twee instructies op het scherm (blauwe I en Rood kruis)

• W. Frisart
  • Auteur

twee instructies op het scherm (blauwe I en Rood kruis)

29 nov 2018 01:31
Aldfaer start op en ik wil stamboom opstarten (Ctrl O). 2 stambomen: prima maar bij de 3e komen achtereenvolgens de bovenstaande twee instructies (zie bijlage). Instructies zijn niet uit te voeren, maar erger is, ik kan ook niet bij de stamboom komen, ook niet de reserve copie. Dus wat is wijsheid? Via TeamViewer mag bij mij meegekeken worden vr. grt Wim

Lees meer

Re: twee instructies op het scherm (blauwe I en Rood kruis)

29 nov 2018 08:58
De bijlage is niet meegekomen.

Lees meer

30 nov 2018 17:47 - 30 nov 2018 17:49
Wim Frisart heeft zijn abonnementsmail beantwoord. Hij gebruikt Windows Live Mail en het is bekend dat de email door Windows Live Mail verkeerd wordt afgehandeld. Andere mailservers wel.
L.S. Helaas kan ik de mail (met als enige inhoud de de kleur blauw) niet openen. Voor de goede orde ik gebruik Windows Live Mail, maar dat zou dan vandaag voor het eerst een punt zijn! Ik wacht een verder voor mij leesbaar bericht af. mvr grt Wim Frisart
PS voor de goede orde voeg ik hierbij de in mijn tekst genoemde bijlage toe. Was mij niet geheel duidelijk of DIE bijlage is overgekomen.
De bijlage zal overnieuw moeten want die overschrijdt de maximale upload voor het type pdf. In plaats van foto's in een pdf te stoppen kunt u beter de foto zelf indienen.
Laatst bewerkt 30 nov 2018 17:49 door Webmaster.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: W.Frisart

Lees meer

30 nov 2018 18:12
Beste Wim,

Ook ik gebruikte Windows Live Mail.
Ruim een jaar geleden liep dat gelijk, ik ging op W10 over met WLM, met een verandering van de software van het Aldfaer forum.
En daarna kreeg ik hetzelfde eindeloze blauwe vlak.
Han Kortekaas heeft toen via Teamviewer geconstateerd dat die twee niet met elkaar samen gingen.
Er waren wel een paar trucjes om het antwoord te zien -ik weet ze nu niet meer- maar daarbij kon je niet doorklikken om bij het antwoord op het forum te komen.

Ondertussen werk ik met Thunderbird als mail programma en zijn mijn problemen in deze over.

Dit ter info.
Evert.

• W.Frisart

30 nov 2018 22:00
Alles goed en wel Evert, het zit em dus in de software van het Alfaer forum. En om nu even voor deze vraag naar Thunderbird om te schakelen, lijkt mij van een volgende orde. Want ik zit er nu mee, dat ik mijn Frisart stamboom onmogelijk open krijg. Kan iemand mij bellen op 035 6242652 en ik kan dan direkt terugbellen, want ik bel gratis. En dan wellicht Team Viewer gebruiken. Kortom ik ben redelijk ongelukkig zoals het nu gaat, maar wie weet schijnt binnenkort weer de zon. Groet Wim

• W.Frisart

30 nov 2018 23:51
ik heb de bijlage bij een mail gestopt maar ik begrijp nu van de webmaster en inmiddels Evert, dat via die weg met het forum communiceren een voor mij, gebruiker van WLM, een doodlopende weg is. Maar goed ik zal de mails hierna weer reproduceren net als de twee eerder genoemde schermpjes maar nu als foto.De komen separaat. Ik hoop op een goed contact. Grt Wim
29-11- 22.32 L.S. Helaas kan ik de mail (met als enige inhoud de de kleur blauw) niet openen. Voor de goede orde ik gebruik Windows Live Mail, maar dat zou dan vandaag voor het eerst een punt zijn! Ik wacht een verder voor mij leesbaar bericht af. mvr grt Wim Frisart
PS voor de goede orde voeg ik hierbij de in mijn tekst genoemde bijlage toe. Was mij niet geheel duidelijk of DIE bijlage is overgekomen.
30-11- 10:02 PM Best forum, ik zie dat ik weer `aan de beurt’ ben met het `blauwe’ scherm. Op het forum las ik, dat Evert hier ook tegenaan is gelopen. Kort en goed hoe krijgen we nu leesbaar contact? Telefoon (035 6242652) en dan TeamViewer? Want zo schiet het niet op, althans IK zie niets. met vr. groet Wim Frisart
30-11 22:20 Best forum, om nog een fenomeen te melden. Als ik alx bestanden aanklik in map veiligheidscopieen, gebeurt het volgende: aanklikken Baas – verschijnt Vermeulen (laatst opgeroepen); aanklikken Vermeulen – verschijnt Vermeulen (laatst opgeroepen) en aanklikken Frisart – verschijnt Vermeulen (laatst opgeroepen) . Ik hoop, dat ik jullie iets op weg help om te kunnen achterhalen wat er `loos’is met het verdwijnen van de stamboom Frisart, want op de reguliere opening kan ik zonder meer bij Vermeulen en Baas en onmogelijk bij Frisart. Gr. Wim
30-11 22:26 Beste (wat zou ik graag contact met je hebben), zo wordt het niets. Kun je me bellen 035 6242652. Ik bel dan terug, want van mijn kant is het kosteloos, dat is zinvoller, dan die blauwe schermen.Groet Wim
Bovenstaande mails n.a.v de `blauwe berichten'

• W.Frisart

01 dec 2018 00:08
Ik heb de foto's nu, maar zie dat ze te zwaar zijn. zal ze morgen verkleinen en je doen toekomen. vr. grt Wim

Lees meer

01 dec 2018 00:20
W.Frisart schreef : ... Als ik alx bestanden aanklik in map veiligheidscopieen, ...
Stambomen of veiligheidskopieën kan je niet openen door in de map aan te klikken.
Probeer het volgende: menu Bestand > Zoek Aldfaer bestanden en alleen stambomen aanvinken en alle schijven aanvinken. Selecteer in het resultaatvenster de stamboom dat u wil openen en klik op 'Open Stamboom'.

Lees meer

01 dec 2018 10:21 - 01 dec 2018 10:53
Wim,

Vorig jaar heb ik op internet naar een oplossing voor dat grote blauwe vlak gezocht.
Volgens mij ligt het aan WLM, is een al wat ouder programma, welke niet "dezelfde taal spreekt" als de standaard versie van de forum software.
Er zijn mogelijk wel oplossingen te vinden maar dan moet iemand een aanvullend programmaatje bij de forum software schrijven en dat ook weer onderhouden.

Als ik het goed onthouden heb kun je in WLM ergens aangeven dat de tekst html moet zijn (of juist niet) en dan is het bericht te lezen maar kun je er nog steeds niet op doorklikken. Daarna moet je dat ook weer terugzetten anders heb je probleemen met je andere mails.

Evert.
PS: ik heb daarna ook nog langere tijd met WLM gewerkt maar geen abonnement meer op een bericht genomen. En als je een reactie verwacht moet je dan dus regelmatiger op het forum kijken.

Op dit moment komt dit bericht terug als niet bestelbaar bij Wim omdat het email adres onbekend is.
Webmaster
Laatst bewerkt 01 dec 2018 10:53 door Webmaster.

Lees meer

01 dec 2018 14:00
Dank Webmaster,

Hopelijk leest Wim ook de berichten via het forum.
En dan kan hij er alsnog kennis van nemen.

Evert.

• W.Frisart

01 dec 2018 14:08
Beste meedenkers, jullie hadden van mij nog te goed de twee foto's, die door `te zwaar' niet aankwamen. Ik heb ze nu op maat gemaakt. Dus hier ging het om, zo begon het en was ik de weg kwijt
Ik hoop met jullie hulp de familie weer in beeld te krijgen. Vr. grt Wim Frisart

Bijlagen:

• W.Frisart

01 dec 2018 14:21
Bedankt voor de duidelijke instructie, maar helaas de door mij aangeklikte `FRISART'geeft hetzelfde resultaat, dus met die twee schermen. Die ik inmiddels heb doorgestuurd. Daar zit waarschijnlijk toch `de makke'. Ik ben benieuwd en zie graag in het forum

Gemaakt door Kunena