- Bedankjes 1634
Twee personen worden in het 'relatie veld' dubbel weergegeven
- Jan Horstman
- Auteur
Twee personen worden in het 'relatie veld' dubbel weergegeven
06 dec 2020 00:54
Zoals in de titel van het onderwerp al wordt beschreven, twee personen worden dubbel weergegeven. Zie bijgaand de personen Jan Horsman en Aaltjen Kempermans. Zowel Jan als Aaltjen staan niet dubbel in de 'database'.
Andere relaties worden correct weergegeven. Enig idee wat het probleem is? Alvast bedankt voor de oplossing.
Software : Windows 10, Aldfaer versie 8.1
Andere relaties worden correct weergegeven. Enig idee wat het probleem is? Alvast bedankt voor de oplossing.
Software : Windows 10, Aldfaer versie 8.1
Bijlage niet gevonden
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
Re: Twee personen worden in het 'relatie veld' dubbel weergegeven
06 dec 2020 02:24
U heeft Aaltjen twee keer gekoppeld. Klik rechtermuis op 1 van de twee en ontkoppel. U laat niet zien aan welke Aaltjen de kinderen zijn verbonden.
- Jan Horstman
- Auteur
06 dec 2020 13:05
Bedankt voor de snelle reactie.
Helaas kan ik beide Aaltjens niet ontkoppelen. Bij beide Aaltjens krijg ik de melding.
Er zijn kinderen aan deze relatie gekoppeld.Verwijderen is niet mogelijk.
Als ik in de Personenlijst kijk bij de gegevens van Jan Horsman, dan heeft hij 2 maal een relatie met Aaltjen.
Helaas kan ik beide Aaltjens niet ontkoppelen. Bij beide Aaltjens krijg ik de melding.
Er zijn kinderen aan deze relatie gekoppeld.Verwijderen is niet mogelijk.
Als ik in de Personenlijst kijk bij de gegevens van Jan Horsman, dan heeft hij 2 maal een relatie met Aaltjen.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
06 dec 2020 14:00 - 06 dec 2020 14:06
Bij vrouw (1) is geen huwelijksdatum ingevuld. Dezelfde kinderen zijn blijkbaar aan beide vrouwen en vader gekoppeld geworden.(*)
Selecteer vrouw (1) en ontkoppel de kinderen. Bij de eerste vraag > Ja klikken. Bij de 2de vraag of de kinderen ook van de andere vrouw ontkopeld moeten worden > klik Neen zodat de kinderen aan haar gekoppeld blijven. Ontkoppel vervolgens vrouw (1) van haar partner. Als vrouw (2) geen kinderen toont, ontkoppel de vrouw en koppel opnieuw. Gezien de kinderen nog steeds aan haar gekoppled zijn worden zij ook aan de vader terug gekoppeld.
(*) aan Aldfaer: zou Aldfaer hierop geen controle kunnen uitvoeren?
Selecteer vrouw (1) en ontkoppel de kinderen. Bij de eerste vraag > Ja klikken. Bij de 2de vraag of de kinderen ook van de andere vrouw ontkopeld moeten worden > klik Neen zodat de kinderen aan haar gekoppeld blijven. Ontkoppel vervolgens vrouw (1) van haar partner. Als vrouw (2) geen kinderen toont, ontkoppel de vrouw en koppel opnieuw. Gezien de kinderen nog steeds aan haar gekoppled zijn worden zij ook aan de vader terug gekoppeld.
(*) aan Aldfaer: zou Aldfaer hierop geen controle kunnen uitvoeren?
Laatst bewerkt 06 dec 2020 14:06 door JayCee.
- Ruud de Ruiter
-
06 dec 2020 14:16
Eenvoudiger
Voeg bij Aaltje 2 (die met een huwdatum) de ovl datum van Aaltje 1 toe.
Breng Aaltje 1 in het hoofdvenster en doe Persoon verwijderen
Voeg bij Aaltje 2 (die met een huwdatum) de ovl datum van Aaltje 1 toe.
Breng Aaltje 1 in het hoofdvenster en doe Persoon verwijderen
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
06 dec 2020 14:32
nog eenvoudiger 
plaats vrouw (1) in hoofdvenster door dubbelklik en verwijder persoon.
plaats vrouw (1) in hoofdvenster door dubbelklik en verwijder persoon.
- Ruud de Ruiter
-
06 dec 2020 14:48
JayCee
En dan ben je de ovl datum kwijt
En dan ben je de ovl datum kwijt
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
06 dec 2020 16:24 - 06 dec 2020 16:25
Ruud,
Beide dames afzonderlijk in het hoofdscherm tonen beiden dezelfde ovl datum (getest), door 2x gekppeld te zijn. In de personenlijst wordt ovl datum maar éénmaal getoond.
Beide dames afzonderlijk in het hoofdscherm tonen beiden dezelfde ovl datum (getest), door 2x gekppeld te zijn. In de personenlijst wordt ovl datum maar éénmaal getoond.
Laatst bewerkt 06 dec 2020 16:25 door JayCee.
- Evert
06 dec 2020 17:47
Dag JayCee,
Het is zelfs ietwat gecompliceerder als je kijkt naar de vermelde gegevens.
De ene heeft een concrete +datum en de andere een concrete x datum.
Dus ja, eerst de relevante gegevens overnemen en dan pas de overige actie(s) uitvoeren.
Groet,
Evert.
Het is zelfs ietwat gecompliceerder als je kijkt naar de vermelde gegevens.
De ene heeft een concrete +datum en de andere een concrete x datum.
Dus ja, eerst de relevante gegevens overnemen en dan pas de overige actie(s) uitvoeren.
Groet,
Evert.
- Jan Horstman
- Auteur
06 dec 2020 18:39- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
06 dec 2020 19:57 - 06 dec 2020 20:00
Jan,
Logisch, het is telekens dezelfde persoon die tweemaal gekoppeld is. Wel komen beiden 2 x voor onder relatie. Éénmaal met huwelijksdatum en éénmaal zonder.
Heeft u het kunnen oplossen met de adviezen?
Logisch, het is telekens dezelfde persoon die tweemaal gekoppeld is. Wel komen beiden 2 x voor onder relatie. Éénmaal met huwelijksdatum en éénmaal zonder.
Heeft u het kunnen oplossen met de adviezen?
Laatst bewerkt 06 dec 2020 20:00 door JayCee.
- Han Kortekaas
-
06 dec 2020 23:14
Jan,
om te kunnen zeggen dat er maar 1 Aaltje is moet u de Personenlijst minstens op twee elementen sorteren (1) Achternaam (2) Voornaam . Zelf heb ik dan ook nog (3) geboortedatum bij.
Bij het begin toonde u niet alles, nu ik meerdere plaatje heb gezien denk ik echt dat er twee Aaltjes zijn.
1. Als er slechts 1 Aaltje is dan is het onmogelijk om de ene keer een ovl datum te laten zien en op de volgende regel een specifieke relatiedatum met weglating van de ovl datum
2. op het laatste plaatje is te zien dat Aaltje 9 kinderen in totaal heeft en de Aaltje gekoppeld aan Jan heeft er 3 van Jan en 7 in totaal.
om te kunnen zeggen dat er maar 1 Aaltje is moet u de Personenlijst minstens op twee elementen sorteren (1) Achternaam (2) Voornaam . Zelf heb ik dan ook nog (3) geboortedatum bij.
Bij het begin toonde u niet alles, nu ik meerdere plaatje heb gezien denk ik echt dat er twee Aaltjes zijn.
1. Als er slechts 1 Aaltje is dan is het onmogelijk om de ene keer een ovl datum te laten zien en op de volgende regel een specifieke relatiedatum met weglating van de ovl datum
2. op het laatste plaatje is te zien dat Aaltje 9 kinderen in totaal heeft en de Aaltje gekoppeld aan Jan heeft er 3 van Jan en 7 in totaal.