- Bedankjes 996
soort relatie - concubine
- Ruud de Ruiter
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
soort relatie - concubine
26 mrt 2020 08:11 - 26 mrt 2020 08:15
Ik kom dat meermaals tegen maar voor concubine is geen echte mogelijkheid aanwezig. Indien mogelijk in gedcom, s.v.p toevoegen als keuze
Geen relatie laat het koppelen van een kind niet toe
Onbekende relatie ? De soort relatie is bekend
zie b.v. en.wikipedia.org/wiki/Alexander_I_of_Russia - tabel Children
Geen relatie laat het koppelen van een kind niet toe
Onbekende relatie ? De soort relatie is bekend
zie b.v. en.wikipedia.org/wiki/Alexander_I_of_Russia - tabel Children
Laatst bewerkt 26 mrt 2020 08:15 door Ruud de Ruiter.
- Antoon
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 95
Re: soort relatie - concubine
26 mrt 2020 08:38
'Geen relatie' laat het koppelen van een wel toe, wat zou anders de reden zijn dat deze relatie bestaat?
- Ruud de Ruiter
-
Auteur
26 mrt 2020 09:35 - 26 mrt 2020 09:41
Antoon,
Niet aan beide personen, alleen aan de persoon in het hoofdvenster met indicatie (0)
Een eventuele omweg via individueel als biologisch kind is moeizaam
Niet aan beide personen, alleen aan de persoon in het hoofdvenster met indicatie (0)
Een eventuele omweg via individueel als biologisch kind is moeizaam
Laatst bewerkt 26 mrt 2020 09:41 door Ruud de Ruiter.
- Antoon
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 95
26 mrt 2020 10:23
Toch wel. Je koppelt eerst een partner met als relatietype 'geen relatie'. Vervolgens kan je net zoals bij elke relatie (en dus ook bij 'geen relatie') een of meerdere kinderen aan deze relatie koppelen en dus aan beide personen. Dat is al zo sinds de invoering van 'geen relatie', ondertussen al 12 jaar geleden.
- Francke
26 mrt 2020 11:51 - 26 mrt 2020 11:53
Aan 'geen relatie' kan geen datum van begin of eind gekoppeld worden of wat dan ook. Misschien in de toekomst een TAB 'geen relatie' waar wel iets kan worden vermeld? Met bv de mogelijkheid de 'niet relatie' in een andere om te zetten.
Laatst bewerkt 26 mrt 2020 11:53 door Francke.
- Antoon
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 95
26 mrt 2020 12:06
'Geen relatie' omzetten in een andere kan nu al: rechts klikken op de partner met 'geen relatie' en uit het menu een andere relatievorm kiezen.
- Francke
26 mrt 2020 14:28
Jazeker dat kan, maar ik bedoelde vanuit een TAB die wijziging maken. Daarom mijn vraag eerder waarom geen TAB?
- Han Kortekaas
-
26 mrt 2020 15:20
Franke@ Bij het uitbreiden/aanpassen van een functionaliteit geldt er een algemene regel. Die zegt bij noodzakelijkheid/fout ; doen. In alle andere gevallen geldt de 80/20 regel voor het algemeen belang.
In het onderhavige geval haalt het die 80 beslist niet.
In het onderhavige geval haalt het die 80 beslist niet.
- Ruud de Ruiter
-
Auteur
26 mrt 2020 16:03
Han
Wie is de uitvinder van de 80/20 regel. Nooit van gehoord en nooit als parameter binnen de ontwikkeling van Aldfaer gebruikt.
OK minder dan 20 % van de koppels zijn Concubinaten, maar dat geldt dan ook voor Samenleven en Geregistreerd partnerschap
Antoon
Als het koppel bestaat kan inderdaad een kind aan beide toegevoegd worden, dat geldt voor geen en onbekende relatie
Waar het mij om gaat is dat in de huidige mogelijkheden concubine alleen als een notitie vermeld kan worden en dat afhankelijk van wanneer en hoe info verkregen wordt, een moeizame omweg nodig is. Je krijgt niet altijd (of meestal niet) de complete informatie op een dienblad aangereikt. Vaak de man en het kind zonder de partner.
Geen relatie kan alles betekenen, b.v. aanranding, draagmoeder, spermadonor of wat dan ook.
Concubine is een vrijwillige en vaak gedocumenteerde relatie
Ik heb mijn suggestie ingediend en laat het hier nu bij
Wie is de uitvinder van de 80/20 regel. Nooit van gehoord en nooit als parameter binnen de ontwikkeling van Aldfaer gebruikt.
OK minder dan 20 % van de koppels zijn Concubinaten, maar dat geldt dan ook voor Samenleven en Geregistreerd partnerschap
Antoon
Als het koppel bestaat kan inderdaad een kind aan beide toegevoegd worden, dat geldt voor geen en onbekende relatie
Waar het mij om gaat is dat in de huidige mogelijkheden concubine alleen als een notitie vermeld kan worden en dat afhankelijk van wanneer en hoe info verkregen wordt, een moeizame omweg nodig is. Je krijgt niet altijd (of meestal niet) de complete informatie op een dienblad aangereikt. Vaak de man en het kind zonder de partner.
Geen relatie kan alles betekenen, b.v. aanranding, draagmoeder, spermadonor of wat dan ook.
Concubine is een vrijwillige en vaak gedocumenteerde relatie
Ik heb mijn suggestie ingediend en laat het hier nu bij
- Hilde Bakering
05 mei 2020 18:27 - 05 mei 2020 18:28
Ik zou ook graag concubine en/of maitresse aan de relaties willen toevoegen
Laatst bewerkt 05 mei 2020 18:28 door Hilde Bakering.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
05 mei 2020 20:18
Uit de berichten kan afgeleid worden dat er een misverstand is met het Frans woord "concubine/concubin - concubinage".
Hierbij een rechtstreekse vertaling van een jurische beschrijving van dit type relatie:
"Concubinage is een de facto relatie, gekenmerkt door een gemeenschappelijk leven van stabiliteit en continuïteit tussen twee mensen die als koppel leven."
Een maîtresse daarentegen is iets anders (on nog kostelijk ook - van horen zeggen natuurlijk
) Als daar geen kind uit voorkomt zou het m.i. onder 'onbekende relatie' kunnen. In het andere geval is 'relatie' de beste keuze.
Dus, beiden in voorzien Aldfaer.
Hierbij een rechtstreekse vertaling van een jurische beschrijving van dit type relatie:
"Concubinage is een de facto relatie, gekenmerkt door een gemeenschappelijk leven van stabiliteit en continuïteit tussen twee mensen die als koppel leven."
Een maîtresse daarentegen is iets anders (on nog kostelijk ook - van horen zeggen natuurlijk
Dus, beiden in voorzien Aldfaer.