Uitsplitsen plaatsveld

• W. Luitjes

Re: Uitsplitsen plaatsveld

22 okt 2018 10:49
Ben het wel met A. van Well Groeneveld eens. Ik zou ook wel graag in het hoofdscherm invoegvelden zien voor provincie en land. Het gaat er bij mij niet om dat er (als ik 3 letters heb ingetypt) al snel een aanvulling gesuggereerd wordt door Aldfaer. Als je Maarssen, Maarsbergen of Maartensdijk hebt in je stamboom, moet je toch al bijna de helft van de plaatsnaam invullen. Dat aanvullen vind ik ondergeschikt aan het totale overzicht dat je hebt (of zou willen hebben) in het hoofdscherm. Het nl. per persoon steeds via Feiten, Soort feit etc. invullen van adresinformatie, is n.m.m. onhandig. Daarbij komt ook nog eens dat er dan wel een veld postcode staat, maar geen veld provincie. Postcodes is (hier in NL) iets van de laatste 40 jaar of zo. Het gaat om een overzicht van personen en gebeurtenissen in het (verre) verleden; dan lijkt mij postcode niet ter zake doend.
Daarnaast is provincie en land handig om op een kaart te laten zien waar de gebeurtenissen plaats vinden. Ik heb een plaats die in Roemenie ligt maar ook in Azie. Daarnaast heb ik ook het plaatsje Well: toevallig dezelfde plaatsnaam, maar ligt het in Limburg of Gelderland?
Dus ik doe graag de "extra handelingen" in Aldfaer i.t.t. dhr De Ruiter, gezien zijn bijdrage. Het in- en aanvullen van gegevens in Aldfaer is voor mij niet iets wat ik zo snel mogelijk (lees zo min mogelijk handelingen) hoef te doen.
Kortom: ik zou graag ook op het hoofdscherm de twee velden provincie en land zien. Het overzichtje van A. van Well Groeneveld ziet er naar mijn mening goed uit.

Gemaakt door Kunena