- Bedankjes 1634
Sortering beroepen
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
Re: Sortering beroepen
11 mrt 2021 14:57 - 11 mrt 2021 14:59
Voor mijn voorstel maakt het niet uit of het in de bron staat, zolang dat maar uniek is
Met een stuk code kan er gezorgd worden dat" [*1844*]landbouwer" naar beroep=landbouwer en begin jaartal =1844 gaat. Ingeval er [*1850-1890*]scheepsbouwer staat dan beroep= scheepsbouwer en jaar begin=1850 en jaar tot=1890.
Het patroon is dus wel [*jaartalbegin-jaartaleind*]beroep en geen andere tijdsaanduidingen zoals <> en pl min
Alles kan op zijn plek blijven staan zoals je het nu invult.
De andere manier is via een gedcom en bewerkingsslag naar de standaard Aldfaer manier brengen (en dus ook met CA datums werken)
of als het zich beperkt tot een paar honderd er eens voor te gaan zitten en met de hand alles op de juiste plek zetten.
Met een stuk code kan er gezorgd worden dat" [*1844*]landbouwer" naar beroep=landbouwer en begin jaartal =1844 gaat. Ingeval er [*1850-1890*]scheepsbouwer staat dan beroep= scheepsbouwer en jaar begin=1850 en jaar tot=1890.
Het patroon is dus wel [*jaartalbegin-jaartaleind*]beroep en geen andere tijdsaanduidingen zoals <> en pl min
Alles kan op zijn plek blijven staan zoals je het nu invult.
De andere manier is via een gedcom en bewerkingsslag naar de standaard Aldfaer manier brengen (en dus ook met CA datums werken)
of als het zich beperkt tot een paar honderd er eens voor te gaan zitten en met de hand alles op de juiste plek zetten.
Laatst bewerkt 11 mrt 2021 14:59 door Han Kortekaas.
- Harm Selling
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 7
Re: Sortering beroepen
11 mrt 2021 20:57
Van mijn werk thuis gekomen ben ik gaan stoeien met het door mij aangepaste rapport en het is me gelukt daar de data achter de beroepen uit te slopen.
Op die manier is de rapportage geheel naar mijn wens.
Betekent wel dat ik de data in het veld "bron" moet gaan verplaatsen naar de velden begin- en eindjaar. Maar dat is natuurlijk ook de plek waar die data thuis horen. Op die manier kan ik de gegevens vanaf nu invoeren zoals het bedoeld is, zonder gebruik te maken van een workaround. Dus daar stop ik graag wat tijd in.
Ik zie nu geen bezwaar meer om gebruik te maken van de nieuwe versie.
Op die manier is de rapportage geheel naar mijn wens.
Betekent wel dat ik de data in het veld "bron" moet gaan verplaatsen naar de velden begin- en eindjaar. Maar dat is natuurlijk ook de plek waar die data thuis horen. Op die manier kan ik de gegevens vanaf nu invoeren zoals het bedoeld is, zonder gebruik te maken van een workaround. Dus daar stop ik graag wat tijd in.
Ik zie nu geen bezwaar meer om gebruik te maken van de nieuwe versie.