- Bedankjes 0
Stamboom splitsen
- Wim Schook
- Auteur
Lees minder
Lees meer
Stamboom splitsen
15 jan 2019 16:37
Mijn stamboom Schook bevat ook veel gegevens van mijn moederskant (Du Chatenier). Ik wil deze gegevens overdragen aan iemand die die tak verder uitwerkt. Hoe kan ik dat het beste doen?
a) stamboom in tweeen splitsen;
b) één deel aan iemand overdragen.
Wie geeft raad?
Wim
a) stamboom in tweeen splitsen;
b) één deel aan iemand overdragen.
Wie geeft raad?
Wim
- Han Kortekaas
-
Re: Stamboom splitsen
15 jan 2019 16:57
U kunt een Groep samenstellen van dat deel van uw stamboom. Zie Persoon -> Groep en voeg toe aan een nieuwe groep. Deze groep kunt u vervolgens een gedcombestand van maken dat u opstuurt.
- Wim Schook
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
15 jan 2019 20:26
Ik ben ermee bezig. Als het gelukt is, laat ik het weten. Voorlopig bedankt.
- Wim Schook
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
17 jan 2019 16:44
Ik heb mijn totale bestand 2 keer extra onder de naam van mij en van moeder opgeslagen. Nu ben ik bezig om in de naam moeder in mijn bestand te schrappen (behalve natuurlijk moeder zelf). Ik doe dat door in de Personeenlijst telkens zo'n 23 namen te selecteren en te verwijderen, maar dat gaat langzaam. Hoe kan ik dit heel snel doen?
- Han Kortekaas
-
17 jan 2019 18:57
Ik zie dat u niet de aanbeveling hebt gemaakt om een Groep samen te stellen. Als u een Groep heeft samengesteld dan kan in 1 routine het verschil bepaald worden tussen het volledige bestand en dat van de Groep, waardoor een nieuwe stamboom gemaakt kan worden van het restant.
De manier die u bent begonnen geeft geen soelaas.
De manier die u bent begonnen geeft geen soelaas.
- Wim Schook
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 0
22 jan 2019 15:52
Ik was even niet hiermee bezig. Ik heb wel degelijk 2 groepen gemaakt: 1 voor Schook en 1 voor Du Chatenier. Als ik nu de stamboom Du chatenier open en daarin de code Schook opzoek zou ik alle vermeldingen met die naam in één keer moeten kunnen verwijderen. Maar ik kan slechts éen pagina selecteren en verwijderen. Hoe kan ik de hele groep Schook daaruit verwijderen?
- Jaap Langedijk
01 dec 2022 11:21
Best Forum,
Is het mogelijk dat er een "bug" in groepen zit?
Ik maak een groep van de stamvader van één van mijn takken.
Ik controleer de groep (en effectief de andere namen komen slechts éénmaal voor, als naam van de partner)
Maar als ik vervolgens de groep exporteer als GED bestand (of safe als een nieuwe stamboom) en opnieuw open, dan zitten alle oorspronkelijke namen er weer in
Of doe ik iets verkeerd???
Is het mogelijk dat er een "bug" in groepen zit?
Ik maak een groep van de stamvader van één van mijn takken.
Ik controleer de groep (en effectief de andere namen komen slechts éénmaal voor, als naam van de partner)
Maar als ik vervolgens de groep exporteer als GED bestand (of safe als een nieuwe stamboom) en opnieuw open, dan zitten alle oorspronkelijke namen er weer in
Of doe ik iets verkeerd???
- Ruud de Ruiter
-
01 dec 2022 12:04 - 01 dec 2022 12:06
Ik vermoed dat u een gedcom export heeft gedaan vanuit Menu Bestand Export Gedcom en niet de aangemaakte groep vanuit Groepen > bewaar als nieuw GEDCOM bestand (icoon >GED in rood)
Laatst bewerkt 01 dec 2022 12:06 door Ruud de Ruiter.
- Jaap Langedijk
02 dec 2022 08:51
Nee, toch niet.
Ik heb een GEDCOM export gedaan vanuit de geselecteerde groep
Ik zie nu wel bij nadere beschouwing dat ik in mijn groep 1701 personen heb (en dat kan kloppen) en nog 1246 personen die niet in mijn groep zit (waaronder dus die familieleden van de andere takken)
Ik heb een GEDCOM export gedaan vanuit de geselecteerde groep
Ik zie nu wel bij nadere beschouwing dat ik in mijn groep 1701 personen heb (en dat kan kloppen) en nog 1246 personen die niet in mijn groep zit (waaronder dus die familieleden van de andere takken)
- Han Kortekaas
-
02 dec 2022 14:40 - 02 dec 2022 14:40
Jaap,
ik denk dat u wel de gedcom heeft aangemaakt met de Groepsfunctie voor de gedcom aanmaken maar dat bij de samenstelling voor de Groep er tenminste 1 vink teveel is gezet. Kijk eens of er een vink staat bij 'inclusief koppelingen van alle gekoppelde personen', zo ja zet die vink dan uit.
ik denk dat u wel de gedcom heeft aangemaakt met de Groepsfunctie voor de gedcom aanmaken maar dat bij de samenstelling voor de Groep er tenminste 1 vink teveel is gezet. Kijk eens of er een vink staat bij 'inclusief koppelingen van alle gekoppelde personen', zo ja zet die vink dan uit.
Laatst bewerkt 02 dec 2022 14:40 door Han Kortekaas.
- Jaap Langedijk
03 dec 2022 09:39
Nee, die had ik niet aangevinkt
Wel alle anderen:
- ouders, broers en zusters (met hun partners en de ouders daarvan),
- partners (met hun ouders),
- kinderen (met hun partners en de ouders daarvan)
- en de getuigen)
Maar NIET de koppeling van alle gekoppelde personen
Ik gebruik versie 10.1
Wel alle anderen:
- ouders, broers en zusters (met hun partners en de ouders daarvan),
- partners (met hun ouders),
- kinderen (met hun partners en de ouders daarvan)
- en de getuigen)
Maar NIET de koppeling van alle gekoppelde personen
Ik gebruik versie 10.1