- Bedankjes 1024
Uitzoeken niet gevuld
- Marchien Smeenge
- Auteur
Uitzoeken niet gevuld
13 jan 2021 16:08
Ik heb nu al aardig wat namen in mijn stamboom, maar nu kan ik niet meer zien waar al bijlagen aan zijn gekoppeld en waaraan niet. Standaard staat het zoeken van bijlagen uit, is het niet handiger om deze standaard aan te zetten zodat je het af kan vinken als je de betreffende bijlage hebt? En kan ik dat achteraf nog doen of moet ik dan iedereen persoonlijk langs om dit aan te vinken?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: Uitzoeken niet gevuld
13 jan 2021 16:44
Uw vraag is mij niet duidelijk. Wat bedoeld u met "bijlagen"? Indien het hiermee het materiaal is, kan u gekoppelde/niet gekoppelde bestanden vinden via menu Tonen > Materiaal.
Indien "Uitzoeken" op het tabblad Diversen bedoeld wordt, maakt het m.i. geen verschil, hoe moet in beide gevallen, aan- of afvinken, altijd de personen één na één langs.
Indien "Uitzoeken" op het tabblad Diversen bedoeld wordt, maakt het m.i. geen verschil, hoe moet in beide gevallen, aan- of afvinken, altijd de personen één na één langs.
- Han Kortekaas
-
13 jan 2021 16:46 - 13 jan 2021 16:47
Kijk eens in de Bonusrapporten > Uitzoeken > Bronnen, waar u over alle of specifieke bronnen kunt zoeken of u daar de bronnen heeft ingevuld. Nergens in Aldfaer staat iets waarmee u aangeeft dat er bijlagen aanwezig zijn. Dat kunt u middels dit Bronnensjabloon wel.
Waar heeft u dat gezien?Standaard staat het zoeken van bijlagen uit,
Laatst bewerkt 13 jan 2021 16:47 door Han Kortekaas.
- Marchien Smeenge
- Auteur
14 jan 2021 16:33
Ik bedoel inderdaad de tap diversen. Ik ging ervan uit dat je daarbij aan kon geven dat je bepaalde bijlagen, geboorteaktes e.d. daar kon aangeven. Vandaar mijn opmerking, waarom staat dit niet standaard aan, zodat je af kunt vinken wanneer je het hebt.
- Marchien Smeenge
- Auteur
14 jan 2021 16:33
Ik bedoel de tap diversen. Ik ging ervan uit dat je daarbij aan kon geven dat je bepaalde bijlagen, geboorteaktes e.d. daar kon aangeven. Vandaar mijn opmerking, waarom staat dit niet standaard aan, zodat je af kunt vinken wanneer je het hebt.
- Ruud de Ruiter
-
14 jan 2021 17:02 - 14 jan 2021 17:10
Marchien,
Je gaat er, naar het schijnt, van uit dat alleen bronnen van geboorte/doop, huwelijk(civiel/kerk of overlijden/begraven bestaan.
De werkelijkkheid is anders. Er bestaan tientallen andere soorten van bronnen en dan wordt een lijst niet meer zinvol bruikbaar
Een paar voorbeelden:
Aanmostering en ontslag als bemanning van een VOC schip
Volkstellingen (vaak iedere 10 jaar)
Documenten van Onderscheidingen
Bidprentjes
Familiewapens
Plattegronden van dorpen/steden
etc etc
Of wil je bij ieder echtpaar aangeven dat je nog geen echtscheidingsdocument hebt en bij levende personen nog geen ovl akte
Je gaat er, naar het schijnt, van uit dat alleen bronnen van geboorte/doop, huwelijk(civiel/kerk of overlijden/begraven bestaan.
De werkelijkkheid is anders. Er bestaan tientallen andere soorten van bronnen en dan wordt een lijst niet meer zinvol bruikbaar
Een paar voorbeelden:
Aanmostering en ontslag als bemanning van een VOC schip
Volkstellingen (vaak iedere 10 jaar)
Documenten van Onderscheidingen
Bidprentjes
Familiewapens
Plattegronden van dorpen/steden
etc etc
Of wil je bij ieder echtpaar aangeven dat je nog geen echtscheidingsdocument hebt en bij levende personen nog geen ovl akte
Laatst bewerkt 14 jan 2021 17:10 door Ruud de Ruiter.
- Marchien Smeenge
- Auteur
14 jan 2021 19:42Waar vind ik de bonusrapporten? Is dat onder Tonen, materiaal?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
14 jan 2021 19:52 - 14 jan 2021 19:53
Marchien,
In Tonen > Rapporten > Overige
In Tonen > Rapporten > Overige
Laatst bewerkt 14 jan 2021 19:53 door JayCee.
- Marchien Smeenge
- Auteur
17 jan 2021 17:04
Hier staat bij mij geen 'overige' bij. Ik heb een afdruk toegevoegd.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
- Han Kortekaas
-
17 jan 2021 17:45 - 17 jan 2021 17:46
Marchien, blijkbaar heeft u niet de Bonusrapporten geïnstalleerd. Kijk eens onder Menu > Help > Versiebeheer Invoegtoepassingen of u daar "Bonusrapporten" ziet in het linker kolommetje. Zo niet, staat daar dan 'Alle invoegtoepassingen B_team', waar de mogelijkheid is om de Bonusrapporten te installeren. Als die er staat scroll dan in de rechterlijst van die toepassing en klik op Bonusrapporten.
Mocht die invoegtoepassing 'Alle invoegtoepassingen B_team' er niet staan zie dan dit klik hier voor de beschrijving van de installatie
(Oeps, ik zie dat jaycee me net voor was, maar ik heb iets meer)
Mocht die invoegtoepassing 'Alle invoegtoepassingen B_team' er niet staan zie dan dit klik hier voor de beschrijving van de installatie
(Oeps, ik zie dat jaycee me net voor was, maar ik heb iets meer)
Laatst bewerkt 17 jan 2021 17:46 door Han Kortekaas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marchien Smeenge
- Marchien Smeenge
- Auteur
22 jan 2021 13:08
JayCee bedankt! Hans Kortekaas. Er staat bij mij onder menu > help > versiebeheer invoegtoepassingen niets. Ook niet alle invoegtoepassingen B_team.
Ik heb de laatste versie van Aldfaer geinstalleerd zonder wijzigingen.
Inmiddels heb ik de genoemde bijlage gedownload. Ik ga ze installeren. Dank voor de uitgebreide uitleg
Ik heb de laatste versie van Aldfaer geinstalleerd zonder wijzigingen.
Inmiddels heb ik de genoemde bijlage gedownload. Ik ga ze installeren. Dank voor de uitgebreide uitleg