Flexitree

• Ann Staelens
  • Auteur

svg viewer

06 aug 2020 16:39 - 06 aug 2020 16:43
Hallo, kan ik mij helpen.

Ik heb een Bonus rapport FleXiTree rapport gemaakt met Aldfaer en krijg sommige weergaven niet open met Internet Explorer 11, omdat ik geen SVG viewer heb.
Waar kan ik een veilige en bruikbare SVG viewer downloaden?
In ieder geval niet meer via Adobe die geen ondersteuning meer biedt sinds 2009.

Groeten
Ann
Laatst bewerkt 06 aug 2020 16:43 door Ann Staelens. Reden: Hoort wellicht onder de rubriek bonus rapporten, maar weet niet waar dit te wijzigen...

Lees meer

Re: svg viewer

06 aug 2020 16:55
Ann,

Ga naar Menu Tonen->Rapporten...
Overige Rapporten...
Bonus Rapporten...
Grafisch...
En daar vind je je Instructie hoe je aan de svg viewer komt

• Ann Staelens
  • Auteur

09 aug 2020 14:03
Beste Meije,

Dank voor uw antwoord.
Ik heb de stappen kunnen volgen, maar kom bij het doorklikken in de lijst op de link naar de gewenste dowload op een Adobe-pagina terecht met volgende boodschap:
Not Found
The requested URL /pub/adobe/magic/svgviewer/win/3.x/3.03/nl/SVGICC.exe was not found on this server.

Ik stel me ook de vraag is er geen andere oplossing te vinden.
Zowel Internet Explorer als die SVG-viewer worden niet meer ondersteund en het wordt afgeraden om niet ondersteunde programma's te gebruiken omwille van lekken voor ongewenste indringers.

Groeten
Ann

• Ann Staelens
  • Auteur

Re: FleXiTree grafische weergave nageslacht cirkel wordt niet weergegeven

09 aug 2020 14:14
Beste,

Ik heb een stamboom opgemaakt en daarvan een Bonus rapport FleXiTree.
Tot voor kort kon ik bij nageslacht de grafische cirkel weergeven, maar nu lukt dat niet meer.
Is er iemand die me kan vertellen wat er fout is gelopen.

Bijkomende info met bijkomende vraag
Ik heb de SVG-viewer en werk voor de stamboom met Internet Explorer, dit zijn programma's die jullie blijven aanraden, maar die eigenlijk niet meer ondersteund worden.
Zijn er andere oplossingen?

Dank voor uw hulp.
Ann

Lees meer

09 aug 2020 17:11
Anne,
u heeft hetzelfde onderwerp in verschillende berichten gesteld. Blijkbaar zijn die berichten nu samengevoegd.

Mijn vraag is nu of u de SVGviewer nu wel of niet heeft. Zo neen kan ik u die via WeTransfer leveren.

Er zijn voor zover ik weet mondiaal geen opvolgers voor deze applicatie.

Lees meer

10 aug 2020 08:25 - 10 aug 2020 08:27
Anne,
Aldfaer gebruikt IE/SVG voor de interne browser (= het rapportvenster)
Voor weergave in andere browsers is het van belang te weten dat diverse internet browsers de SVG functie nu standaard ingebouwd hebben. Ik meen te weten dat dit o.a. Firefox en ook MS Edge zijn en mogelijk ook andere.
SVG is, ondanks sinds 2009 niet meer ondersteund, nog steeds bij Adobe downloadbaar.

Je cirkel probleem heb ik geen verklaring voor
Laatst bewerkt 10 aug 2020 08:27 door Ruud de Ruiter.

• Ann Staelens
  • Auteur

10 aug 2020 21:34
Dank voor jullie reacties.

Ik had eerder die SVG-viewer van Adobe, maar omdat ik bepaalde dingen niet meer kon openen, dacht ik dat die op een of andere manier van mijn PC was verdwenen.
Bij een eerdere poging via de Adobe en ook na de uitleg die Meije van Slageren me bezorgde, was het mij niet gelukt om opnieuw aan het installatiebestand te geraken.
Zoals ik schreef kreeg ik alleen een foutmelding te zien.
Ondertussen heb ik via een vriend dat installatiebestand ontvangen en opnieuw geïnstalleerd, maar er is geen verbetering.
De cirkel bij nageslacht doet het niet, ook de sierstamboom bij voorgeslacht toont een witte achtergrond met tekst zonder de uitgewerkte kadertjes.
Dus wellicht alles waarvoor een SVG-viewer nodig is werkt niet.

Ik vrees dat er een instelling in Internet Explorer niet goed staat bij mij, maar ik vind niet meer terug wat ik anders moet instellen.
Ik meen me te herinneren dat ik via instellingen/ internetopties/ beveiliging/ aangepast niveau iets moet aanpassen bij ActiveX, maar bij die vriend staat daar alles precies zoals bij mij en bij hem werkt het wel.

Moet je iets bijzonders instellen bij Edge, want met die browser krijg ik de stamboom niet open.

Vriendelijke groet
Ann

Lees meer

11 aug 2020 08:28
Ann
Maak een persoonskaart van een persoon. Laat die openstaan.
In de Windows verkenner, ga naar de map
….Documents\Aldfaer\Rapportuitvoer\1597126803(of ander nummer)
Doe een rechtsklik op aldfaertmp.html en kies b.v Windows Edge (of andere browser) als de browser die altijd gebruikt moet worden

Als nu het rapport in de interne browser voor staat, een klik op het wereldbolletje moet dan het rapport in Edge (of andere browser) openen

• Ann Staelens
  • Auteur

11 aug 2020 09:11
Na de installatie van SVGView.exe zie ik volgende schermen bij het openen van het index bestand met IE uit de flexitree map.
Bij het opvragen van de nageslachtscirkel zie ik eenmalig een venster van de SVG viewer met op de achtergrond platte tekst i.p.v. de gewenste cirkelafbeelding.
Na het klikken op Accept zie ik de titel van het opgevraagde scherm en verder niets meer.
Misschien kan dit voor iemand een aanwijzing zijn om mij verder te helpen?
Alvast bedankt.

• Ann Staelens
  • Auteur

11 aug 2020 09:26
Ruud,

Dank je wel, maar er is iets mis met mijn flexitree denk ik.
Ik heb je stappen gevolgd en dat lukt met Edge, maar als ik probeer om de index.html of een ander html bestand uit de map flexitree te openen lukt dat niet met Edge.
Ik krijg die wel open met IE en met Chrome.

Ann

• Ann Staelens
  • Auteur

11 aug 2020 10:13
Ruud,

Ik heb nog een vreemde vaststelling.
Het bestand aldfaertmp.html van die persoonskaart kan ik niet openen met IE.
Het is te zeggen.
Het bestand gaat open, verdwijnt, gaat nog eens open en verdwijnt opnieuw, waarna ik volgende melding zie:

U kunt niet terug naar de bezochte pagina.
Deze website wordt niet door Internet Explorer hersteld, omdat er een blijvend probleem is met de website.
Mogelijke acties:
Naar de startpagina gaan
Probeer de bezochte pagina opnieuw te openen
Meer informatie Meer informatie

Bij het openen met Edge en Chrome kan ik de afbeeldingen niet weergeven.
er komt wel een venster tevoorschijn, maar het venster blijft leeg.
Niet zo belangrijk voor mij, maar als dit bij anderen wel lukt is er iets fout met mijn PC.

Wat ik wel wil is de vele uitgebreide weergavemogelijkheden van FleXiTree benutten en dan ook doorgeven aan de mensen van de stamboom die ik heb gemaakt van de familie Van de Sompele.

Gr.
Ann

Lees meer

Re: svg viewer / Flexitree Index.html

11 aug 2020 11:29 - 11 aug 2020 11:40
Na een laatste Windows10 update constateer ik dat de index.html geopend wordt maar het daarin opgenomen javascript niet uitgevoerd wordt. Wel in IE en Safari, niet in Edge en FireFox
Wordt naar gekeken.

Overigens, als Flexitree binnen Aldfaer gestart wordt kan het laatste rapport altijd afgedrukt worden.
Met de SVG viewer zijn er geen problemen met de nageslachtcirkel.
Laatst bewerkt 11 aug 2020 11:40 door Han Kortekaas.

Gemaakt door Kunena