- Bedankjes 0
vastlopen nieuwe versie 8.1
- Kappers A J
- Auteur
Lees minder
Lees meer
vastlopen nieuwe versie 8.1
21 dec 2020 21:47
Na de installatie van 8.1 kreeg ik herhaaldelijk dat als ik een persoon wilde verwijderen het systeem vastliep. Alleen opnieuw opstarten hielp dan. Op zich nog te doen. Na de laatste windows update begon het programma heel langzaam te worden. Eerst dacht ik het te verhelpen met een nieuwe installatie. Bleef het zelfde. Ook de externe harde schijf waar het programma op staat op een andere PC aansluiten geeft het zelfde resultaat. Bij de vorrige versie had ik nooit problemen. Wat te doen : terug naar versie 7 of op een oplossing voor dit probleem afwachten.
Met vriendelijke groet.
Albert Kappers
Met vriendelijke groet.
Albert Kappers
- Han Kortekaas
-
Re: vastlopen nieuwe versie 8.1
22 dec 2020 00:51
Wanneer is de laatste keer geweest dat u Stamboom > Bestandscontrole en -reparatie heeft gedraaid?
Het is niet het programma maar de stamboom zelf die opgeschoond moet worden.
Het is niet het programma maar de stamboom zelf die opgeschoond moet worden.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Kappers A J
- Kappers A J
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
22 dec 2020 14:59
Goede middag Han Kortekaas,
Een paar maanden terug nog bij gebruik versie 7 de bestandscontrole gedaan. Nu zojuist 2 x "Bestand opschonen" en "Bestandscontrole en -reparatie" gedaan. Nauwelijks verbetering. Wat nu ?
Met vriendelijke groet, Albert Kappers
Een paar maanden terug nog bij gebruik versie 7 de bestandscontrole gedaan. Nu zojuist 2 x "Bestand opschonen" en "Bestandscontrole en -reparatie" gedaan. Nauwelijks verbetering. Wat nu ?
Met vriendelijke groet, Albert Kappers
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
22 dec 2020 16:42 - 22 dec 2020 16:43
Heeft u een standaardinstallatie? Heeft u veel en/of grote groepen aangemaakt?
Laatst bewerkt 22 dec 2020 16:43 door JayCee.
- Kappers A J
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
22 dec 2020 17:30
Ik heb een paar groepen. Ik zal ze eens verwijderen en dan zien wat het opleverd
- Kappers A J
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
22 dec 2020 20:20
Ik heb alle groepen dan maar verwijderd en het gaat een stuk sneller. Blijkbaar te veel groepen voor versie 8.1. Dat weten we dan ook weer. Bedankt voor de tip
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
22 dec 2020 20:46 - 22 dec 2020 20:50
Probee het volgende ook eens, conroleer of de koppeling met 'online diensten' met MyHeritage permanent actief staat, zo ja uitvinken.
Lees ook dit bericht.
Lees ook dit bericht.
Laatst bewerkt 22 dec 2020 20:50 door JayCee.
- Hans Weggemans
-
23 dec 2020 10:38
Een paar groepen moet kunnen, ik heb er 90, ook grote.
Wat bij mij grote snelheidswinst opleverde was het uitzetten van kleine afbeeldingen zichtbaar op de tabbladen, de afbeeldingen toewijzen aan een gebeurtenis (hoort bij).
Installatie op een harde schijf zal ook zeker sneller zijn dan op een externe schijf/
Wat bij mij grote snelheidswinst opleverde was het uitzetten van kleine afbeeldingen zichtbaar op de tabbladen, de afbeeldingen toewijzen aan een gebeurtenis (hoort bij).
Installatie op een harde schijf zal ook zeker sneller zijn dan op een externe schijf/
- Kappers A J
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
23 dec 2020 13:24
Het levert inderdaad snelheid op. Blijft voor mij raar dat ik daar in de vorige versie totaal geen last had van groepen en MyHeritage. Overigens nog niet de snelheid van de vorige versie terug. Wat zou er veranderd zijn tov de vorige versie dat dit kan gebeuren???
- Kappers A J
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
30 dec 2020 23:17
Ik heb bemerkt dat bij opstarten van het programma er mappen in de Map Documenten op de C-schijf worden aangemaakt. Aangezien ik vanaf een externe harde schijf werk welke ik regelmatig ook op andere lokaties op andere computers aansluit zijn deze overbodig. Gedcom en Materiaal sla ik elders op als aangegeven in de instellingen. Zou het kunnen dat dit extra vertraging in de werking van Aldfaer veroorzaakt? Ik moet soms ettelijke minuten wachten voor het tussentijds opslaan van de stamboom.
- Han Kortekaas
-
30 dec 2020 23:36 - 31 dec 2020 07:43
Een van de vragen was of u een standaard installatie hebt, waar u geen antwoord op heeft gegeven. Nu zegt u dat u vanaf een externe disk werkt en dat die - naar mijn veronderstelling - met verschillende PC's is verbonden. Is dat een netwerk of hoe moet ik dat zien.
Staat Aldfaer.exe echt op die externe schijf, zo ja, probeer dat eens recht te zetten verhuis de installatemap naar C:\Aldfaer\
De aanmaak van mappen bij een geïnstalleerde Aldfaer zal in een volgende versie verholpen zijn.
Staat Aldfaer.exe echt op die externe schijf, zo ja, probeer dat eens recht te zetten verhuis de installatemap naar C:\Aldfaer\
De aanmaak van mappen bij een geïnstalleerde Aldfaer zal in een volgende versie verholpen zijn.
Laatst bewerkt 31 dec 2020 07:43 door Webmaster.
- Ruud de Ruiter
-
31 dec 2020 07:55 - 31 dec 2020 08:04
Kappers
Re: mappen aangemaakt: dat zijn vermoedelijk die welke in C:\Users\uwnaam\Documents\Aldfaer\Rapportuitvoer staan als gevolg van een opgeroepen rapport. De locatie is afhankelijk van uw Instellinen > Rapporten > Bestanden > Rapportuitvoer. Dienaangaande is er niets veranderd t.o.v. vorige versies. Af en toe "opruimen" kan helpen.
Het kan ook de map zijn waar het stamboombestand wordt uitgepakt bij opening van een bestand met een mapnaam als b.v. _0xADFAE350_uw_bestandsnaam
U zegt te werken vanaf een externe schijf. Ik doe dat al jaren met een bestand van ruim 75'000 personen met ruim 21'000 materiaal bestanden.
Niet alleen mijn bestanden, maar ook het programma staan op de externe schijf waarbij de v-kopie locatie C:\Vkopie is zodat bij afsluiten een v-kopie op de gebruikte PC achterblijft. Ik hoef dus alleen de harde schijf mee te nemen en kan dus met Aldfaer werken op iedere PC
Het opstarten en afsluiten duurt wat langer. De werking zelf niet merkbaar met uitzondering van sommige rapporten maar voor mij gewoon aanvaardbaar.
Misschien helpt het volgernde : www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20extern.pdf
Aanvulling: geen reclame maar info: mijn externe HD is een Transcend Storejet. Een "rugged" (niet solid state) harde schijf welke veilig getransporteerd kan worden. Je moet hem natuurlijk niet van de Eiffeltoren laten vallen
Re: mappen aangemaakt: dat zijn vermoedelijk die welke in C:\Users\uwnaam\Documents\Aldfaer\Rapportuitvoer staan als gevolg van een opgeroepen rapport. De locatie is afhankelijk van uw Instellinen > Rapporten > Bestanden > Rapportuitvoer. Dienaangaande is er niets veranderd t.o.v. vorige versies. Af en toe "opruimen" kan helpen.
Het kan ook de map zijn waar het stamboombestand wordt uitgepakt bij opening van een bestand met een mapnaam als b.v. _0xADFAE350_uw_bestandsnaam
U zegt te werken vanaf een externe schijf. Ik doe dat al jaren met een bestand van ruim 75'000 personen met ruim 21'000 materiaal bestanden.
Niet alleen mijn bestanden, maar ook het programma staan op de externe schijf waarbij de v-kopie locatie C:\Vkopie is zodat bij afsluiten een v-kopie op de gebruikte PC achterblijft. Ik hoef dus alleen de harde schijf mee te nemen en kan dus met Aldfaer werken op iedere PC
Het opstarten en afsluiten duurt wat langer. De werking zelf niet merkbaar met uitzondering van sommige rapporten maar voor mij gewoon aanvaardbaar.
Misschien helpt het volgernde : www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Aldfaer%20extern.pdf
Aanvulling: geen reclame maar info: mijn externe HD is een Transcend Storejet. Een "rugged" (niet solid state) harde schijf welke veilig getransporteerd kan worden. Je moet hem natuurlijk niet van de Eiffeltoren laten vallen
Laatst bewerkt 31 dec 2020 08:04 door Ruud de Ruiter.