- Bedankjes 996
Grootte Instellingen veld
- Ruud de Ruiter
-
Lees minder
Lees meer
Re: Grootte Instellingen veld - staartletters
18 jul 2019 19:32
Wim
Ik kan dit in W10 niet reproduceren
In W10 werkt dit feilloos dus is het een ander probleem
Standaard W10 resolutie is 1920x1080 pixels met 125% lettergroottep
Ik kan dit in W10 niet reproduceren
In W10 werkt dit feilloos dus is het een ander probleem
Standaard W10 resolutie is 1920x1080 pixels met 125% lettergroottep
- Frank Bakkum
18 jul 2019 19:39 - 18 jul 2019 19:46
Wanneer komt hier een bevestigend antwoord, dat het ook aan Aldfaer kan liggen?
Het probleem ligt niet in Windows 7, 10 of 11, maar in de wijze waarop de programmatuur naar deze OS wordt geport. Ik heb dit reeds eerder aangegeven, maar alle beantwoorders ontwijken mijn suggestie.
Ik vermoed, dat Aldfaer hoofzakelijk wordt aangepast (versiebeheer) vanuit het Apple-OS. Het daarna geschikt maken (porten) voor het Windows-OS is een mega operatie. Onderschat dat niet!
Het probleem ligt niet in Windows 7, 10 of 11, maar in de wijze waarop de programmatuur naar deze OS wordt geport. Ik heb dit reeds eerder aangegeven, maar alle beantwoorders ontwijken mijn suggestie.
Ik vermoed, dat Aldfaer hoofzakelijk wordt aangepast (versiebeheer) vanuit het Apple-OS. Het daarna geschikt maken (porten) voor het Windows-OS is een mega operatie. Onderschat dat niet!
Laatst bewerkt 18 jul 2019 19:46 door Frank Bakkum.
- Frank Bakkum
18 jul 2019 20:20
Het probleem doet zich ook alleen voor in de invoervelden, niet in de secundaire gevulde velden, maar wel in de velden van de persoonslijst. Naar mijn idee 100% schermproblemen in Aldfaer!
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
18 jul 2019 20:36Hoe verklaart u dan, als ervaren ICT-er, dat het aantal meldingen van het probleem gering is. Te meer is er nog geen melding gemaakt voor Windows 11.Frank Bakkum schreef : Wanneer komt hier een bevestigend antwoord, dat het ook aan Aldfaer kan liggen?
Uw vermoeden is ongegrond. Lees de rubriek 'Aldfaer op de Mac' eens op de website van Aldfaer.Frank Bakkum schreef : Ik vermoed, dat Aldfaer hoofzakelijk wordt aangepast (versiebeheer) vanuit het Apple-OS.
- Frank Bakkum
18 jul 2019 21:19
@JayCee
Het aantal meldingen van dit vraagstuk (ik zie het niet als een probleem) heeft wellicht te maken met de anciëniteit van de gebruikers van Aldfaer en het dito door die gebruikers deelnemen aan dit forum. Windows 11 is wat dat aangaat nog te prematuur. Ik waardeer dit forum ten zeerste, maar ook ontwerpers/programmeurs kunnen wel eens fouten of onvolkomenheden maken.
Over 'Aldfaer op de Mac' kan ik mij overigens heel goed voorstellen, dat de schermontwerpers op het Mac-platform werken.
Ik heb dit vraagstuk eigenlijk pas vanaf het downloaden en in gebruik nemen van versie 7.2 en ik ben altijd een latere gebruiker geweest van een nieuwere versie.
Het aantal meldingen van dit vraagstuk (ik zie het niet als een probleem) heeft wellicht te maken met de anciëniteit van de gebruikers van Aldfaer en het dito door die gebruikers deelnemen aan dit forum. Windows 11 is wat dat aangaat nog te prematuur. Ik waardeer dit forum ten zeerste, maar ook ontwerpers/programmeurs kunnen wel eens fouten of onvolkomenheden maken.
Over 'Aldfaer op de Mac' kan ik mij overigens heel goed voorstellen, dat de schermontwerpers op het Mac-platform werken.
Ik heb dit vraagstuk eigenlijk pas vanaf het downloaden en in gebruik nemen van versie 7.2 en ik ben altijd een latere gebruiker geweest van een nieuwere versie.
- Francke
Re: Grootte Instellingen veld
18 jul 2019 22:32
In Windows 7 is de instelling 100% of 125% van belang, 125% geeft letterverlies aan de onderkant.
i.postimg.cc/gJzNdWfQ/w7-instelling.jpg
i.postimg.cc/zvMjnRVY/w7-125-11pnt.jpg
plaatje Windows7 125% letters 11 punt in Aldfaer
i.postimg.cc/7hb9GNPN/w7-100-10pnt.jpg
plaatje Windows7 100% letters 10 punt in Aldfaer
Aldfaer is mi oke, alleen moet je Windows7 wel in de juiste stand zetten om dat te zien.
i.postimg.cc/gJzNdWfQ/w7-instelling.jpg
i.postimg.cc/zvMjnRVY/w7-125-11pnt.jpg
plaatje Windows7 125% letters 11 punt in Aldfaer
i.postimg.cc/7hb9GNPN/w7-100-10pnt.jpg
plaatje Windows7 100% letters 10 punt in Aldfaer
Aldfaer is mi oke, alleen moet je Windows7 wel in de juiste stand zetten om dat te zien.
- Frank Bakkum
18 jul 2019 22:58
@Francke
U treedt in herhaling. Zijn er ook nog ontwerpers/bouwers aan Aldfaer die hierop iets zinnigs kunnen zeggen?
U treedt in herhaling. Zijn er ook nog ontwerpers/bouwers aan Aldfaer die hierop iets zinnigs kunnen zeggen?
- Francke
18 jul 2019 23:15 - 18 jul 2019 23:16Dan kunnen we elkaar de hand gevenFrank Bakkum schreef : @Francke U treedt in herhaling.
Laatst bewerkt 18 jul 2019 23:16 door Francke.
- Ruud de Ruiter
-
19 jul 2019 10:37
Wim,
Ik zou wel eens in je W10 PC willen kijken, want je bent de eerste EN tot op heden enige die een dergelijk probleem in W10 meldt.
Nogmaals, op een PC met W10 met 125% resolutie en een 1920x1080 scherm is dit niet te reproduceren.
Neem buiten het forum contact met mij op (muis-over envelop onder mijn Avatar)
Ik zou wel eens in je W10 PC willen kijken, want je bent de eerste EN tot op heden enige die een dergelijk probleem in W10 meldt.
Nogmaals, op een PC met W10 met 125% resolutie en een 1920x1080 scherm is dit niet te reproduceren.
Neem buiten het forum contact met mij op (muis-over envelop onder mijn Avatar)
- Ruud de Ruiter
-
Re: Grootte Instellingen veld - staartletters - afgebroken/overlappende teksten
19 jul 2019 19:00 - 19 jul 2019 19:01
In een Teamviewer sessie bij Wim vastgesteld dat op een PC met W10 PRO met een 1920x1080 pixel scherm en de aanbevolen resolutie van 125% inderdaad het probleem van staartletters en/of afgebroken en overlappende teksten zich voordoet. Derhalve is het NIET, zoals ik veronderstelde, een kwestie van tijd en overschakeling naar W10 dat dit "W7" probleem zich automatisch zou "oplossen".
Derhalve aan het team de vraag of dit op de lijst van op te lossen problemen wordt toegevoegd en enige prioriteit is welkom.
Tevens de vraag of andere W10 PRO 64bits gebruikers dit probleem kunnen reproduceren en dit in voorkoment geval, hier melden
Derhalve aan het team de vraag of dit op de lijst van op te lossen problemen wordt toegevoegd en enige prioriteit is welkom.
Tevens de vraag of andere W10 PRO 64bits gebruikers dit probleem kunnen reproduceren en dit in voorkoment geval, hier melden
Laatst bewerkt 19 jul 2019 19:01 door Ruud de Ruiter.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Frank Bakkum
- Francke
- Frank Bakkum
Re: Grootte Instellingen veld - staartletters - afgebroken/overlappende teksten
19 jul 2019 20:59 - 19 jul 2019 21:00Ruud de Ruiter schreef : Derhalve is het NIET, zoals ik veronderstelde, een kwestie van tijd en overschakeling naar W10 dat dit "W7" probleem zich automatisch zou "oplossen".
Lees mijn eerdere berichten. Ik wil niet nogmaals in herhaling treden!
Laatst bewerkt 19 jul 2019 21:00 door Frank Bakkum.