- Bedankjes 0
Probleem bij installatie 7.1
- M.P. Knol
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
Probleem bij installatie 7.1
24 mrt 2019 13:46 - 24 mrt 2019 13:57
Tijdens de installatie van Aldfaer 7.1 (Windows 10, 64-bit, 24 GB) krijg ik de pop-up: "Aldfaer is in de map C:\Program Files (x86) geïnstalleerd. Voor een correcte werking dient Aldfaer in een andere map geïnstalleerd te worden." Deze folder is al sinds jaar en dag de thuisbasis van Aldfaer op deze PC, dus ik weet niet zo goed wat ik hiermee aanmoet!
Ik heb Aldfaer gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. Aldfaer stelt voor zichzelf in C:\Aldfaer te installeren, maar dat is natuurlijk 'bad practise'; het hoort onder Program Files (x86). Mik ik 'm weer richting Program Files dan komt diezelfde pop-up weer tevoorschijn. Ik kan echter Aldfaer wel openen, zolang in maar niet op [OK] op die pop-up klik. Doe ik dat wel, dan wordt Aldfaer afgesloten.
Is dit een bekend probleem, en kan ik hier iets aan veranderen?
Ik heb Aldfaer gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. Aldfaer stelt voor zichzelf in C:\Aldfaer te installeren, maar dat is natuurlijk 'bad practise'; het hoort onder Program Files (x86). Mik ik 'm weer richting Program Files dan komt diezelfde pop-up weer tevoorschijn. Ik kan echter Aldfaer wel openen, zolang in maar niet op [OK] op die pop-up klik. Doe ik dat wel, dan wordt Aldfaer afgesloten.
Is dit een bekend probleem, en kan ik hier iets aan veranderen?
Laatst bewerkt 24 mrt 2019 13:57 door M.P. Knol.
- Fokko Pettinga
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
Re: Probleem bij installatie 7.1
24 mrt 2019 14:17
Vreemd hoe deze update is verlopen. Plots moet alles naar
Alfear terwijl het perfect werkte on de Programm files. Verder kan ik geen rapporten meer genereren het zegt:
Er is een fout opgetreden
Vereist versienummer van Aldfaer niet gevonden in het bibliotheekbestand Basis.
Controleer de locatie en het versienummer van het ingelezen bibliotheekbestand.
Versienummer Basis:
Locatie Basis: niet gevonden!
Basis heb ik nietjes aangeklikt in instelling. Ik snap er niks meer van.
Alfear terwijl het perfect werkte on de Programm files. Verder kan ik geen rapporten meer genereren het zegt:Er is een fout opgetreden
Vereist versienummer van Aldfaer niet gevonden in het bibliotheekbestand Basis.
Controleer de locatie en het versienummer van het ingelezen bibliotheekbestand.
Versienummer Basis:
Locatie Basis: niet gevonden!
Basis heb ik nietjes aangeklikt in instelling. Ik snap er niks meer van.
- Fokko Pettinga
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
24 mrt 2019 14:31
\Aldfaer\Aldfaer-sjablonen\Aldfaer-rapporten\Persoonskaart.asjOok de persoonskaart doet het niet meer. Terwijl hier toch echt staat!!!!!!!!
- Han Kortekaas
-
- M.P. Knol
-
Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
26 mrt 2019 19:09 - 26 mrt 2019 19:10
Da's toch knap bizar! Duizenden programma's kunnen worden geïnstalleerd waar ze horen (onder Program Files danwel Program Files (x86)! Installeren van software in de drive root is not done, en als iedereen dat zou doen werd het al rap een grote puinbak op die schijf.
Waarom kan Aldfaer niet schrijven naar een folder onder My Documents? Daar heb je gewoon schrijfpermissie op. Of als het programma-specifieke zaken betreft, de Registry.
Het artikel meldt supervaag: "Aldfaer is een programma dat gegevens verzamelt en deze terug wil schrijven bij het afsluiten. Daarom mag Aldfaer nimmer geïnstalleerd worden onder c:\program files want Windows staat dat niet toe en plaatst e.e.a. in de Virtual store."
Welk programma schrijft NIET wat zaken weg bij het afsluiten? Zoiets bijzonders doet Aldfaer toch helemaal niet? Ik vind het knap verdacht klinken, eigenlijk - beetje alsof er iets gebeurt wat de gebruiker niet mag weten maar wel speciale privileges vereist!
Waarom kan Aldfaer niet schrijven naar een folder onder My Documents? Daar heb je gewoon schrijfpermissie op. Of als het programma-specifieke zaken betreft, de Registry.
Het artikel meldt supervaag: "Aldfaer is een programma dat gegevens verzamelt en deze terug wil schrijven bij het afsluiten. Daarom mag Aldfaer nimmer geïnstalleerd worden onder c:\program files want Windows staat dat niet toe en plaatst e.e.a. in de Virtual store."
Welk programma schrijft NIET wat zaken weg bij het afsluiten? Zoiets bijzonders doet Aldfaer toch helemaal niet? Ik vind het knap verdacht klinken, eigenlijk - beetje alsof er iets gebeurt wat de gebruiker niet mag weten maar wel speciale privileges vereist!
Laatst bewerkt 26 mrt 2019 19:10 door M.P. Knol.
- Fokko Pettinga
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
26 mrt 2019 21:16
Het werkt weer naar behoren. Maar blijft vreemd dat je dit onder C moet installeren.
- Ton van Heusden
27 mrt 2019 09:34
Ik heb geen ruimte om het programma op C:\ te plaatsen, Op
\ heb ik meer ruimte kan het ook daar geplaatst worden?
\ heb ik meer ruimte kan het ook daar geplaatst worden? - Jo Saerens
27 mrt 2019 12:41
Installatie gisteren probleemloos verlopen op mijn externe usb-drive (G:).
Er worden echter verschillende Aldfaer-schermen kort getoond bij het opstarten (o.a. ook personenlijst).
Programma heeft blijkbaar wel iets meer tijd nodig (ronddraaiend wachtsymbool windows...).
Gisteren normaal afgesloten (met veiligheidskopie).
Vandaag gegevens ingevoerd/gewijzigd, maar bij afsluiten wordt nu doodleuk gezegd dat het programma de laatste keer (gisteren dus) niet goed werd afgesloten, dat de laatste veiligheidskopie wordt geladen en dat de zonet ingevoerde gegevens verloren zijn... :evil:
Indien het programma werkelijk foutief is afgesloten gisteren, waarom deze melding dan niet geven bij het opstarten deze ochtend? :S
Vriendelijke Groet!
Jo.
(Win10 Pro - 32bit - up-to-date)
(Processor: Intel Mobile Core 2 Duo T7500 @ 2.20GHz)
(Grafisch: NVidia GeForce 8400M GS)
(Geheugen: 2 Gb - 3.14 Gb virtueel)
Er worden echter verschillende Aldfaer-schermen kort getoond bij het opstarten (o.a. ook personenlijst).
Programma heeft blijkbaar wel iets meer tijd nodig (ronddraaiend wachtsymbool windows...).
Gisteren normaal afgesloten (met veiligheidskopie).
Vandaag gegevens ingevoerd/gewijzigd, maar bij afsluiten wordt nu doodleuk gezegd dat het programma de laatste keer (gisteren dus) niet goed werd afgesloten, dat de laatste veiligheidskopie wordt geladen en dat de zonet ingevoerde gegevens verloren zijn... :evil:
Indien het programma werkelijk foutief is afgesloten gisteren, waarom deze melding dan niet geven bij het opstarten deze ochtend? :S
Vriendelijke Groet!
Jo.
(Win10 Pro - 32bit - up-to-date)
(Processor: Intel Mobile Core 2 Duo T7500 @ 2.20GHz)
(Grafisch: NVidia GeForce 8400M GS)
(Geheugen: 2 Gb - 3.14 Gb virtueel)
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
27 mrt 2019 12:56 - 27 mrt 2019 13:05Aldfaer kan eender waar geïnstalleerd worden zolang het niet in program files is. Waarschijnlijk is er dan ook geen voldoende ruimte voor de submappen. Deze kunnen eveneens in D geplaatst worden waardoor de instellingen moegelijk dienen te worden aangepast.Ton van Heusden schreef : Op\ heb ik meer ruimte kan het ook daar geplaatst worden?
Laatst bewerkt 27 mrt 2019 13:05 door JayCee.
- Han Kortekaas
-
27 mrt 2019 15:57
Jo,
weet u zeker dat de USB iedere keer de schijfnaam G heeft; Afhankelijk of u de USB herkenbaar heeft gemaakt als 'G' wordt dit bij iedere wisseling willekeurig toegewezen en kloppen de locaties niet.
weet u zeker dat de USB iedere keer de schijfnaam G heeft; Afhankelijk of u de USB herkenbaar heeft gemaakt als 'G' wordt dit bij iedere wisseling willekeurig toegewezen en kloppen de locaties niet.
- Jo Saerens
27 mrt 2019 17:30Han Kortekaas schreef : Jo,
Dag Han.
Nog geen problemen ondervonden, tenzij na een volledige herinstallatie van Windows, maar dan kan je nog altijd via "schijfbeheer" je zin doen.
- Jo Saerens
27 mrt 2019 17:53 - 27 mrt 2019 17:53Jo Saerens schreef : Gisteren normaal afgesloten (met veiligheidskopie).
In de "Personenlijst" staan een 25-tal personen met als datum/tijd van wijziging: deze voormiddag...
Blijkbaar een verkeerd berichtenschermpje.
Bedankt en vriendelijke groet!
Jo.
Laatst bewerkt 27 mrt 2019 17:53 door Jo Saerens.