vastlopen nieuwe versie 8.1

Lees meer

Re: vastlopen nieuwe versie 8.1

01 jan 2021 16:22
Een voorspoedig Nieuw Jaar Ruud de Ruiter,
Dank voor de reactie. Alles van het genoemde had ik in de vorige versie, tot ik de nieuwe versie 8.1 installeerde. Had geen last van MyHeritage en ook niet van veel en wat grotere groepen. Opschonen doe ik regelmatig. Het resultaat tot nu toe is een vrij trage versie 8.1 zonder groepen en Myheritage. Maar we gaan met goede moed verder met personen invoeren.
Met vriendelijke groet, Albert Kappers

Lees meer

02 jan 2021 18:40 - 02 jan 2021 18:47
Albert, ook een bon année en vooral"gezond".

Doe ééns een rechstklik op de map Materiaal en klik Eigenschappen
Wat is het aantal octets (het getal tussen haakjes) en het aantal bestanden wat wordt opgegeven.
Octets/aantal geeft wat als gemiddelde grootte van de bestanden?
Bij mij met een aantal zeer grote PDF's maar met alle aktes verkleind naar max A4 of kleiner en een resolutie van gemiddeld 200 dpi en gecomprimeerd factor 5 is het gemiddelde voor mijn 21'504 bestanden 818 kB
Wat is dat getal bij jou ?
Achtergrond: dit kan van invloed zijn bij het oproepen van rapporten. Want als je praat van "traag" denk ik dat het (bij mij aanvaardbaar) in (grote) rapportages merkbaar is.

Aanvulling: Scans opgehaald bij archieven zijn over het algemeen A3 of groter bij 300 dpi en vaak zonder compressie. Verkleining, verlaging van de dpi en toevoegen van compressie verkleint de documenten "kwadratisch". Alleen A3 > A4 = al 4x kleiner
Laatst bewerkt 02 jan 2021 18:47 door Ruud de Ruiter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kappers A J

Lees meer

03 jan 2021 22:07
Goede avond Ruud de Ruiter. Bij mij staat tussen haakjes 11 672 558 413 bytes en dat zijn 6763 bestanden. Dit was ook zo biij de vorige versie en gaf geen enkel probleem. De problemen kwanen na installatie van versie 8. Volgens mij is daar het probleem en niet mijn bestanden.
Ik vraag mij aldus af wat is er veranderd in deze nieuwe versie tov versie 7 ? Terug gaan naar de oude versie ging niet omdat dat geblokkeerd wordt door de opslag in versie 8.1
Voor mij al dit trage om naar een ander programma te gaan, want 3 minuten wachten als je een persoon hebt ingevoerd vind ik niet te doen meer.
In ieder geval bedankt voor de reactie. MVG Albert Kappers

Lees meer

03 jan 2021 22:38 - 03 jan 2021 22:42
Nog steeds geen geantwoord op de vraag of u een standaardinstallatie hebt uitgevoerd, noch een reactie op de adviezen van Han Kortekaas. Uiteraard is dit geen verpichting, maar toch een basis nodig om advies te kunnen geven.
Laatst bewerkt 03 jan 2021 22:42 door JayCee.

Lees meer

04 jan 2021 12:07
Albert,
Hoewel dit niet de directe oorzaak kan zijn, heb je toch erg groot materiaal. Gemiddeld 1,7 Mb wat het dubbele is vergeleken met mij. Vermoedelijk door geen of weinig compressie en grote "papiermaten" Zie als voorbeeld: www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/foto%20afmetingen.pdf

Maar ik zou wel eens een kijkje willen nemen in je PC om te zien hoe je installatie is want ik denk dat daar de oorzaak van je probleem moet liggen. Neem buiten het forum om contact op. Klik op "Meer" bij mijn naam voor het e-mail adres

Lees meer

04 jan 2021 23:22
Ruud de Ruiter heeft het eufel gevonden na bijna 2 uren zoeken. Het uitpakken van de stamboom bij opstarten geeft een grote hoeveelheden kleine bestanden. Op de plek waar de stamboom stond was daar te weinig ruimte voor.
Nogmaals hartelijk dank voor de oplossing Ruud

Lees meer

05 jan 2021 07:45 - 05 jan 2021 08:00
Teamviewer sessie: Installatie was als volgt:
*.aldf bestanden op medium G:\ met een capaciteit van circa 3 GB waarvan 1.9 GB gebruikt. Ook de V-kopie verwijst naar G:\
Programma op externe SSD U:\ en ook het materiaal op deze schijf
Gevolg: na uitpakken Genea-bestand op G:\ (te) weinig werkruimte beschikbaar op G:\ plus veel communicatie tussen G:\ en U:\ over relatief langzame verbindingen.
*.aldf bestanden verplaatst naar een map Aldfaer_data op U:\.
Map Materiaal op U:\ verplaatst naar Aldfaer_data
Werking nu “normaal” en niet rond 30 seconden of meer wachten tot een mutatie was uitgevoerd.
G:\ nu uitsluitend voor v-kopie. Het heeft "even" geduurd tot ik door had wat de oorzaak was.

Hoofdlettergevoeligheid Achternaam opgeheven. Om dat te kunnen doen was het nodig om “dubbele” (foutieve) spellingen te corrigeren want als gevolg van de hoofdlettergevoeligheid kwamen dezelfde (niet “Belgische”) achternamen voor beginnend met een kleine letter en hoofdletter (en werkt auto aanvullen op achternaam ook niet meer juist)

Materiaal:gemiddelde grootte 1.7 MB wat duidt op gebruik van te groot, in "papiermaten" en onvoldoende gecomprimeerd, materiaal. Dienaangaand voor geïnteresseerden:
www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/foto%20afmetingen.pdf
en tevens om groepsgewijze te verkleinen:
www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Irfanview%20Resize.pdf
Laatst bewerkt 05 jan 2021 08:00 door Ruud de Ruiter.

Gemaakt door Kunena