- Bedankjes 1634
Notatie "vóór" en "na"
- Leynaert
- Auteur
Notatie "vóór" en "na"
23 jun 2018 17:48
In voorgaande versies gebruikte ik de symbolen < en > om aan te duiden of een gebeurtenis waarvan ik de exacte datum niet ken, te dateren (bijvoorbeeld < 1800 voor een gebeurtenis vóór 1800 ). In versie 7 wordt elk symbool (<, >, /) gelezen als "vanaf". Hoe oplossen?
Ik gebruik Windows 10 update April 2018.
Ik gebruik Windows 10 update April 2018.
- Han Kortekaas
-
Lees minder
Lees meer
Re: Notatie "vóór" en "na"
23 jun 2018 18:09
Dit is onderkend en in de volgende versie opgelost. Waar gebruikt u '/'
- Leynaert
- Auteur
24 jun 2018 17:00
Bedankt voor het snel beantwoorden. Ik gebruikte "/" soms als datumnotatie (bijv /1700 = vóór 1700). Zoals "<" en ">" in het tabblad "feiten" in de rubriek begin- en einddatum.
- Han Kortekaas
-
24 jun 2018 17:48
"/1800" geeft een datum 00-?-1800 en is niet iets wat je wilt.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Leynaert
- Leynaert
- Auteur
22 apr 2019 18:49
Vorig jaar stuurde ik volgende vraag. "In voorgaande versies gebruikte ik de symbolen < en > om een gebeurtenis waarvan ik de exacte datum niet ken, te dateren (bijvoorbeeld < 1800 voor een gebeurtenis vóór 1800 ). In versie 7 wordt elk symbool (<, >) gelezen als "vanaf" of "tot"."
Ik kreeg als antwoord dat dit gekend was en dat het probleem in een volgende versie zou opgelost worden. Jammer genoeg is dit niet gebeurd met versie 7.2. Is er alsnog een oplossing in de maak ?
Ik kreeg als antwoord dat dit gekend was en dat het probleem in een volgende versie zou opgelost worden. Jammer genoeg is dit niet gebeurd met versie 7.2. Is er alsnog een oplossing in de maak ?
- Ruud de Ruiter
-
22 apr 2019 21:04 - 22 apr 2019 21:08
Nee hoor, wordt juist weergegeven
hoofdscherm:
Persoonskaart:
Of spreekt u over "Feiten" ? Daar is nooit iets in veranderd
hoofdscherm:
Persoonskaart:
Of spreekt u over "Feiten" ? Daar is nooit iets in veranderd
Laatst bewerkt 22 apr 2019 21:08 door Ruud de Ruiter.
- Meije van Slageren
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 302
23 apr 2019 11:25
Leynaert,
Indien je bij feiten de start- en stop datum gelijk aan elkaar invult dan wordt de geen 'vanaf' 'tot' vermeld.
Indien je bij feiten de start- en stop datum gelijk aan elkaar invult dan wordt de geen 'vanaf' 'tot' vermeld.
- Leynaert
- Auteur
23 apr 2019 12:33
Ik heb het inderdaad over de Tab "Feiten" (ik wist niet dat het op het persoonsblad wel correct wordt weergegeven). Wanneer ik bijvoorbeeld enkel weet dat een persoon timmerman was vóór 1790, dan schrijf ik in de Tab Feiten - Beroep als datumnotatie <1790. Op het overzicht staat er dan wel "vanaf 1790". (Zie bijgevoegde bijlage)
.
- JayCee
-
Lees minder
Lees meer
- Bedankjes 1024
23 apr 2019 13:44
Leynaert,
In uw voorbeeld betekent 1790 nu(mogelijk tijdelijk) de einddatum, en dit tot wanneer een ander document bewijst dat het niet juist blijkt. Indien er vermoedens zijn dat de persoon nadien een ander beroep heeft gehad, blijft het zolang 'tot'. In het bron-veld kunt u aangeven waarvan het jaartal is afgeleid. In de notities kan eventueel een passende vermelding gemaakt worden, desnoods in 'Beveiligde tekst'.
In uw voorbeeld betekent 1790 nu(mogelijk tijdelijk) de einddatum, en dit tot wanneer een ander document bewijst dat het niet juist blijkt. Indien er vermoedens zijn dat de persoon nadien een ander beroep heeft gehad, blijft het zolang 'tot'. In het bron-veld kunt u aangeven waarvan het jaartal is afgeleid. In de notities kan eventueel een passende vermelding gemaakt worden, desnoods in 'Beveiligde tekst'.
- Ruud de Ruiter
-
23 apr 2019 15:28
Leynaart
Houdt het simpel. Vul gewwoon 1790 in als einddatum (niet <1790). In een rapport wordt dat dan tot 1790
Houdt het simpel. Vul gewwoon 1790 in als einddatum (niet <1790). In een rapport wordt dat dan tot 1790
- Leynaert
- Auteur
23 apr 2019 17:19
Dag allen.
Sorry, ik weet niet of het aan mijn formulering ligt maar ik heb de indruk dat we naast de kwestie gaan. Om het nu eens simpel te houden. Hoe vermeld ik in "Feiten" (dus daar waar je eerst zelf selecteert over welke rubriek het gaat) dat een gegeven (beroep, adres, vermelding...) begint vóór een bepaalde datum ?
Idem wat betreft eindigen na een bepaalde datum ?
Zie de bijlage bij mijn vorig bericht: ik tik bij begindatum "<1790" (het is dus ergens VÓÓR 1790, het blijft zo staan (dit is correct), maar in de Tab-reeks verschijnt het bij Feiten als "VANAF 1790" wat dus niet correct is (zie screen shot in mijn vorig bericht !).
Sorry, ik weet niet of het aan mijn formulering ligt maar ik heb de indruk dat we naast de kwestie gaan. Om het nu eens simpel te houden. Hoe vermeld ik in "Feiten" (dus daar waar je eerst zelf selecteert over welke rubriek het gaat) dat een gegeven (beroep, adres, vermelding...) begint vóór een bepaalde datum ?
Idem wat betreft eindigen na een bepaalde datum ?
Zie de bijlage bij mijn vorig bericht: ik tik bij begindatum "<1790" (het is dus ergens VÓÓR 1790, het blijft zo staan (dit is correct), maar in de Tab-reeks verschijnt het bij Feiten als "VANAF 1790" wat dus niet correct is (zie screen shot in mijn vorig bericht !).