- Bedankjes 302
Grootte Instellingen veld
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
Re: Grootte Instellingen veld
15 jul 2018 11:26
Wim,
Het geschetste probleem met 'z.g. Staartletters (g, j, p etc.) ' wordt bij mij niet herkend.
Windows 10 Home
Mijn beeldscherm staat op 100% maar wordt met 150% (aanbevolen) ook met aanbevolen waarde
Resolutie 1920 X 1080
Windows 10 Prof
Beeldscherm staat op 100% (aanbevolen)
1024 X 768
Op beide kan ik alle lettergroottes de staartletters goed zien.
Het geschetste probleem met 'z.g. Staartletters (g, j, p etc.) ' wordt bij mij niet herkend.
Windows 10 Home
Mijn beeldscherm staat op 100% maar wordt met 150% (aanbevolen) ook met aanbevolen waarde
Resolutie 1920 X 1080
Windows 10 Prof
Beeldscherm staat op 100% (aanbevolen)
1024 X 768
Op beide kan ik alle lettergroottes de staartletters goed zien.
- Wim Ruiterkamp
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 5
15 jul 2018 11:43
Meije,
Mijn instellingen: grootte van de tekst, apps en andere items: 125% (aanbevolen), resolutie 1920 x 1080 (aanbevolen)
Mijn instellingen: grootte van de tekst, apps en andere items: 125% (aanbevolen), resolutie 1920 x 1080 (aanbevolen)
- Ruud de Ruiter
-
15 jul 2018 20:52
Wim.
Ook ik kan dat in W10, Aldfaer versie 7.0 niet reproduceren, uitsluitend in W7
Ook ik kan dat in W10, Aldfaer versie 7.0 niet reproduceren, uitsluitend in W7
- Francke
15 jul 2018 22:54
@Wim,
draait u Aldfaer in de W7-modus, dat via eigenschappen is in te stellen via de tab compatibiliteit?
draait u Aldfaer in de W7-modus, dat via eigenschappen is in te stellen via de tab compatibiliteit?
- Wim Ruiterkamp
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 5
16 jul 2018 08:13
Nee. Als ik de map C:\Aldfaer met rechts aanklik vind ik ook geen compatibiliteitstab.
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
16 jul 2018 08:23
Wim,
Francke bedoelt denk ik de Aldfaer Instellingen (Ctrl+I) Rapporten
IE Compatibiliteit-Modus
Francke bedoelt denk ik de Aldfaer Instellingen (Ctrl+I) Rapporten
IE Compatibiliteit-Modus
- Francke
16 jul 2018 09:14
Nee ook niet.
Door met de rechter muisknop op aldfaer.exe of de link op de desktop te klikken opent zich een menu, kies eigenschappen en dan de tab compatibiliteit, kijk daar hoe eea is ingesteld.
Door met de rechter muisknop op aldfaer.exe of de link op de desktop te klikken opent zich een menu, kies eigenschappen en dan de tab compatibiliteit, kijk daar hoe eea is ingesteld.
- Wim Ruiterkamp
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 5
16 jul 2018 09:25
Bedankt voor de toelichting. Deze compatibiliteitsmodus heb ik nog nooit gebruikt. Bij mij staat deze op IE11-modus (standaard DOCTYPE).
- Francke
16 jul 2018 09:31Maar het is toch verstandig om even te kijken hoe de vlag erbij staat, als de compatibiliteitsmode goed staat, kunt u weer een fout-mogelijkheid afstrepen en verder gaan met fout zoeken.Wim Ruiterkamp schreef : Deze compatibiliteitsmodus heb ik nog nooit gebruikt.
- Wim Ruiterkamp
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 5
16 jul 2018 09:53
Ik heb alle modus-opties geprobeerd (inclusief herstart), maar dat levert geen oplossing. Staat nu weer in IE11-modus (standaard DOCTYPE).
- Han Kortekaas
-
16 jul 2018 10:15
Wim,
ik denk dat Francke bedoelt dat je met de rechtermuis klikt op de snelkoppeling van Aldfaer en dan zie je Eigenschappen. Kies daarvoor en daarna op de tab Compatabiliteit. Dan zie je een plaatje zoals dit.
Kun je eenzelfde plaatje tonen?
ik denk dat Francke bedoelt dat je met de rechtermuis klikt op de snelkoppeling van Aldfaer en dan zie je Eigenschappen. Kies daarvoor en daarna op de tab Compatabiliteit. Dan zie je een plaatje zoals dit.
Kun je eenzelfde plaatje tonen?
- Wim Ruiterkamp
- Auteur
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 5
16 jul 2018 12:46 - 16 jul 2018 12:51
Francke zette me op het spoor. Op mijn nieuwe laptop met 1920x1080 resolutie vond ik de Aldfaer tekst erg onscherp (Zie eerste bijlage)
. Daarop heb ik gezocht en vond als oplossing om op de compatibiliteitstab de optie Hoge DPI-instellingen te wijzigen door in het volgende veld "Gedrag van hoge DPI-schaalbaarheid negeren" aan te vinken. Dat levert een fraai resultaat op (Zie tweede bijlage)
, maar helaas zijn hierdoor de Staartletters vervormd. Ik zal dus voorlopig met een minder scherpe tekst moeten leven. Of is er nog een andere oplossing?
Laatst bewerkt 16 jul 2018 12:51 door Wim Ruiterkamp.