- Bedankjes 1024
Uitsplitsen plaatsveld
- A. van Well Groeneveld
- Auteur
Uitsplitsen plaatsveld
21 okt 2018 16:20
Waarom is er gekozen voor één veld voor "plaats" ipv 3 velden: plaats, provincie en land? Is/was daar een reden voor? Nu los ik het op met "Amsterdam, Noord-Holland, NL". Ik zou het echter prettig vinden om daar drie velden voor te hebben. Doorgaans worden deze adresvelden ook apart gebruikt.
Met vriendelijke groet,
André
Met vriendelijke groet,
André
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: Uitsplitsen plaatsveld
21 okt 2018 17:39
André,
Welk doel hebt u voor ogen met afzonderlijke velden?
Welk doel hebt u voor ogen met afzonderlijke velden?
De volgende gebruiker (s) zei dank u: A. van Well Groeneveld
- A. van Well Groeneveld
- Auteur
21 okt 2018 18:04
Beste JayCee,
Net als de naam wordt uitgesplitst in o.a. achternaam en voorvoegsel, zie ik graag de inhoud in velden die daar "speciaal" voor zijn bedoeld.
Daarnaast heb ik een redelijke internationale stamboom waarbij later bv selecties gedaan kunnen worden op basis van bijvoorbeeld land en/of regio (provincie).
Genealogie gaat over mensen(namen): (voorna(a)m(en), voorvoegsel en achternaam). Maar ook over plaatsen (waar hebben de mensen gewoond), waarom hier dan maar één veld voor gebruiken?
Met vriendelijke groet,
André
Net als de naam wordt uitgesplitst in o.a. achternaam en voorvoegsel, zie ik graag de inhoud in velden die daar "speciaal" voor zijn bedoeld.
Daarnaast heb ik een redelijke internationale stamboom waarbij later bv selecties gedaan kunnen worden op basis van bijvoorbeeld land en/of regio (provincie).
Genealogie gaat over mensen(namen): (voorna(a)m(en), voorvoegsel en achternaam). Maar ook over plaatsen (waar hebben de mensen gewoond), waarom hier dan maar één veld voor gebruiken?
Met vriendelijke groet,
André
- Han Kortekaas
-
21 okt 2018 18:11
Heeft u wel eens gedacht aan het adressen toevoegen per persoon?
Als u selecties zou willen toepassen dan zijn daar nu de mogelijkehden om via het zoekloepje selecties op tekst-inhoud te hebben.
Als u selecties zou willen toepassen dan zijn daar nu de mogelijkehden om via het zoekloepje selecties op tekst-inhoud te hebben.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
21 okt 2018 18:19
Aanvullend:
Op dezelfde werkwijze, alle personen uit afkomstig uit dezelfde plaats groeperen door gebruik te maken van groepen.
Op dezelfde werkwijze, alle personen uit afkomstig uit dezelfde plaats groeperen door gebruik te maken van groepen.
- A. van Well Groeneveld
- Auteur
21 okt 2018 18:22
U bedoelt gegevens wegstoppen op tabblad "Feiten" Type "Adres"? Dat zou voor mij precies hetzelfde zijn als het voorvoegsel op een andere plaats/ander scherm wegstoppen.
Als ik het mis heb, hoor ik het graag!
Zoals ik al zei, stamboomonderzoek gaat over wie, waar, wanneer.
Als ik het mis heb, hoor ik het graag!
Zoals ik al zei, stamboomonderzoek gaat over wie, waar, wanneer.
- Han Kortekaas
-
21 okt 2018 18:31
het is niet zo zinvol om verder te debatteren over wat u noemt wegstoppen. Ik zie dat anders en probeer u aan te geven dat onder Adressen u veel meer kwijt kunt dan de eenvoudige weergave van een plaatsnaam, met bij de invoer van de plaatsnaam dat u daar zelf die naam kunt uitbreiden met provincie,land en nog wat andere gegevens, zodat u internationaal, waar u vaak niet genoeg heeft aan die drie elementen, deze ook in te voeren.
Via een zoekopdracht kunt u alles groeperen.
Via een zoekopdracht kunt u alles groeperen.
- A. van Well Groeneveld
- Auteur
21 okt 2018 18:52
Zeker is het niet zinvol om hier(over) te debatteren. Was ook niet mijn bedoeling. Mij gaat het er om die gegevens van Wie, Waar en Wanneer overzichtelijk op één scherm weer te geven, in één opslag te zien. En dan dat waar uitgesplitst in 3 velden.
Ik heb deze vraag hier geplaatst om dat ik niet de mogelijkheid zien om dit aan de Aldfaer makers zelf te vragen... Ik hoop dat ze meekijken
Ik heb deze vraag hier geplaatst om dat ik niet de mogelijkheid zien om dit aan de Aldfaer makers zelf te vragen... Ik hoop dat ze meekijken
- Ruud de Ruiter
-
21 okt 2018 20:17
André
Ben het totaal niet eens met dit voorstel. Het vraagt 3 acties uit te voeren i.p.v één
Als ik éénmaal als plaats Grissee, East Java, Indonesia heb ingevoerd zorgt Aldfaer bij een volgende invoer van die plaats, dankzij auto aanvullen, dat ik maar een kleine/korte invoer moet doen in plaats van 3 invoeracties.
Tel uit je winst met uw suggestie ???
Ben het totaal niet eens met dit voorstel. Het vraagt 3 acties uit te voeren i.p.v één
Als ik éénmaal als plaats Grissee, East Java, Indonesia heb ingevoerd zorgt Aldfaer bij een volgende invoer van die plaats, dankzij auto aanvullen, dat ik maar een kleine/korte invoer moet doen in plaats van 3 invoeracties.
Tel uit je winst met uw suggestie ???
- A. van Well Groeneveld
- Auteur
21 okt 2018 20:34
Weet ik, werk ik zelf ook mee. Maar dat is niet waar het over gaat!
Ik krijg alleen maar antwoorden hoe ik het zou kunnen oplossen. Maar ik ga niet wat ik al geschreven heb opnieuw herhalen.
Ja feiten, ja auto-correct, dat zijn idd mogelijkheden om "er om heen te werken"
Bedankt voor jullie antwoorden!
BTW hoe kan ik Aldfaer zelf benaderen, weet iemand dat?
Ik krijg alleen maar antwoorden hoe ik het zou kunnen oplossen. Maar ik ga niet wat ik al geschreven heb opnieuw herhalen.
Ja feiten, ja auto-correct, dat zijn idd mogelijkheden om "er om heen te werken"
Bedankt voor jullie antwoorden!
BTW hoe kan ik Aldfaer zelf benaderen, weet iemand dat?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
21 okt 2018 22:01 - 21 okt 2018 22:02Als u op de menu Help klikt en vervolgens op Online support, evenals voor de handleiding van alle rapporten, zal u lezen dat deze forum de enige manier is om vragen te stellen of hulp in te roepen is.A. van Well Groeneveld schreef : ...BTW hoe kan ik Aldfaer zelf benaderen, weet iemand dat?
Als u op de startpagina 'Over deze Website' gelezen zou hebben, had u geweten dat de Stichting Aldfaer deze forum nauwgezet volgt. Dit betekent niet dat ze elke wens kunnen/zullen inwilligen.
Laatst bewerkt 21 okt 2018 22:02 door JayCee.
- Ruud de Ruiter
-
22 okt 2018 09:33
Ik heb geen andere oplossing aangedragen maar duidelijk mijn mening uitgesproken dat ik het hiermede totaal niet eens ben. Ik acht de voorgestelde extra handelingen volkomen overbodig. Einde van mijn "bijdrage" op dit onderwerp