestandsherstel opdat Aldfaer de koppelingen aanpast.
e. Nu kan je binnen die map Materiaal sub-mappen gebruiken op basis van het soort materiaal
Kortom, Ik zie niet hoe zijn bestand "normaal" te maken, zonder verlies van gegevens, maar als je een oplossing weet ???
- Han Kortekaas
-
03 jun 2021 11:49
Een eerste directe vraag is of de NAS alles automatisch synchroniseert, m.a.w. als Aldfaer draait wordt alles dan tegelijkertijd gesynchroniseerd. Als dat het geval is dan wijzigen naar een bepaald nachtelijk uur.
Staat de NAS in een bedraad netwerk of via router naar internet. De zwakste schakel bepaalt de snelheid.
Staat Aldfaer volledig in de NAS, dus zowel installatiemap als documenten.
Staan verwijzingen vanuit Aldfaer naar de hoofdnaam van de NAS, dus MATERIAAL of zijn het submappen?
Mijn advies zou in eerste instantie zijn om van de stamboom een klein testbestand te maken met materiaal en daarmee verder testen.
Doe daar ervaring mee op.
De zeer aparte wijze van naamgeving kan m.i. geen enkel bezwaar zijn bij sorteringen e.d.
Mij is ook geen fout bekend van de NAS Synology dat bepaalde tekens niet geaccepteerd worden.
Kortom,
de gebruiker heeft zelf al bewezen dat het op een andere PC gewoon werkt.
Zoek het derhalve in de NAS configuratie.
Staat de NAS in een bedraad netwerk of via router naar internet. De zwakste schakel bepaalt de snelheid.
Staat Aldfaer volledig in de NAS, dus zowel installatiemap als documenten.
Staan verwijzingen vanuit Aldfaer naar de hoofdnaam van de NAS, dus MATERIAAL of zijn het submappen?
Mijn advies zou in eerste instantie zijn om van de stamboom een klein testbestand te maken met materiaal en daarmee verder testen.
Doe daar ervaring mee op.
De zeer aparte wijze van naamgeving kan m.i. geen enkel bezwaar zijn bij sorteringen e.d.
Mij is ook geen fout bekend van de NAS Synology dat bepaalde tekens niet geaccepteerd worden.
Kortom,
- Robert Weijers
- Auteur
03 jun 2021 14:26 - 03 jun 2021 14:31
Han,
Vanwege kwetsbare data mijn reactie naar Ruud gestuurd
En ik zie nu net dat ik het jou ook rechtstreeks had kunnen sturen
Ik ben nog niet goed gewend aan de mogelijkheden van deze website
m.vr.grt
Robert
Ps
Vanwege kwetsbare data mijn reactie naar Ruud gestuurd
En ik zie nu net dat ik het jou ook rechtstreeks had kunnen sturen
Ik ben nog niet goed gewend aan de mogelijkheden van deze website
m.vr.grt
Robert
Ps
Laatst bewerkt 03 jun 2021 14:31 door Robert Weijers. Reden: Screen van nunet
- Robert Weijers
- Auteur
03 jun 2021 16:10
Han,
Ik heb te weinig verstand van computers.
Wat ik gisteren heb aangetoond strookt niet met jou opmerking ;
Kortom,
Het enigste wat ik bewezen heb dat de bestandscontrole en- reparatie werkt op de geinstaleerde 8.0 versie op de Samsung..
Nu drong het pas tot mij door dat het een foute conclusie is.
Waarom ? De map materiaal is niet gekoppeld met Aldfear middels de NAS.
Vanwege meerdere storingen heeft een " nerd ' die ontkoppeld van de NAS.
Deze Koppeling moet weer worden hersteld echter ik weet niet hoe.
Robert
Ik heb te weinig verstand van computers.
Wat ik gisteren heb aangetoond strookt niet met jou opmerking ;
Kortom,
Het enigste wat ik bewezen heb dat de bestandscontrole en- reparatie werkt op de geinstaleerde 8.0 versie op de Samsung..
Nu drong het pas tot mij door dat het een foute conclusie is.
Waarom ? De map materiaal is niet gekoppeld met Aldfear middels de NAS.
Vanwege meerdere storingen heeft een " nerd ' die ontkoppeld van de NAS.
Deze Koppeling moet weer worden hersteld echter ik weet niet hoe.
Robert
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
03 jun 2021 17:39 - 03 jun 2021 17:41Ga in het hoofdvenster naar de tab Persoon. Shift + click op het gekoppeld bestand. Een popup zal u de locatie geven van dat bestand. Controleer in Stamboom > Eigenschappen of het pad overeenstemt zo niet, dan aanpassen.Robert Weijers schreef : ....Deze Koppeling moet weer worden hersteld echter ik weet niet hoe....
P.S. deze morgen heb ik u een mail gestuurd voor een eventuele Teamviewer-sessie.
Laatst bewerkt 03 jun 2021 17:41 door JayCee.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
03 jun 2021 19:41
Robert,
Mijn vorige reactie was niet volledig.
Indien de locatie niet getoond wordt, ga naar Stamboom eigenschappen, klik op het de gele map en navigeer naar de locatie van de map materiaal op de NAS. Draai daarna een bestandscontrole- en reparatie.
Indien de locatie niet getoond wordt, ga naar Stamboom eigenschappen, klik op het de gele map en navigeer naar de locatie van de map materiaal op de NAS. Draai daarna een bestandscontrole- en reparatie.
- Robert Weijers
- Auteur
04 jun 2021 08:02 - 04 jun 2021 08:47
JayCee
In zit net deze beantwoording te lezen en ik snap nu een aantal dingen niet meer.
In het vorige bericht van 03-06-2021 om 17.41 schrijf je aan mij ;
P.S. deze morgen heb ik u een mail gestuurd voor een eventuele Teamviewer-sessie.
Mijn reactie daarop ; Ik heb geen mail ontvangen.
In jouw 2é bericht van 04 juni 2021 19:41 schrijf je ;
In dat zelfde bericht schrijf je
Over welke locatie praten we hier ???
Nu ga ik verder met de huidige ontwikkeling ;
Zoals bekend was ik bezig met bestandscontrole- en reparatie. op de Medion.
Toen ik gisteravond ging slapen, heb ik mijn PC aan laten staan en was dat herstel
voor iets meer dan 50 % voltooid, dus nog steeds aan het werk.
Tot mijn verbazing, zag ik dat vannacht de Internetverbinding was verbroken.
Het herstel op de Medion is volgens mij daarmee gelijk afgebroken ?????
Nadat ik het modem gereset had verkreeg ik weer internet.
Alleen vraag ik mij nu af , of deze gegevens wel correkt zijn.
zie printscreen.
Voor zover ik weet zat ik op een beveiligd netwerk.
Een openbaar netwerk is toch niet veilig ?????
Of is dit toch correct ?????
Robert
In zit net deze beantwoording te lezen en ik snap nu een aantal dingen niet meer.
In het vorige bericht van 03-06-2021 om 17.41 schrijf je aan mij ;
Mijn reactie daarop ; Ik heb geen mail ontvangen.
In jouw 2é bericht van 04 juni 2021 19:41 schrijf je ;
In dat zelfde bericht schrijf je
Over welke locatie praten we hier ???
Nu ga ik verder met de huidige ontwikkeling ;
Zoals bekend was ik bezig met bestandscontrole- en reparatie. op de Medion.
Toen ik gisteravond ging slapen, heb ik mijn PC aan laten staan en was dat herstel
voor iets meer dan 50 % voltooid, dus nog steeds aan het werk.
Tot mijn verbazing, zag ik dat vannacht de Internetverbinding was verbroken.
Het herstel op de Medion is volgens mij daarmee gelijk afgebroken ?????
Nadat ik het modem gereset had verkreeg ik weer internet.
Alleen vraag ik mij nu af , of deze gegevens wel correkt zijn.
zie printscreen.
Voor zover ik weet zat ik op een beveiligd netwerk.
Een openbaar netwerk is toch niet veilig ?????
Of is dit toch correct ?????
Robert
Laatst bewerkt 04 jun 2021 08:47 door Robert Weijers. Reden: data verkeerd ingevoerd
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
04 jun 2021 09:22
Robert,
Klik in de linker kolom op mijn naam en vervolgens in mijn profiel op het envelopje voor mijn e-mailadres, stuur mij een mail.
Klik in de linker kolom op mijn naam en vervolgens in mijn profiel op het envelopje voor mijn e-mailadres, stuur mij een mail.
- Robert Weijers
- Auteur
04 jun 2021 12:32 - 04 jun 2021 12:34
JayCee,
Ik zou willen doen wat je zegt echter dat is niet mogelijk.
kijk zelf eens in de linkerkolom.
Ik heb toch maar weer zelf aktie ondernomen om mee te helpen met het probleem op te lossen.
Hoewel ik nu hoofdpijn heb door het gebruik van mijn eigen hersens het volgende.
Zoals ik al melding deed dat het Bestandscorrectie en-Reparatie door een Internet-storing tot stilstand was gekomen op de Medion heb ik vanochtend besloten om toch
maar weer de koppelingen van de Samsung naar de NAS te creeren zodat ;
De materiaalmap die op schijf V op de NAS is gepositioneerd te laten communiceren met de Samsung PC.
Het is me gelukt om de juiste verbindingen te bewerkstelligen.
Alvorens ik opdracht heb gegeven om de Bestandscorrectie en-Reparatie te activeren
heb ik het scherm van Aldfear op de Medion afgestemd met het scherm van de Samsung.
M.a.w ; het identieke V-kopie op beide PC, alsmede de identieke Persoon met als
enigste verschil ;
Op de Medion is een overlijdens document te zien wat gekoppeld en dus zichtbaar is.
Op de Samsung is dat niet te zien immers ; Kan het bestand niet tonen.
Als ik het dus nu goed begrijp, zou Aldfear dat nu moeten corrigeren als hij het programma dus klaar is met Bestandscorrectie en-Reparatie.
Alles staat en valt of het programma het kan verwerken en dat het Internet blijft werken.
De Bestandscorrectie en-Reparatie is nu om 11.46 op d.d 04-06-2021 gestart op de
Samsung-PC en het haalt zijn data dus van de materiaal map af die op de NAS is gepositioneerd.
Robert
Ik zou willen doen wat je zegt echter dat is niet mogelijk.
kijk zelf eens in de linkerkolom.
Ik heb toch maar weer zelf aktie ondernomen om mee te helpen met het probleem op te lossen.
Hoewel ik nu hoofdpijn heb door het gebruik van mijn eigen hersens het volgende.
Zoals ik al melding deed dat het Bestandscorrectie en-Reparatie door een Internet-storing tot stilstand was gekomen op de Medion heb ik vanochtend besloten om toch
maar weer de koppelingen van de Samsung naar de NAS te creeren zodat ;
De materiaalmap die op schijf V op de NAS is gepositioneerd te laten communiceren met de Samsung PC.
Het is me gelukt om de juiste verbindingen te bewerkstelligen.
Alvorens ik opdracht heb gegeven om de Bestandscorrectie en-Reparatie te activeren
heb ik het scherm van Aldfear op de Medion afgestemd met het scherm van de Samsung.
M.a.w ; het identieke V-kopie op beide PC, alsmede de identieke Persoon met als
enigste verschil ;
Op de Medion is een overlijdens document te zien wat gekoppeld en dus zichtbaar is.
Op de Samsung is dat niet te zien immers ; Kan het bestand niet tonen.
Als ik het dus nu goed begrijp, zou Aldfear dat nu moeten corrigeren als hij het programma dus klaar is met Bestandscorrectie en-Reparatie.
Alles staat en valt of het programma het kan verwerken en dat het Internet blijft werken.
De Bestandscorrectie en-Reparatie is nu om 11.46 op d.d 04-06-2021 gestart op de
Samsung-PC en het haalt zijn data dus van de materiaal map af die op de NAS is gepositioneerd.
Robert
Laatst bewerkt 04 jun 2021 12:34 door Robert Weijers. Reden: screen kan ik niet toevoegen, geef mij alsnog je email
- Robert Weijers
- Auteur
04 jun 2021 16:01
Han en Ruud,
Ik kreeg een vervelende mail van JayCee,
Dat alles nogal verwarrend is geworden en waarom ik een NAS heb ?????
Of ik een NAS wil aanschaffen en wat ik er dan mee wil doen is toch niet aan meneer JayCee
Ik wens daarover geen verantwoording over af te leggen.
Dat het Internet is weggevallen is ook niet mijn schuld.
Tot op heden heb ik , dacht ik alles goed toegelicht en dat er nu dus gedaan wordt alsof ik
niet weet waarmee ik bezig ben, ervaar ik niet als een compliment.
Ook nog doen alsof ik niet weet dat , dat lang duurt dat herstel vind ik ook als zeer denigrerend overkomen.
Ik heb op geen enkel moment aan gegeven dat ik met Windows 8.1 werk.
Deze persoon wenst geen data terug te lezen.
Het spreekt voor zich dat ik dus niet meer in gesprek kan gaan met Jay Cee.
Waar haalt hij dat vandaan.
Afin,
De bestandscontrole en-reparatie is dus nu gaande op de Samsung-Desktop ,
geaktiveerd op geinstalleerde Aldfaer-8.0 op C van de Samsung-Desktop.
De materiaal map bevind zich op de NAS
Een en ander kan gecontroleerd worden immers je kan in de NAS kijken.
Ook het terug zetten van Aldfaer 8.1 naar Aldfaer 8.0 was noodzaak ;
Immers de Leeftijd Persoon weergave was ook een storing die niet opgelost werd,
en dus nu maar weer afwachten totdat de bestandscontrole en-reparatie tot een goed einde komt
Robert
Ik kreeg een vervelende mail van JayCee,
Dat alles nogal verwarrend is geworden en waarom ik een NAS heb ?????
Of ik een NAS wil aanschaffen en wat ik er dan mee wil doen is toch niet aan meneer JayCee
Ik wens daarover geen verantwoording over af te leggen.
Dat het Internet is weggevallen is ook niet mijn schuld.
Tot op heden heb ik , dacht ik alles goed toegelicht en dat er nu dus gedaan wordt alsof ik
niet weet waarmee ik bezig ben, ervaar ik niet als een compliment.
Ook nog doen alsof ik niet weet dat , dat lang duurt dat herstel vind ik ook als zeer denigrerend overkomen.
Ik heb op geen enkel moment aan gegeven dat ik met Windows 8.1 werk.
Deze persoon wenst geen data terug te lezen.
Het spreekt voor zich dat ik dus niet meer in gesprek kan gaan met Jay Cee.
Waar haalt hij dat vandaan.
Afin,
De bestandscontrole en-reparatie is dus nu gaande op de Samsung-Desktop ,
geaktiveerd op geinstalleerde Aldfaer-8.0 op C van de Samsung-Desktop.
De materiaal map bevind zich op de NAS
Een en ander kan gecontroleerd worden immers je kan in de NAS kijken.
Ook het terug zetten van Aldfaer 8.1 naar Aldfaer 8.0 was noodzaak ;
Immers de Leeftijd Persoon weergave was ook een storing die niet opgelost werd,
en dus nu maar weer afwachten totdat de bestandscontrole en-reparatie tot een goed einde komt
Robert