- Bedankjes 0
Stamboom
- Joop Boumans
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Stamboom
16 mei 2020 20:08
Hallo ik heb een nieuwe laptop sinds gisteren en nu wil ik er Aldfaer opzetten dat nu op mijn oude laptop staat maar dat lukt niet ook niet via de usb-stick. Hoe kan het dan wel? Dat is mijn vraag. vast bedankt allemaal
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
- Joop Boumans
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Re: Stamboom
18 mei 2020 14:53
Sorry maar ik heb alfaer opnieuw gedownload en ik heb de stambomen op de externe schijf staan en ook nog op de usb-stick maar er gebeurd niets. Wat ik ook probeer ik ben al dagen bezig om op deze laptop mijn programma's van de oude laptop naar de nieuwe te zetten. Tot nu toe met heel weinig geluk. Met die stamboom gegevens alles al geprobeerd maar nee dus en dat bericht dat ik van ..... die is voor mij op mijn oude dag niet te snappen, sorry
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
18 mei 2020 21:01 - 18 mei 2020 21:02
Koppel de externe schijf of de USB. Start Aldfaer en ga naar menu Bestand > Zoek Aldfaer-bestanden Vink Stambomen en veiligheidskopieën aan > vink de verwisselbare schijf aan (de externe schijf of de USB) > klik op Zoek.
Klik op de stamboom of de veiligheidskopie die u in Aldfaer wil inlezen > klik Open stamboom. De stamboom zal nu in Aldfaer openen. Opslaan als - geef de naam en vagigeer naar de locatie > OK. Indien u een standaardinstallatie hebt uitgevoerd is de locatie C:\Users\<gebruiker>\Documents\Aldfaer\Stambomen. Als dat klaar is maak dan meteen een veiligheidskopie en opslaan in C:\Users\<gebruiker>\Documents\Aldfaer\Veiligheidskopie.
Als u er niet uitkomt kan ik, indien u dit wenst, hulp bieden via Teamviewer. Wat is Teamviewer? . Zo ja, klik in de linker kolom op "Meer" voor mijn e-mail en stuur mij een bericht om af te spreken.
Klik op de stamboom of de veiligheidskopie die u in Aldfaer wil inlezen > klik Open stamboom. De stamboom zal nu in Aldfaer openen. Opslaan als - geef de naam en vagigeer naar de locatie > OK. Indien u een standaardinstallatie hebt uitgevoerd is de locatie C:\Users\<gebruiker>\Documents\Aldfaer\Stambomen. Als dat klaar is maak dan meteen een veiligheidskopie en opslaan in C:\Users\<gebruiker>\Documents\Aldfaer\Veiligheidskopie.
Als u er niet uitkomt kan ik, indien u dit wenst, hulp bieden via Teamviewer. Wat is Teamviewer? . Zo ja, klik in de linker kolom op "Meer" voor mijn e-mail en stuur mij een bericht om af te spreken.
Laatst bewerkt 18 mei 2020 21:02 door JayCee.
- Joop Boumans
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
21 mei 2020 17:18
Hallo ik heb een vraag die gaat over het overzetten van mijn stamboom programma en de mappen over de stamboom die op mijn oude laptop staan die ik nu naar de nieuwe laptop moet gezet worden. ik heb wel al aldfaer al op de laptop staan maar daar staan geen gegevens op dus hoe krijg ik die erop want ik heb die gegevens alleen nog op de externe schijf staan. Maar ook die krijg ik niet over gezet wat nu? Dus zou ik heel graag een duidelijk en begrijpelijk antwoord willen krijgen want anders gaat het boven mijn pet uit op mijn oude dag. Ik hoop snel op antwoord want waar ik dat antwoord moet vinden is ook al moeilijk voor mij ik dacht dat ik daar een mailtje van krijg? Vast bedankt. Joop Boumans.
- Han Kortekaas
-
- Joop Boumans
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
31 mei 2020 14:01
Hallo ik heb nog steeds een probleem met mijn aldfear. Ik heb een nieuwe laptop gekocht en daar heb ik heet programma Aldfear op gezet. Maar als ik dat open dan zie ik een lege stamboom. En omdat ik op de oude niet meer de gegevens kan vinden ben ik bang dat ik het allemaal kwijt ben? Maar ik heb het wel op de externe schijf staan en misschien nog op cd-tjes? Maar dat weet ik weer niet over te zetten naar dat stamboom programma (Aldfear) Hoe moet dat toch allemaal en is het erg ingewikkeld voor een man op leeftijd (bijna 75)? De oude bestanden nergens meer terug behalve dan op de externe schijf. En ik heb een poosje geleden al een beetje antwoord gekregen van iemand bij forum maar daar heb ik op geantwoord dat de manier die hij uitlegde naar mij toe , voor mij niet te snappen was. Sorry, maar zijn er ook simpele manieren? Anders kan ik het stamboom verleden wel gaan vergeten en neem ik aan dat ik alles kwijt ben en van voor af aan zou moeten beginnen. Maar daar begin ik dan maar niet meer aan want ik had vier stambomen. Hopelijk hebben jullie nog iets positiefs te melden anders is het over en uit. Vast bedankt en groeten van Joop Boumans.
- Han Kortekaas
-
31 mei 2020 14:51
U heeft een aanbod gekregen van JayCee op met teamviewer uw PC te bekijken. Waarom maakt u daar geen gebruik van?
- tessa reinders
01 jun 2020 12:22
Hallo , Dit heb ik ook gebruikt om alles over te zetten van mijn PC naar mijn laptop. Maar dan krijg ik eerst melding dat mijn gegeven in een oude versie is gemaakt en ik beter import kan gebruiken. op mijn PC met export naar mijn USB gezet en dan met import naar mijn Laptop maar dan krijg ik geen gegeven te zien. Ik rijg alleen een scherm te zien maar ik alles kan invullen maar wat er ingevuld is is niet aanwezig.
- Han Kortekaas
-
01 jun 2020 12:40
U heeft blijkbaar op uw PC nog steeds Aldfaer 7 en op uw laptop staat inmiddels 8.1 omdat u daar overnieuw heeft geïnstalleerd. Als u nu een stamboom van uw PC naar de LT brengt, dan is dat bestand niet te lezen omdat die eerst geconverteerd moet worden van 7 naar 8.1.
Het meest eenvoudige is om op uw PC Aldfaer te upgraden naar 8.1 en dan nogmaals de stamboom op uw USB over te zetten.
Als u dat niet wilt dan denk ik dat u de Bestand -> Gedcom -import nog eens over moet doen. Of , als u op de LT een leeg scherm heeft de stamboom op te zoeken met Bestand -> Zoek Aldfaer bestanden.
Het meest eenvoudige is om op uw PC Aldfaer te upgraden naar 8.1 en dan nogmaals de stamboom op uw USB over te zetten.
Als u dat niet wilt dan denk ik dat u de Bestand -> Gedcom -import nog eens over moet doen. Of , als u op de LT een leeg scherm heeft de stamboom op te zoeken met Bestand -> Zoek Aldfaer bestanden.
- tessa reinders
01 jun 2020 12:47
Ik heb op mijn PC geprobeerd de update te doen en daarna heb ik Gedrom-import nog een keer gedaan maar ik krijg dan nog steeds dezelfde melding. Ik snap er niks meer van. Ik moet er denk ik wel bij zeggen dat ik op mijn PC een oudere versie 6.2 heb. Ik heb de Gedrom bestand gekozen via zoek aldfaer bestand en dan geeft die aan dat die het uitpakt maar dan gebeurd er niks.
- Han Kortekaas
-
01 jun 2020 13:31
Tessa,
ook stambomen lager dan 7 moeten eerst via 7.2 geconverteerd worden of via de gedcom methode overgezet worden.
Ik denk dat u de Bestand -> Importeer gedcom niet goed heeft uitgevoerd. Is er wel een nieuw stamboombestand gemaakt en ziet u die dan ook staan als u met de Windows verkenner kijkt op Documenten\Aldfaer\Stambomen.
Als u de import correct heeft gedaan dan moet u met de functie Bestand -> Zoek Aldfaer bestanden met het vinkje op stambomen en aan de rechterkant bij Waar zoeken een vinkje bij de schijf C:\. Als u dan die regel selecteert door er op te klikken dan komt er een knop 'Open stamboom'. Klik daarop dan wordt de stamboom geopend. Een gedcombestand kun je niet openen met de stamboomzoeker. Dat doe je met de Importeer gedcom en daarna spreek je niet meer van een gedcom.
Gebruikt u soms McAfee als virusbeschermer.
ook stambomen lager dan 7 moeten eerst via 7.2 geconverteerd worden of via de gedcom methode overgezet worden.
Ik denk dat u de Bestand -> Importeer gedcom niet goed heeft uitgevoerd. Is er wel een nieuw stamboombestand gemaakt en ziet u die dan ook staan als u met de Windows verkenner kijkt op Documenten\Aldfaer\Stambomen.
Als u de import correct heeft gedaan dan moet u met de functie Bestand -> Zoek Aldfaer bestanden met het vinkje op stambomen en aan de rechterkant bij Waar zoeken een vinkje bij de schijf C:\. Als u dan die regel selecteert door er op te klikken dan komt er een knop 'Open stamboom'. Klik daarop dan wordt de stamboom geopend. Een gedcombestand kun je niet openen met de stamboomzoeker. Dat doe je met de Importeer gedcom en daarna spreek je niet meer van een gedcom.
Gebruikt u soms McAfee als virusbeschermer.