Vastlopen laptop bij opvragen parenteel

Lees meer

Re: Vastlopen laptop bij opvragen parenteel

25 nov 2018 16:42
Leon,
Om uit te sluiten dat het probleem niet ontstaat door dat je je je stamboom gebruikt uit de dropbox zou je een proef kunnen doen om een kopie te maken van je stamboom in de dropbox en deze in een map op d:\ te plaatsen niet in de map waar Aldfaer in is geïnstalleerd.
En vervolgens deze stamboom te openen via menu Bestand->Openen...

Lees meer

25 nov 2018 17:00 - 25 nov 2018 17:03
Zie bijlage.
Heb zojuist een mapje aangemaakt op de D schijf, niet in Dropbox en op de C schijf en beiden geprobeerd, maar het verschijnsel blijft zicht voordoen. Merk dat het nu vooral de kwartierstaat is die niet op het scherm verschijnt. De parenteel wel, maar tot vier generaties. Als ik verder ga dan wordt die niet meer gepakt. De omvang van gegevens blijkt een rol te spelen. Maar dat had ik met de vorige versie nooit. Ik werk al heel lang met Aldfaer, ook op deze laptop.

Bijlagen:

Laatst bewerkt 25 nov 2018 17:03 door Leon Ten Koppel.

Lees meer

25 nov 2018 17:06
We hebben het over de LT ; hetzelfde doet zich niet voor op de DT?
De reden dat ik vroeg om de browser uit te zetten is het beslag dat de browser op het interne geheugen legt.
Aan het plaatje te zien heeft u niet de begrenzing geactiveerd. Toch graag even uittesten door aan te vinken en dan bv eerst 3 generaties te testen.

Lees meer

25 nov 2018 17:09
Leon,
Kun je ook de Instellingen->Bestanden laten zien?

Lees meer

25 nov 2018 17:15 - 25 nov 2018 17:17
De begrenzing bij de kwartierstaat scheidt er uit na 2 generaties (daarna start het tonen op het beeldscherm niet meer op), die bij de parenteel na 4 generaties. Dat zou er inderdaad op wijzen dat een bepaald aantal gegevens niet meer kan worden verwerkt, omdat die kwartierstaat begint met personen die heel veel gegevens bevatten. En dat aantal gegevens is minder bij de parenteel.
Voor de goede orde, bij versie 6 had ik daar dus geen last van.

Bijlagen:

Laatst bewerkt 25 nov 2018 17:17 door Leon Ten Koppel.

Lees meer

25 nov 2018 17:21
Nou, ik zie dat u twee zondaars hebt die elkaar tegenwerken met name dropbox en OneDrive. Volg het advies van Meije en maak een link naar een lokale map. U heeft het niet in de gaten maar als u de stamboom uit dropbox opent èn u heeft de map documenten gesynchroniseerd staan in OneDrive dan houdt de een de ander op.

Lees meer

25 nov 2018 17:22
Leon,
In Rapportuitvoer wordt dropbox gebruikt wijzig dit naar een anadere map zodat hier geen gebruik wordt gemaakt van dropbox.
Voor eigen sjablonen en Invoegtoepassing wordt Ondrive gebruikt en dat is ook niet aan te raden wijzig deze ook naar een map zonder Onedrive

Lees meer

25 nov 2018 17:31 - 25 nov 2018 17:34
Ik heb die kronkel als in de bijlage gewijzigd door een map op C aan te maken. Opgeslagen en opnieuw Aldfaer opgestart, maar geen verbetering in het resultaat. Zie net uw tweede reactie, ik ga het zo veranderen.

Bijlagen:

Laatst bewerkt 25 nov 2018 17:34 door Leon Ten Koppel.

Lees meer

25 nov 2018 17:45
Ik durf het haast niet te zeggen, maar het lijkt nu allemaal goed te werken. Het was dus de combinatie van OneDrive en Rapportuitvoer naar Dropbox. Hoewel ik dat laatste pas vorige week heb gewijzigd. Dat betekent dus dat OneDrive eigenlijk de hoofd boosdoener was.

Is het niet mogelijk om de constructie zo te maken dat eenvoudig van de cloud (lees bijv Dropbox) gebruik kan worden gemaakt zonder deze ingewikkelde situaties?

Ik bewonder uw geduld en begrip voor de benadering van deze problemen, dank voor de hulp!!!

Lees meer

25 nov 2018 17:48
Leon,
Bij Rapportuitvoer wordt nog steeds Dropbox gebruikt. Deze veranderen.
En bij Eigen sjablonen en Invoegtoepassingen mag deze niet staan in c:\Aldfaer daar mag de mappen en bestanden staan die door Aldfaer tijdens de installatie zijn gemaakt.
De oude instelling was c:Users\tenko\Onedrive\Documenten\Aldfaer\
ik zou daarvan maken c:\users\tenko\Documente\Aldfaer\
en de inhoud dien je van de oude plaats ook nog te kopieren en te plakken in de nieuwe map.
Dan beschik je ook weer over de invoegtoepassingen.

Lees meer

25 nov 2018 17:57
Zo opgelost, werkt perfect, nogmaals dank!

Bijlagen:

Lees meer

25 nov 2018 18:40 - 25 nov 2018 18:41
De map bij de eigen sjablonen hoort c:\users\tenko\Aldfaer\Invoegtoepassingen te zijn en de map 'Documents' mag niet met OneDrive of DropBox gesynchroniseerd worden.
Laatst bewerkt 25 nov 2018 18:41 door Han Kortekaas.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Leon Ten Koppel

Gemaakt door Kunena