- Bedankjes 1634
Picture viewer
- M Wilbrink
- Auteur
Picture viewer
09 feb 2021 17:22
Als ik een ingevoegde foto of afbeelding aanklik in Aldfaer, krijg ik de vraag "Hoe wilt u dit bestand openen" Als ik dan het vinkje aan kruis "altijd deze app gebruiken...." Komt het programma iedere keer weer met deze vraag als ik een plaatje aanklik. Kortom, de instelling wordt niet vastgehouden. Weet iemand hier een oplossing voor?
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
Re: Picture viewer
09 feb 2021 18:00
Na die vraag moet u wel eerst het gekoppelde fotoprogramma kiezen en dan de vink 'altijd deze app gebruiken'. Ik ben bang dat u 'Aldfaer voor heeft staan en dan dit kiest.
- M Wilbrink
- Auteur
09 feb 2021 18:44
Helaas, wat ik ook probeer, de vraag komt iedere keer terug.
- Ruud de Ruiter
-
09 feb 2021 21:00
Het toewijzen van een app aan een bestand doet u niet binnen Aldfaer maar in de Windows verkenner met een rechstklik en selectie van Altijd openen met...
- Ruud de Ruiter
-
10 feb 2021 08:07 - 10 feb 2021 08:09
Aanvulling,
U moet wel de juiste app kiezen en niet Aldfaer.
EN/OF
heeft u aan de installatie van Aldfaer "gesleuteld"
U moet wel de juiste app kiezen en niet Aldfaer.
EN/OF
heeft u aan de installatie van Aldfaer "gesleuteld"
Laatst bewerkt 10 feb 2021 08:09 door Ruud de Ruiter.
- M Wilbrink
- Auteur
10 feb 2021 09:04
De juiste app staat gaat goed in Windows. Als ik een bestand met extensie jpg aanklik, opent hij Faststone image viewer. Ik kan ook een andere viewer kiezen, dat werkt allemaal prima.
Verder heb ik niet aan Aldfaer `gesleuteld`
Verder heb ik niet aan Aldfaer `gesleuteld`
- M Wilbrink
- Auteur
10 feb 2021 09:09
Wordt er in met dit vinkje aanzetten, een register instelling in Windows ingesteld? Dan zou ik het via regedit kunnen proberen. Of even kijken of het zowiezo wel goed ingesteld wordt via dit vinkje?
- Han Kortekaas
-
10 feb 2021 11:02
Als u op internet zoekt naar Faststone dan lees ik dat als je niet de jpg bestanden kunt openen gewoon de Windows Fotoviewer moet associëren met de extensies *.jpg.
Dus ga met de verkenner naar een foto; rechtermuisklik op de foto ; klik openen met; kijk naar 'meer apps' ; kies de windows fotoviewer en 'altijd gebruiken.
Dus ga met de verkenner naar een foto; rechtermuisklik op de foto ; klik openen met; kijk naar 'meer apps' ; kies de windows fotoviewer en 'altijd gebruiken.
- Hans Weggemans
-
10 feb 2021 14:51Han Kortekaas schreef : Als u op internet zoekt naar Faststone dan lees ik dat als je niet de jpg bestanden kunt openen.
Het staat misschien niet letterlijk tussen de bestandstypen, maar kan zeker wel gelezen worden door Faststone Image Viewer.
- Francke
10 feb 2021 15:58 - 10 feb 2021 15:58
Aanvulling op JPG of JPEG:
Omdat het Microsoft besturingssysteem MS-DOS alleen maar overweg kon met 3-letter extensies is .JPG ingevoerd, een “e” minder heeft dus geen invloed op de kwaliteit van de afbeelding.
Omdat het Microsoft besturingssysteem MS-DOS alleen maar overweg kon met 3-letter extensies is .JPG ingevoerd, een “e” minder heeft dus geen invloed op de kwaliteit van de afbeelding.
Laatst bewerkt 10 feb 2021 15:58 door Francke.
- M Wilbrink
- Auteur
16 feb 2021 08:45
Om bestanden te bekijken gebruik ik al jaren Faststone. Jpg of jpeg, alles word keurig weer gegeven. Ook als ik een andere viewer neem in Aldfaer en kies voor "altijd deze app gebruiken...." word het niet vast gehouden.
- Han Kortekaas
-
16 feb 2021 09:21 - 16 feb 2021 09:21
Via Start > Instellingen >vul in bestandstype kom je in een opstelling van alle geassocieerde programmas per bestandstype. Scroll eens naar jpg en kijk welk programma er aan hangt. Bij mij is dat voor alle fotobestanden irfanview.
Kun je jouw plaatje laten zien?
Kun je jouw plaatje laten zien?
Laatst bewerkt 16 feb 2021 09:21 door Han Kortekaas.