- Bedankjes 1024
Snellere computer
- Chris Kuipers
- Auteur
Snellere computer
01 aug 2018 21:19
Bij het genereren van Parenteel rapporten ondervind ik vaak problemen bij de grotere bestanden.
Parentelen boven de 15.000 personen met akte's en foto's.
Van deze parentelen maak ik PDF bestanden, die ik publiceer op www.kuipersgenealogie.nl
Ik overweeg nu om een nog snellere computer te gaan kopen.
Waar moet ik speciaal opletten m.b.t. genoemd probleem?
Parentelen boven de 15.000 personen met akte's en foto's.
Van deze parentelen maak ik PDF bestanden, die ik publiceer op www.kuipersgenealogie.nl
Ik overweeg nu om een nog snellere computer te gaan kopen.
Waar moet ik speciaal opletten m.b.t. genoemd probleem?
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
Re: Snellere computer
01 aug 2018 21:41 - 01 aug 2018 21:46
De grootte van de foto's kan deels hiervan de oorzaak zijn. Op deze forum is menig maal te lezen dat foto's best ca. 150KB volstaan, ook vooral voor publicatie op web sites.
Ter zijde: waarom gebruik van *.pdf bestanden voor publicatie. Alle Aldfaer en bonusrapporten genereren rapporten in *.html. Door middel van links is navigeren tussen personen binnen de rapporten mogelijk. Foto's kunnen in een apart venster vergroot worden e.v.m.
Bekijk ook deze alternatieven.
Ter zijde: waarom gebruik van *.pdf bestanden voor publicatie. Alle Aldfaer en bonusrapporten genereren rapporten in *.html. Door middel van links is navigeren tussen personen binnen de rapporten mogelijk. Foto's kunnen in een apart venster vergroot worden e.v.m.
Bekijk ook deze alternatieven.
Laatst bewerkt 01 aug 2018 21:46 door JayCee.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Chris Kuipers
- Han Kortekaas
-
02 aug 2018 00:27
Chris,
u zegt 'een snellere computer', maar wat heeft u dan nu?
u zegt 'een snellere computer', maar wat heeft u dan nu?
- Ruud de Ruiter
-
02 aug 2018 08:47 - 02 aug 2018 08:49
Vermoedelijk is dit een kwestie van Intern Geheugen capaciteit 4 of 8 GB. U kunt overwegen om een virtueel geheugen toe te kennen.
Ik ben bezig daar een verhaaltje over op te stellen voor zowel W7 als W10 PC's, Neem direct e-mail contact op (klik op mijn naam voor het adres)
Ik ben bezig daar een verhaaltje over op te stellen voor zowel W7 als W10 PC's, Neem direct e-mail contact op (klik op mijn naam voor het adres)
Laatst bewerkt 02 aug 2018 08:49 door Ruud de Ruiter.
- Chris Kuipers
- Auteur
02 aug 2018 11:16
Moet ik navragen.
Geen draaiende schijven meer.
HP
intel nuc6i5SYH VAN 2016
Geen draaiende schijven meer.
HP
intel nuc6i5SYH VAN 2016
- Ruud de Ruiter
-
02 aug 2018 14:13 - 02 aug 2018 14:15
Chris,
Schijf of solid state maakt geen verschil met betrekking tot virtueel geheugen.
Misschien help dit www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Tips.htm punt 24 (onder voorbehoud)
Schijf of solid state maakt geen verschil met betrekking tot virtueel geheugen.
Misschien help dit www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Tips.htm punt 24 (onder voorbehoud)
Laatst bewerkt 02 aug 2018 14:15 door Ruud de Ruiter.
- Chris Kuipers
- Auteur
05 sep 2018 11:46
Hallo, Ruud
Ik heb nu een computer met 16 GB Ram
en een Intel I7 processor met 1 Tera HD.
Toch loopt hij soms nog steeds vast bij het maken en/of bewaren van grote HTM bestanden (meestal meer dan 30.000 personen)
Ik heb er al bewust geen foto's en aktes aan toe gevoegd.
Op mijn website www.kuipersgenealogie.nl staan de gemaakte HTM files nog tijdelijk bij de PDF onder Familie Stambomen. Deze HTM's functioneren prima.
Graag jouw deskundige mening op het probleem met het creëren van de grote HTM's en graag jouw mening over de inhoud van mijn website.
Ik ben zelf alles behalve tevreden over de presentatie, maar daar heb ik echt hulp bij nodig.
Misschien dat jij mij kan helpen c.q. verwijzen.
Met vriendelijke groeten,
Chris J.M. Kuipers
Ik heb nu een computer met 16 GB Ram
en een Intel I7 processor met 1 Tera HD.
Toch loopt hij soms nog steeds vast bij het maken en/of bewaren van grote HTM bestanden (meestal meer dan 30.000 personen)
Ik heb er al bewust geen foto's en aktes aan toe gevoegd.
Op mijn website www.kuipersgenealogie.nl staan de gemaakte HTM files nog tijdelijk bij de PDF onder Familie Stambomen. Deze HTM's functioneren prima.
Graag jouw deskundige mening op het probleem met het creëren van de grote HTM's en graag jouw mening over de inhoud van mijn website.
Ik ben zelf alles behalve tevreden over de presentatie, maar daar heb ik echt hulp bij nodig.
Misschien dat jij mij kan helpen c.q. verwijzen.
Chris J.M. Kuipers
- Chris Kuipers
- Auteur
05 sep 2018 11:50
Hallo, Han
Graag verwijs ik U naar mijn antwoord aan Ruud de Ruiter.
Chris J.M. Kuipers
Graag verwijs ik U naar mijn antwoord aan Ruud de Ruiter.
Chris J.M. Kuipers
- Han Kortekaas
-
05 sep 2018 12:39
Loopt Aldfaer echt vast of bent u te ongeduldig. Als u denkt dat Aldfaer vastloopt dan moet u eens op dat moment via Taakbeheer kijken of dat echt zo is of dat Aldfaer gewoon op de achtergrond nog bezig is de output naar het html bestand te schrijven.
Daarnaast is het wellicht verstandig om voor zo'n groot bestand andere programma's (zoals browsers mail) te sluiten.
Daarnaast is het wellicht verstandig om voor zo'n groot bestand andere programma's (zoals browsers mail) te sluiten.
- Ruud de Ruiter
-
05 sep 2018 14:59 - 05 sep 2018 15:03
Chris,
Toch maar dat virtueel geheugen opschroeven, zie www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Virtueel%20...ugen%20Windows10.pdf
Let op: de invoer velden voor de grootte van het virtueel geheugen zijn in MB. Om b.v. min. 24GB en mag 60GB in te voeren moet u de getallen 24000 en 60000 MB ingeven
Toch maar dat virtueel geheugen opschroeven, zie www.deruiter.ch/Aldfaer/Help/Virtueel%20...ugen%20Windows10.pdf
Let op: de invoer velden voor de grootte van het virtueel geheugen zijn in MB. Om b.v. min. 24GB en mag 60GB in te voeren moet u de getallen 24000 en 60000 MB ingeven
Laatst bewerkt 05 sep 2018 15:03 door Ruud de Ruiter.
- Han Kortekaas
-